Gezondheid alle pijlers

Hoofdhuidproblemen

16-11-2017 09:57 30 berichten
Hoi, ik heb al jaren problemen met m’n hoofdhuid. D.w.z: Ik heb op grote delen van m’n hoofdhuid een soort dikke vettige laag die je er af kan schrapen met je nagels bijvoorbeeld. Het voelt ook plakkerig
aan. Jeuken doet het niet echt. (soms een heel klein beetje) De kleur is bruinig / gelig dus niet wit. Heb al diverse shampoo’s en lotion van de huisarts geprobeerd maar tot nu toe zonder resultaat. Ben 1x
bij de dermatoloog geweest vorig jaar en heb toen shampoo meegekregen die je een half uur moet laten inwerken. Sinds ik die shampoo gebruik lijkt het alleen nog maar erger geworden.
Gisteravond in bed ben ik me zo kapot geschrokken, ik kon er een heel plakaat vanaf schrapen wat vervolgens helemaal in je haar blijft plakken en er kwamen ook heel veel haren mee. Ik heb daarnet een
afspraak gemaakt met de dermatoloog, iemand anders als waar ik de laatste keer bij was. Volgens mijn eerste dermatoloog was het trouwens geen psoriasis.
Mijn vraag is nu eigenlijk, zijn er mensen die dit probleem herkennen en wat hebben jullie er aan kunnen doen?
Alle reacties Link kopieren
Dit noemen ze berg. Probeer er eens olie (olijfolie bijvoorbeeld) op te smeren. Vaak wordt het dan beter. Is ook makkelijker om eruit te kammen.
Alle reacties Link kopieren
Is het geen berg? Heb dat vaker bij baby’s/kinderen gezien. Er is bij de etos speciale zalf vopr. Bergzalf van dr leenarts. Insmeren en laten inwerken en dan met bijgeleverd kammetje eruit kammen.

Wat voor shampoo gebruik je? Hoe vaak was je je haren? Gebruik je stylingproducten? Hoe is je hormoonhuishouding?

Wel heel vervelend voor je.
Alle reacties Link kopieren
Ik had hier ook last van en volgens mijn huisarts was het inderdaad berg. Ik heb een shampoo mee gekregen en een lotion, en nu amper nog last. Had je daar ook shampoos e.d. voor gehad? Ik schrok me ook kapot van de enorme haaruitval..
Ik heb even heel snel gegoogled op berg (niet te lang want ik zag al weer foto's van hoofdhuiden waar ik niet blij van werd) en dit zou het misschien kunnen zijn. Ik weet de naam van de shampoo die ik van de dermatoloog heb gehad niet uit m'n hoofd, dan moet ik even kijken wanneer ik thuis ben.

Pastelblauw: Weet je toevallig de naam nog van de shampoo en lotion? Ik heb ook lotion van de huisarts gehad en de dermatoloog zei toen weer dat deze niet goed was.

Eerst waste ik m'n haar maar 1x in de 3 of 4 dagen. Van de dermatoloog moest ik iedere dag die shampoo gebruiken dus toen ben ik mijn haar iedere dag gaan wassen. Heb het idee dat het sinds toen nog erger is. Ik gebruik nu dus de shampoo van de dermatoloog en daarna mag ik m'n haar wassen met m'n eigen shampoo (anti roos van Kerastase) Styling producten gebruik niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend! Ik heb zelf last van chronisch ontstoken oogleden. Dit geeft een beetje dezelfde soort klachten, maar dan tussen de wimpers. (Ook dat er haren loskomen bijv)
Wat daar heel goed bij helpt is miscellair water/lotion gebruiken. Dan zou je bijv wanneer je gaat slapen dat op de plekken kunnen smeren en dan in de ochtend uitspoelen.
Geen idee of dat helpt, maar het zal ook niet schaden
Alles komt goed
Alle reacties Link kopieren
Doubletree20 schreef:
16-11-2017 11:00
Ik heb even heel snel gegoogled op berg (niet te lang want ik zag al weer foto's van hoofdhuiden waar ik niet blij van werd) en dit zou het misschien kunnen zijn. Ik weet de naam van de shampoo die ik van de dermatoloog heb gehad niet uit m'n hoofd, dan moet ik even kijken wanneer ik thuis ben.

Pastelblauw: Weet je toevallig de naam nog van de shampoo en lotion? Ik heb ook lotion van de huisarts gehad en de dermatoloog zei toen weer dat deze niet goed was.

Eerst waste ik m'n haar maar 1x in de 3 of 4 dagen. Van de dermatoloog moest ik iedere dag die shampoo gebruiken dus toen ben ik mijn haar iedere dag gaan wassen. Heb het idee dat het sinds toen nog erger is. Ik gebruik nu dus de shampoo van de dermatoloog en daarna mag ik m'n haar wassen met m'n eigen shampoo (anti roos van Kerastase) Styling producten gebruik niet.

Ik zal thuis even kijken naar de naam! Die shampoo die ik heb moest ik ong 2x per week gebruiken na gewone shampoo. En die lotion dagelijks. Ik moest die 2 wel echt in combinatie met elkaar gebruiken. Ik laat het je vanmiddag even weten.
Alle reacties Link kopieren
Is het geen seborrhoisch eczeem trouwens? Dat geeft de klachten die jij ook noemt.
Alles komt goed
Ik durf niet meer te googelen :-( Vraag vanmiddag even aan mijn man of hij nog eens naar mijn hoofdhuid wilt kijken en dan googelen, ook op seborrhoisch eczeem, dat klinkt nogal eng namelijk.

Alvast bedankt Pastelblauw!

Wat vervelend Jolandje chronisch ontstoken oogleden, dat klinkt heel irritant! Maar bedankt voor de tip van die lotion. Veel meer schade als nu kan ik niet meer aanrichten volgens mij :-?
Alle reacties Link kopieren
Komt voor bij seborroisch eczeem idd, heb ik zelf al sinds mijn tienerjaren last van (ook op mijn gezicht). Ik heb ook Ketoconazol shampoo gehad, maar het blijft terug komen dus dat heb ik opgegeven.

Het enige wat bij mij tot nu toe echt helpt is gewoon antiroosshampoo.
carpe diem.
Stress heb ik altijd volgens mij en het is nu erger dus misschien komt dat inderdaad wel door het weer. Ik zal ook eens bij de dermatoloog horen volgende week.
Heb de naam van de shampoo gevonden: Clobex 500
Alle reacties Link kopieren
Sorry helemaal vergeten te reageren! De shampoo die ik heb is Ketoconazol van Aurobindo, de lotion is Betnelan vloeistof! :)
Bedankt pastelblauw!
Ik moet donderdag naar de dermatoloog. Hopelijk ziet hij wat het is en krijg ik deze keer eens iets goeds mee.
Alle reacties Link kopieren
Vaak duurt het even voordat de dermatoloog een goed middel heeft gevonden. Ik heb last gehad van ernstig eczeem. Ik ben meerdere malen bij de dermatoloog geweest voordat ik goede middeltjes en medicijnen had. Maar er werd altijd naar mij geluisterd. Mocht het volgende middel ook niet werken geween opnieuw een afspraak maken.
Ik ben ondertussen bij de dermatoloog geweest en volgens hem is het inderdaad seborroisch exceem. Blijkbaar nog in zeer ernstige vorm ook o_o Ben er nog niet goed van want hij peuterde wat los met 1 of ander ding en toen ik terug in de auto zat en bij toeval voelde kreeg ik de schrik van m'n leven. Hele plakaten hingen er half af en door m'n haar enzo. Kreeg echt even een inzinking. Ik heb lotion meegekregen om die plakaten los te weken wat ik er iedere avond op moet smeren en dan de volgende morgen uitwassen. En Ketoconazol shampoo maar ik ging naar de apotheek en die was pas vanaf 4 december leverbaar >:-( Een andere apotheek is er niet want ik woon in een gat en aangezien het op recept is kan ik ook niet naar de grote stad rijden.
Ik heb gebeld naar de dermatoloog maar die is er maandag pas dus gaat mij terug bellen.
Ik heb nu een flesje Resdan meegenomen.

Iemand nog tips welke shampoo goed is? Nizoral misschien? Maar die kan ik blijkbaar alleen online bestellen want had de apotheek en drogist ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend van die plakkaten, maar wel heel fijn dat je nu weet wat het is!
Ik hoop dat de lotion en straks de shampoo snel aan zullen slaan
Alles komt goed
Heb Nizoral shampoo gevonden bij de apotheek. Hier zit ketoconazol zin in en kun je gewoon zo kopen. Misschien is de percentages van de ketoconazol minder maar beter iets dan niets toch. Misschien een tip voor jou KyloRen?
Wel raar zeg van die lange levertijden?
Doubletree20 schreef:
25-11-2017 15:39
Heb Nizoral shampoo gevonden bij de apotheek. Hier zit ketoconazol zin in en kun je gewoon zo kopen. Misschien is de percentages van de ketoconazol minder maar beter iets dan niets toch. Misschien een tip voor jou KyloRen?
Wel raar zeg van die lange levertijden?

Ik heb ook ketoconazol voorgeschreven gekregen en dat was niet leverbaar. De apotheek heeft overlegd met dermatoloog en ik heb sunsel shampoo van de apotheek meegekregen.
Inderdaad vreemd. Je kan die Nizoral shampoo ook online bestellen dus mocht je er echt om verlegen zitten is dit misschien een optie?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb precies hetzelfde! Ik heb ook die lotion en Ketoconazol shampoo maar niks helpt. Ik heb ook dat als ik een stukje eraf krab dat er dan gewoon haren aanzitten :-( Ik lees mee voor tips! Hebben jullie dit trouwens altijd al gehad? Ik heb het als baby gehad en nu sinds een jaar weer schat ik, in tussentijd geen last van gehad, is er iets dat het triggert ofzo?
Klote he Bessa. Ik heb dat ook dat als ik er een stukje af schraap dat er heeeel veel haren mee komen. Ik ben echt bang dat ik kale plekken heb / krijg. Ik heb het al heel lang, een jaar of 10 maar niet zo erg als nu. Het zit vooral aan de zijkant van m'n hoofd, bij m'n slapen. Volgens de dermatoloog speelt stress een grote rol en in de winter wordt eczeem ook erger.
Alle reacties Link kopieren
Hardstikke fijn dat er vanalles te koop is ervoor, al duurt het lang eer je eraan kunt komen... maar doe ook wat aan de oorzaak

Zoals ik het lees zijn er twee oorzaken; stress en toegenomen wasbeurten die het hebben verergerd.
Even niet kunnen wassen want niet het goede product hebben is dan misschien dus niet zo heel erg nu... rust voor je huid, je kunt eventueel wel voorzichtig met gewoon lauwwarm water spoelen (niet heet douchen!)
Verwissel je kussensloop wat vaker dan normaal, was die maar wel heet op 60 graden ofzo.

Maar dan de stress; plan rust in, slaap uit als je niet op een bepaalde tijd ergens hoeft te zijn, maak een kop kamillethee voor jezelf, neem een massage. Als je toch ergens naartoe moet doe je een leuke pet of muts op of als je een mooie sjaal in je haar doet als haarband dat leid de aandacht af. Of probeer het anders met een opvallender lipstick dan normaal.

Om je huid en haar te steunen kun je vitamines nemen die daar speciaal op zijn afgestemd trouwens, misschien helpt dat niet meteen maar als je aardig wat haar bent kwijtgeraakt... die van het kruidvat zijn prima bijvoorbeeld.

sterkte en succes!
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Doubletree20 als je wil kan ik de mijne naar je sturen per post. Wellicht kan dat naar een afleverpunt zodat je geen gegevens hoeft te geven Ik weet nog hoe rot ik me voelde dat ik van die plakken van mijn hoofdhuid kon halen en hoe snel ik verbetering had met die shampoo. Is een klein flesje en hooguit 3x gebruikt. Ik zal dit ook wel niet mogen zeggen zo op viva. :$

Dat van medicatie niet op voorraad ken ik nog wel van andere medicijnen die ik langdurig gebruikt heb (overigens voor totaal iets anders). Die waren van hetzelfde merk als ik me shampoo heb; Aurobindo. Dan zeiden ze bv met 14 dagen leverbaar en dan kon het zo een maand duren. Soms zelfs langer.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan je verder geen advies geven maar lees wel mee. Wat ontzettend vervelend zeg, hoop dat het snel wat beter zal gaan.

Bind je niet teveel vast op de datum van 4 december met de ketoconazol, deze datum schuift al weken telkens op. (ik werk in een apotheek)

Het is trouwens niet zo dat medicijnen van Aurobindo vaker niet leverbaar zijn, het is dan (helaas) gewoon toeval dat het hier om hetzelfde merk gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven