Gezondheid alle pijlers

Wachten op uitslag is zooooo killing!!

16-11-2017 21:41 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, afgelopen maandag conisatie gehad ...ingreep was in 10 min klaar. Ik heb geen pijn gehad en bloedverlies is ook minimaal. Maar nu vind ik het meest lastige om weer te wachten op de uitslag. Deze krijg ik pas eind november telefonisch begin vd avond. De gynacealoog die de ingreep heeft gedaan heeft niks bijzonders gezegd en al een vervolgafspraak ingepland voor over enkele maanden....maar ik ben toch heel veel in mijn hoofd bezig met stel dat de uitslag fout is...ik ben ook zo bang dat ze me eerder bellen dat het fout is dat ik overdag bijna niet op telefoon durf te kijken. Zo irritant van mezelf grrrr. Gelukkig kan ik wel afleiding vinden in mijn werk, gezin etc....hebben jullie nog andere tips?
Wachten is nog bijna erger dan een slechte uitslag horen.
Ik moest ook twee weken wachten na een biopt en ik werd er niet goed van. Cliché maar waar, afleiding helpt echt.

Plan veel leuke dingen! Sterkte!
Lang duurt het wachten dan hè.. Bij mijn 1e uitstrijkje voor het bevolkingsonderzoek was het direct raak, ook pap3a. Afgelopen week colposcopie gehad, nu weer twee weken wachten op de uitslag. Het uitstrijkje is al bijna 1,5 maand geleden, ik vind het zo lang duren :(

Je had al een lisexcisie gehad toch?
Alle reacties Link kopieren
fiona2012 schreef:
16-11-2017 21:45
Lang duurt het wachten dan hè.. Bij mijn 1e uitstrijkje voor het bevolkingsonderzoek was het direct raak, ook pap3a. Afgelopen week colposcopie gehad, nu weer twee weken wachten op de uitslag. Het uitstrijkje is al bijna 1,5 maand geleden, ik vind het zo lang duren :(

Je had al een lisexcisie gehad toch?
Ja klopt. Afgelopen juli. Was eigenlijk prima verlopen, maar in onderste stukje zat geen afwijkend weefsel terwijl het uitstrijkje dit wel aangaf. Ook pap 3 a trouwens en HPV. Vandaar dus dat ze in overleg zijn geweest en toch advies voor conisatie hebben gegeven.
Wat is 't ergste dat er kan gebeuren?
En als het echt heel erg foute boel was hadden ze het tijdens de kijkoperatie wel gezien.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
16-11-2017 21:59
Wat is 't ergste dat er kan gebeuren?
En als het echt heel erg foute boel was hadden ze het tijdens de kijkoperatie wel gezien.
Dat kan ik niet geheel met je eens zijn, de gynacealoog( in dit geval wel oncologisch gynacealoog moet ik eerlijk zeggen) heeft toch geen microscopische ogen waarmee hij kan zien dat er geen kankercellen in weefsel zitten??
Ze kunnen zien of er uitzaaiingen om het orgaan heen zitten. En dan hoor je dat wel gelijk na de operatie. Indien dat niet 't geval is dan bevindt de tumor zich gewoon binnen in het orgaan.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
patchouli_ schreef:
16-11-2017 22:36
Een foute uitslag van het uitstrijkje zegt dat er onrustige cellen zijn gevonden. Dat kan in gradaties zijn, dat bekijken ze met die biopt.

Het gaat hier dan nog steeds niet over kankercellen. Het gaat over onrustige cellen, die zich mogelijk binnen 5 tot 10 jaar zouden kunnen ontwikkelen tot kankercellen. Of niet, want in veel gevallen ruimt het lichaam zelf deze onrustige cellen op.

Om deze reden ga ik nooit meer voor controle. de stress van het wachten is erger dan de uiteindelijke uitslag. Als DES-dochter struisvogel ik door het leven, op deze manier geen last meer ervan. Overigens wil ik dit niemand aanraden hoor, het is gewoon mijn manier van omgaan met onrust/loos alarm.
Bij mij gaat ie er in december gewoon uit inclusief baarmoedermond dus dan hoef ik niet eens uitstrijkjes meer.
redbulletje schreef:
16-11-2017 22:04
Ze kunnen zien of er uitzaaiingen om het orgaan heen zitten. En dan hoor je dat wel gelijk na de operatie. Indien dat niet 't geval is dan bevindt de tumor zich gewoon binnen in het orgaan.
JIj hebt duidelijk geen idee wat er bij een conisatie gebeurt.....

Echt hou je mond dan. Nee een gynaecoloog kan bij een conisatie niet zien of er uitzaaiingen zitten.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
16-11-2017 22:53
Bij mij gaat ie er in december gewoon uit inclusief baarmoedermond dus dan hoef ik niet eens uitstrijkjes meer.
Het leven zou andersom moeten zijn. Geslachtsloos worden geboren, en tegen de tijd dat je weet wie je wil zijn en wat je van het leven wil, dan zouden er baarmoeders of ballen gemonteerd kunnen worden.
Oakes schreef:
16-11-2017 23:13
Het leven zou andersom moeten zijn. Geslachtsloos worden geboren, en tegen de tijd dat je weet wie je wil zijn en wat je van het leven wil, dan zouden er baarmoeders of ballen gemonteerd kunnen worden.
Precies! En dan zou de hel die ongesteldheid heet ook heerlijk aan ons voorbij gaan! :cheer:
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
16-11-2017 23:16
Precies! En dan zou de hel die ongesteldheid heet ook heerlijk aan ons voorbij gaan! :cheer:
:yes:
Alle reacties Link kopieren
Oakes schreef:
16-11-2017 22:51
Om deze reden ga ik nooit meer voor controle. de stress van het wachten is erger dan de uiteindelijke uitslag. Als DES-dochter struisvogel ik door het leven, op deze manier geen last meer ervan. Overigens wil ik dit niemand aanraden hoor, het is gewoon mijn manier van omgaan met onrust/loos alarm.
Och, wat naar dat je dat zo moet voelen.

Voor mij is het 11 jaar geleden dat ik een slechte uitslag kreeg van het uitstrijkje. Uiteindelijk een lisexcisie gehad. Daarna nog 4 jaar pap 2. En toen weer normaal. Ik heb daarna nog een gezonde zwangerschap gehad met bijbehorend mooie baby. Die inmiddels 5 jaar is.

Een slecht uitstrijkje is niet het einde van de wereld.
Alle reacties Link kopieren
patchouli_ schreef:
16-11-2017 23:20
Och, wat naar dat je dat zo moet voelen.

Voor mij is het 11 jaar geleden dat ik een slechte uitslag kreeg van het uitstrijkje. Uiteindelijk een lisexcisie gehad. Daarna nog 4 jaar pap 2. En toen weer normaal. Ik heb daarna nog een gezonde zwangerschap gehad met bijbehorend mooie baby. Die inmiddels 5 jaar is.

Oh, mooi!

Een slecht uitstrijkje is niet het einde van de wereld.
Inderdaad, het is niet het einde van de wereld. Het feit dat er steeds in dat gebied werd gewroet, zorgde er bij mij voor dat de onrustige cellen stopten.
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik weet dat een fout uitstrijkje niet eind van de wereld is...maar de stress van het wachten vind ik niet leuk. Soms denk ik ook, waarom ben ik naar het bevolkingsonderzoek gegaan, voel me goed, geen klachten, maar na deze gedachtes geef ik mezelf gauw weer een schop onder mijn kont, want ik vind dat ik dat verplicht ben richting mijn kinderen. Geen struisvogel spelen, maar gewoon de confrontatie aangaan. Het leven is niet altijd leuk, helaas...
Alle reacties Link kopieren
Tammie, ik wens je heel veel sterkte. De kans is klein dat er echt iets aan de hand is, maar ik snap de spanning en ik snap ook dat veel afleiding zoeken en leuke dingen doen niet altijd zo werkt. Dat zeurende 'zwaard van Damocles' blijft altijd ergens aanwezig.
Over je kop in het zand steken, is het niet beter om nu even in de spanning te zitten dan over 10 jaar te horen dat je baarmoederhalskanker hebt?

Patchouli, is jouw nog verteld dat na een lisexcisie de kans op vroeggeboorte hoger is, of heb je hier tijdens de zwangerschap helemaal geen last van gehad?

Tammie, wanneer krijg je de uitslag? Ik op de 27e, op basis van mijn uitstrijkje verwacht de gynaecoloog een cin2 of cin3 uitslag.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte met wachten. Ik wacht ook nog steeds op een uitslag dat naar een Universitair medisch centrum is gestuurd, een biopt. Zal er verder niet op ingaan want dan krijg ik vast weer het advies een psych te bezoeken (eigen topic van 2 weken terug hahahaha) Ik zit er nu gewoon zo in: ik wil zsm een uitslag, goed (hoop ik) of slecht. Het is dan maar zo. Ik wacht met je mee, het duurt inmiddels al 2 weken en daarvoor ook de biopt 2 x moeten laten nemen, dus ook steeds wachttijd.
Doet dat trouwens pijn die verdoving voor de conisatie?
Alle reacties Link kopieren
fiona2012 schreef:
17-11-2017 09:47
Over je kop in het zand steken, is het niet beter om nu even in de spanning te zitten dan over 10 jaar te horen dat je baarmoederhalskanker hebt?

Patchouli, is jouw nog verteld dat na een lisexcisie de kans op vroeggeboorte hoger is, of heb je hier tijdens de zwangerschap helemaal geen last van gehad?

Tammie, wanneer krijg je de uitslag? Ik op de 27e, op basis van mijn uitstrijkje verwacht de gynaecoloog een cin2 of cin3 uitslag.

Ik krijg de 29e de uitslag. Pas 's avonds, grrrr.... bij mijn eerste behandeling(ook een lis) verwachte de gynacealoog ook een cin 2 of cin 3. Bleek ook te kloppen achteraf. Maar omdat uit uitstrijkje bleek dat er ook (licht) afwijkende cellen aan binnenkant zaten nu dus conisatie gehad.
Alle reacties Link kopieren
Abbigael schreef:
17-11-2017 11:05
Sterkte met wachten. Ik wacht ook nog steeds op een uitslag dat naar een Universitair medisch centrum is gestuurd, een biopt. Zal er verder niet op ingaan want dan krijg ik vast weer het advies een psych te bezoeken (eigen topic van 2 weken terug hahahaha) Ik zit er nu gewoon zo in: ik wil zsm een uitslag, goed (hoop ik) of slecht. Het is dan maar zo. Ik wacht met je mee, het duurt inmiddels al 2 weken en daarvoor ook de biopt 2 x moeten laten nemen, dus ook steeds wachttijd.
Wat voor biopt is dat dan dat het zo lang moet duren?
Alle reacties Link kopieren
Gekopbloemen schreef:
17-11-2017 19:21
Doet dat trouwens pijn die verdoving voor de conisatie?
Nee hoor, ik heb geen enkele pijn gehad. Maar ik heb nu een ruggenprik gehad. Bij een lis krijg je vaak plaatselijke verdoving, ook dat heb ik bijna niet gevoeld. Moet jij ook een van deze behandelingen ondergaan?
Nee , maar je hebt wel een PB . :redrose:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven