Gezondheid alle pijlers

Manlief snurkt

22-11-2017 06:16 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Leden,

M'n vriend 24jr en ik bijna 29jr zijn nu z'n acht maanden samen en we gaan binnenkort samenwonen. 1 Dec al.
Nu heb ik een vraag, m'n vriend snurkt hele bossen omver. Aanstoten/wakker maken niks lijkt te helpen.
Hij heeft ook al plakkers voor op z'n neus geprobeerd maar ook dit werkt niet.
Zijn er nu nog andere oplossingen, ik zit nu noodgedwongen geergerd op de stoel in de woonkamer achter de laptop m'n uurtjes te verslijten. En hij is boos dat ik hem aldoor wakker maak, maar slaapt vervolgens door als of zijn neus bloed.
HELP
Oordopjes?
Naar de HA. Er kan van alles zijn waardoor hij snurkt. En als je gaat samenwonen, doe dat dan in een huis met twee slaapkamers. Slechte nachtrust is killing voor je relatie.
Heeft hij last van slaapapneu? In ieder geval even langs de huisarts. Mijn man snurkte ook bijzonder hard en die heeft nu een zogenaamde snurkbeugel aangemeten gekregen.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem aan dat je vriendlief bedoelt?

Hoe dan ook huisarts!

Waarom slaap je niet op de bank verder ipv te laptoppen?
Oordopjes.
Alle reacties Link kopieren
@ 1Aapje - Oordopjes is niks voor mij, ik werk in de zorg als slaapwacht en als ik ga wennen aan die oordopjes wordt ik niet meer wakker op m'n werk mocht er gebeld worden.

@ Fauna69 - Samenwonen, hij komt vanuit België bij mij intrekken ik woon pas net een jaar op mezelf en het huisje beschikt maar over 1 slaapkamer helaas.
Slechte nachtrust is echt killing, ik zeg wel eens laat mij maar even eerder naar bed gaan zodat ik goed in slaap. Helaas werkt dit ook niet altijd,

@ Lady-Vintage - Het zou best mogelijk zijn dat hij een slaap Apneu heeft ik heb er geen idee van, hij heeft geen last van ademstops maar snurkt voornamelijk op z'n beide zijde's of op zijn buik. Als hij op z'n rug draait en valt dan in slaap draait hij zich steeds.
Huisarts lijkt mij dan ook de beste oplossing voor nu. Een Snurkbeugel wat moet ik mij daar bij voorstellen en heeft U man er ook echt baad bij en U ook natuurlijk?
Alle reacties Link kopieren
De enige oplossing voor een notoire snurker: apart slapen, in ieder geval in mijn situatie. Dit is mijn tweede snurkende partner en ik vertikte het deze keer om mijn nachtrust te laten verstoren. Het is zo hard, je hoort het bijna door de muren heen. We gaan nog wel kijken voor een slaapbeugel want het is natuurlijk ongezellig, maar dit is bij ons al jaren de oplossing. Na een snurkende ex partner die deed als of er niets aan de hand was en een kind met slaapproblemen was het voor mij meteen duidelijk: nachtrust is heilig. De irritatie die het opwekt is mi niet gezond voor je relatie. Je kunt natuurlijk kijken naar oplossingen, mijn partner is daar alleen ietwat traag mee, prima ik kan niemand dwingen maar dan slapen wij apart. Ik klink misschien wat geïrriteerd, maar dat is juist ontstaan in mijn eerdere relatie met een partner die hier niet serieus mee omging. Mijn huidige partner begrijpt mijn probleem er mee en dat scheelt enorm, je kunt dan namelijk op zoek naar oplossingen. Veel succes en onderschat niet het belang van een goede nachtrust, je hebt daar recht op!
Alle reacties Link kopieren
@ Yourlocalhero - Ik zit in een lege woonkamer in belgië er staan alleen nog 3 eetkamerstoel en een camping tafel. Slapen doen we ook op de grond, alle grote spullen hebben we al naar Nederland verhuist.
Veel meer keuze dan naast hem blijven liggen en ergeren of even laptoppen heb ik niet.

Idd vriendlief, maar manlief klinkt leuker. haha
Alle reacties Link kopieren
Verbasend dat je dan wel bent gaan samenwonen. Want dit is wel een essentieel ding in jullie relatie. Ik kan je uit ervaring vertellen dat het er niet gezelliger op wordt als jij niet slaapt en hij heerlijk ligt te ronken. Nacht, na nacht, na nacht. Voor ons was het een breekpunt en gelukkig vonden we daarna snel een huis met meerdere slaapkamers. Ik had er nachten bij dat ik dacht, als ik er nu een kussen op druk, dan is het in ieder geval even stil en kan ik slapen...... Als je relatie op dat punt komt, zorg dan dat er heel snel een goede oplossing komt. Sterkte!!
Huisarts, bij mijn man heeft dit tot een oplossing geleid.

En tot die tijd, zorg voor een alernatieve slaapplaats.(logeerkamer??) Dit ga je niet lang volhouden.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook ervaring met slapeloze nachten door snurkende partner.
Maar:
Hij is gestopt met roken, een paar kilo afgevallen EN slaapt met een extra kussen zodat zijn hoofd ietsje hoger ligt.
En dat heeft echt wonderen gedaan !
Herinner gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Wat ook kan helpen is stoppen met roken, geen alcohol en geen mondwater gebruiken en een andere tandpasta.
Genoeg ventilatie, vocht in de kamer en afvallen.
Het mondwater was bij mijn man de grootste veroorzaker. Nu na alcohol nog wel eens snurken maar het is stukken minder.
Alle reacties Link kopieren
Istie te zwaar?
Alle reacties Link kopieren
(...)
communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 22-11-2017 09:18
Reden: spam
99.83% gewijzigd
Als je je telefoon op hard zet word je echt nog wel wakker van je telefoon, ook met oordopjes. Ik word bijvoorbeeld gewoon wakker van de wekker. Slaap al jaren met oordopjes.
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra schreef:
22-11-2017 08:22
Als je je telefoon op hard zet word je echt nog wel wakker van je telefoon, ook met oordopjes. Ik word bijvoorbeeld gewoon wakker van de wekker. Slaap al jaren met oordopjes.
Ik ook.
Alle reacties Link kopieren
Die van mij snurkt ook. Van alles geprobeerd. Zo'n ding in zijn neus, pleisters, het hielp niet. Wat wel hielp was een spray, maar daar kreeg hij weer keelpijn van. Sinds kort gebruikt hij keelstrips (https://www.kruidvat.nl/snoreeze-keelst ... /p/4130855). Het snurken is niet helemaal weg, maar wel een heel stuk minder.
Verder hoef je op je werk toch niet met oordopjes te slapen? Als mijn man eens een nachtje weg is, slaap ik ook niet met oordopjes en dat gaat prima.
Het is ook niet zo dat je niets hoort met oordopjes in hè? Geluid wordt alleen gedempt. Als jij je telefoon hard en op trilstand dicht bij je legt, word je er echt nog wel wakker van.
Alle reacties Link kopieren
Geen idee of dit het geval is, maar ik merk aan mijn vader (hij snurkt soms zo hard dat ik er de kamer ernaast wakker van wordt) dat hij als hij onder een bepaald gewicht zit echt veel minder snurkt. Geen idee of jouw partner aan de stevige kant is of niet, maar ik dacht ik zal het even melden.
Huisarts inderdaad als eerste. Daarnaast hoorde ik van een vriendin dat zij een antisnurkplant (ananasplant) op hun slaapkamer heeft staan en dit wonderlijk genoeg ook echt werkt. Plant gaat zo'n 3 maanden mee.
Ook de moeite waard om te proberen.

[url]https://mrantisnurk.nl/anti-snurk- ... -bromelia/[/url]
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar! Mijn man snurkt ook en niet zo'n beetje ook niet.
Gek wordt je ervan en vooral omdat ik erg gehecht ben aan mijn nachtrust ;-)

Wij slapen tegenwoordig vaker apart. Ik snap echter dat dat geen oplossing is als je maar 1 slaapkamer hebt. Of kun je in je woonkamer iets van een slaapbank neerzetten? Of kijk je uit naar een grotere woning voor jullie samen?

Qua hulpmiddeltjes hielp hier trouwens niks. Afvallen kan enorm helpen (ik spreek zelf uit ervaring). Man mag ook wel een paar kilo kwijt en is daar dan ook mee bezig.
Mijn man snurkt ook, gelukkig alleen wanneer hij op zijn rug ligt, gedronken heeft of verkouden is.

Wij hebben inmiddels een jong kind en een op komst. Dan ga ik echt niet met oordoppen slapen.

Zo’n beugel tegen snurken, kan de huisarts dat aanmeten of heeft hij een doorverwijzing nodig?
Alle reacties Link kopieren
Oordoppen helpen bij mij trouwens niet. Sowieso hoor ik alles nog bijna net zo goed als zonder en op de één of andere manier liggen ze 's morgens altijd overal, behalve daar waar ze horen te zitten.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man snurkt ook zo, oordoppen was hier vaak de oplossing, maar sinds we een kind hebben doe ik dat niet meer.

Vaak komt het er op neer dat we apart van elkaar slapen, ik wil gewoon goed slapen ook al is het ongezellig.
Als hij een periode heeft waarin hij bijna niet snurkt slapen we weer wel veel bij elkaar.

Koop een wat grotere bank voor in de woonkamer waar je comfortabel op kunt slapen, en ga daar liggen wanneer je vriend snurkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven