Gezondheid alle pijlers

Verdikking net onder ribben

16-11-2017 20:25 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit al mijn hele leven ik kan me alleen zo niet herinneren dat ik het ooit bij iemand anders heb gezien. Ik heb zeg maar waar je ribben uit elkaar gaan en de huid te voelen is een soort verdikking a la 8cm? Als ik mijn spieren aan span spant het ook aan. Ik ben niet dik maar toch heb ik door die verdikking een zichtbare lijn eronder gekregen. Als je van de zijkant kijkt kun je de soort verdikking ook goed zien. Omdat ik het mij leven lang al heb voor zover ik me herinner en ook heel vaak (astma) door doktoren gezien ben heb ik het me eigenlijk weinig afgevraagd, maar ik vind het niet echt mooi. Heeft iemand dit ook of wat is het?
Vergeef me dat ik schreeuw wat ik niet weet en dat ik zwijg over wat helder is, dat ik nooit zeg wat ik bedoel en dingen roep die ik niet voel.
Middenrif?
Alle reacties Link kopieren
Daar dacht ik inderdaad aan of het is wel die plek, maar ik heb het nog nooit zo zichtbaar bij een ander gezien? Hoort dat niet gewoon weggestopt te zijn?
Vergeef me dat ik schreeuw wat ik niet weet en dat ik zwijg over wat helder is, dat ik nooit zeg wat ik bedoel en dingen roep die ik niet voel.
Ligt aan je postuur denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Aan het uiteinde van je borstbeen heb je een punt. Bij sommige mensen steekt dit uit naar voren en geeft het een bobbel. Is het dat?
Alle reacties Link kopieren
Zwevende rib misschien?
Alle reacties Link kopieren
Nee het is geen bot namelijk.
Vergeef me dat ik schreeuw wat ik niet weet en dat ik zwijg over wat helder is, dat ik nooit zeg wat ik bedoel en dingen roep die ik niet voel.
Alle reacties Link kopieren
Geen idee wat je bedoelt. Onder de onderste ribben zit je buik. Als de bobbels aan de voor-zijkanten zitten dan is dat volgens mij je dikke darm die uitpuilt.

Maar je arts zal je graag vertellen wat het is hoor. Krijgt ie weer eens een originelere vraag.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Aan de voorkant van je romp hoort een vetlaag te zitten; het omentum; dat is ter bescherming van je organen.

Afbeelding

Anders zou elke verwonding daar je darm kunnen beschadigen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven