Gezondheid alle pijlers

Tips tegen zweten?

04-12-2017 17:38 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter van 20 stinkt enorm naar zweet. Ze heeft hier erg last van. Zelfs als ze weinig doet, zweet ze snel.
Ze gebruikt al zo'n anti-zweet product van oderex, dat je 's avonds voor het slapen op moet doen en 2 dagen zou moeten werken. Ook dat helpt niet. Nog geen halve dag.

Nu had Cateautje laatst een tip over het slikken van bepaalde mineralen. Ik hoop dat zij even langskomt ;-D

Naast tips tegen zweten, zoeken we inmiddels ook tips om zweetlucht uit kleding te krijgen. Voorwas met biotex, hoofdwas en iets bij het spoelen tegen zweetgeur helpt ook niet.
Later is nu
Dettol op de zweetvlekken en dan gewoon wassen.
Ik had het gewoon aangelengd met wat water in een spuitfles.
Alle reacties Link kopieren
Tips voor het wassen, voorweken in azijn helpt om de geur eruit te halen, hier tenminste wel.
Gatinmijnsok schreef:
04-12-2017 17:42
Tips voor het wassen, voorweken in azijn helpt om de geur eruit te halen, hier tenminste wel.
Totdat het weer warm wordt.
Alle reacties Link kopieren
Moiren’ schreef:
04-12-2017 17:43
Totdat het weer warm wordt.
Nee, het het helpt hier echt de geur weg te halen, met strijken ruik je het ook niet meer en zonder azijn wel.
- geen producten met parfum gebruiken. Dus bv douchegel van sanex 0.0 gevoelige huid (is zonder parfum) en als gewone deo ook die.
- gezond eten
- geen synthetische stoffen qua kleding

Houd zelf niet van het chemische, maar het kan dat Syneo 5 wel werkt. Soortgelijk product als die van odorex
Alle reacties Link kopieren
Lady speed stick of secret deo bestellen, dit zijn tot nu toe de beste deo’s die ik zelf ooit heb gevonden.


https://www.exclusivescents.nl/Secret-S ... wder-Fresh
Dit is een van mijn favorieten, bestel ook altijd via die site
maaique wijzigde dit bericht op 04-12-2017 17:51
36.47% gewijzigd
Internagelaktisch
Gatinmijnsok schreef:
04-12-2017 17:45
Nee, het het helpt hier echt de geur weg te halen, met strijken ruik je het ook niet meer en zonder azijn wel.
Bij mij hielp het echt niet.
Ik weet niet of ze rookt, maar stoppen met roken helpt ook.
Probeer inderdaad verschillende deo's uit. Ik heb een lange tijd die van Fa gebruikt. Geen succes, voornamelijk omdat ik ook snel begon te ruiken. Nu gebruik ik Nivea, vind ik veel fijner.
Alle reacties Link kopieren
Gatinmijnsok schreef:
04-12-2017 17:42
Tips voor het wassen, voorweken in azijn helpt om de geur eruit te halen, hier tenminste wel.
Dat helpt hier ook.

Verder geen tips tegen zwetende oksels helaas. Anders was ik er ook vanaf geweest
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of het hier al gezegd is;
- biologische katoenen shirts (van bijvoorbeeld H&M) werkt goed tegen de vervelende zweetgeur.
- kijk goed naar het materiaal wat je koopt
Al wel eens bij de huisarts hiervoor geweest? Medische oorzaak uitgesloten?
Botox schijnt hier ook goed tegen te werken.
Verder geen tips. Wel lastig voor je dochter!
lindaatje1900 schreef:
04-12-2017 18:02
Ik weet niet of het hier al gezegd is;
- biologische katoenen shirts (van bijvoorbeeld H&M) werkt goed tegen de vervelende zweetgeur.
- kijk goed naar het materiaal wat je koopt
Helaas niet bij mij.
Alle reacties Link kopieren
Odorex heeft speciale producten (ook deo!) die de zweetklieren verstoppen. Je zweet dan bijna helemaal niet en ruikt ook niet. Maar of het echt gezond is weet ik niet. Zelf gebruik ik het wel soms.
SostreneGrenefan schreef:
04-12-2017 18:33
Odorex heeft speciale producten (ook deo!) die de zweetklieren verstoppen. Je zweet dan bijna helemaal niet en ruikt ook niet. Maar of het echt gezond is weet ik niet. Zelf gebruik ik het wel soms.
Die gebruikt ze al.. zie OP.
Voor odorex wordt je lijf op een gegeven moment ook imuun, dus dat gebruik ik zelf alleen tijdens een hittegolf of een speciale gelegenheid, dan werkt het meestal wel een paar dagen. Ik had het van mijn 14e tot 20e ook vrij hevig, maar gelukkig is het minder geworden toen de puberhormonen mijn lijf uit gingen. Nu let ik wel erg op bepaalde zaken. Nooit langer dan een dag iets dragen, oksel goed glad houden, huidvriendelijke producten gebruiken, dat soort zaken.
En zoek een goede parfum uit. Dat kan de eerste geuren verhullen, zodat je wat langer door kunt zonder dat het anderen opvalt.
Alle reacties Link kopieren
Alleen katoenen kleding/ondergoed dragen.
Oksels wassen met unicura zeep (doodt de bacterien die de stank veroorzaken)
Je hebt ook nog van die pads die je onder je oksels kunt doen (Hema geloof ik)

Zweetlcuht eruit met Zhero (zhero.nl) of misschien helpt 2 nachtjes in de diepvries ook wel.
anoniem_180388 wijzigde dit bericht op 04-12-2017 20:07
4.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook erg veel last van snel zweten.
Bij mij werkt Seneo 5 deodorant erg goed. Wel voor 1 dag en zeker niet meer zoals het op de verpakking staat aangegeven.

De deodorant van Obadan werkt ook goed tegen hyperhydrosis.

Zelf draag ik zo min mogelijk synthetische kleding.

En het beste tegen zweetvoeten werkt varkensvet. Maar dit smeer je gewoon erop en dan je sokken eroverheen. (Het klinkt ontzettend raar, weet ik. Maar kreeg deze tip van een jager. Omdat de lucht in mijn werkschoenen niet te harden was)
Leef, geniet, zelfs met dagelijkse zorgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik had dat door de pil. Misschien kan het daar aan liggen?

Wat betreft deo, Sanex 48u houdt de boel wel droog bij mij.
Dé tip tegen zweetgeur in kleding is de blue magic ball. Vroeger moest je m uit Duitsland bestellen maar tegenwoordig staat t gewoon op bol.com.

Vast slecht voor het milieu dus ik gebruik het niet te veel maar tegen sportzweetkleding van man hielp azijn echt niet.

Verder hormonen checken (pil?), en vind ik veel mamnendeos beter werken dan vrouwenversies.
Alle reacties Link kopieren
Kwebbeltje91 schreef:
04-12-2017 18:15
Helaas niet bij mij.
Wat gebruik jij nu?

Ik ga van de shirts van de Hema zo zweten brrrr.
lindaatje1900 schreef:
04-12-2017 20:51
Wat gebruik jij nu?

Ik ga van de shirts van de Hema zo zweten brrrr.
Bedoel je deo? Of shirts?
Van deodorant gebruik ik Nivea Jasmine.
Voor mijn werk heb ik wat basic shirts van de hema gekocht. Daar kan ik juist wel goed tegen. Zitten ook heel fijn, fijner dan die van h&m/c&a
Alle reacties Link kopieren
Syneo 5. Voor mij het enige dat werkt tegen het zweten. Doe ik 1x per week 's avonds op.

's ochtends gebruik ik een zelfgemaakte deo van kokosolie met baking soda, dat helpt heel goed vieze geur voorkomen.
zappie wijzigde dit bericht op 04-12-2017 21:20
68.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kwebbeltje91 schreef:
04-12-2017 20:53
Bedoel je deo? Of shirts?
Van deodorant gebruik ik Nivea Jasmine.
Voor mijn werk heb ik wat basic shirts van de hema gekocht. Daar kan ik juist wel goed tegen. Zitten ook heel fijn, fijner dan die van h&m/c&a
Ik vind ze ook fijn zitten maar ik ga er heel erg van zweten.
Grappig dat dat bij iedereen anders is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven