Gezondheid alle pijlers

Ik ben een slaapramp!

28-11-2017 17:44 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Van jongs af aan ben ik al een moeilijke (in)slaper. Dat was altijd vervelend maar nooit een grote ramp, maar nu ik als 23-jarige steeds meer verantwoordelijkheden krijg merk ik dat het mijn dagelijkse functioneren belemmert. Even een profiel van mij: ik studeer en heb een heel onregelmatig rooster. Dat betekent dat ik de ene dag om 11 uur mijn bed uit kan en de andere dag er om 6 uur uit moet. Daarnaast werk ik, maar dat doe ik door mijn studie enkel een dag in de week. Ook dan moet ik er vroeg uit (lees: meestal tussen 6 en 8). Mijn weekrooster loopt dus erg uiteen, er is momenteel niet veel structuur in te ontdekken.

Dat brengt mij extra moeilijkheden met slapen. De dagen waarop ik er vroeg uit moet (dat zijn meestal één of twee dagen in de week) slaap ik heel erg slecht of vrijwel niet. Zo ga ik regelmatig met maar één of twee uur slaap naar school of werk, om daar vervolgens tussen de zes en negen uur lang te zitten. Ik mag blij zijn als ik tijdens zo'n nacht drie à vier uur slaap krijg. Vandaag heb ik de dag zelfs op nul uur slaap doorgebracht. Vandaar dat ik dit topic nu ook open.