Gezondheid alle pijlers

Buikgriep?

07-12-2017 16:48 29 berichten
Sinds vrijdag ben ik al niet fit. Rillerig, opkomende vlagen van misselijkheid/maagkramp. Echter heb ik geen diarree, of hoef ik over te geven. Wel continue het gevoel; ik ga zo over mijn nek, maar het gebeurt maar niet.
Dochtertje voelt zich sinds maandag ziek. Zij heeft wel overgegeven, diarree. Bij haar is het inmiddels zo goed als klaar.
Ik blijf mij maar beroerd voelen. Kun je ook buikgriep hebben, zonder spugen/diarree etc? Lijkt mij stug toch?
Verder iemand nog tips. Drink al cola bij de misselijkheidsvlagen, en her en der wat wit brood.
Alle reacties Link kopieren
Buikgriep komt door een virus. En dit virus is erg actief op dit moment in Nederland. Grote kans dat je dus in aanraking bent gekomen met dit virus, zeker omdat je dochter ook ziek is.

Of dat jij ziek wordt, en in welke mate, dat hangt af van hoe goed je immuunsysteem op dit moment werkt.

Je merkt dat je lijf wel bezig is, maar kennelijk ben je gezond en sterk genoeg dat het buikgriepvirus niet de overhand krijgt. Dus geen zware buikgriep hebt met alle toeters en bellen erbij.

Nu gewoon een kwestie van geduld. Ondertussen een beetje lief zijn voor je lijf en zorgen dat je voldoende drinkt.

Beterschap!
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Heel herkenbaar, ik heb dit ook sinds een paar dagen. idd maagkramp en rillerig, niet lekker. Het gaat sinds vandaag wat beter gelukkig. En ik heb me niet ziek hoeven melden, ook fijn! Beterschap!
Alle reacties Link kopieren
Gember helpt ook tegen misselijkheid. Bij een buikgriep heb je veelal verhoging/ koorts en in elk geval diarree en /of braken. Als je aanhoudend gaat braken en je houdt niks binnen dan zou ik de dokter contacteren.
Je kunt in jou geval een verkoudsvirusje onder de leden hebben. Als er een kans is dat je zwanger bent, kun je dat testen.
Bedankt voor de reacties. Gember is nog wel een goed idee. In ieder geval niet zwanger. Verkouden ook niet. Wel verhoging, rommelende buik, gevoel van "aandrang".
Hopelijk trekt het snel weg.
enthousiasteling schreef:
07-12-2017 16:54
Heel herkenbaar, ik heb dit ook sinds een paar dagen. idd maagkramp en rillerig, niet lekker. Het gaat sinds vandaag wat beter gelukkig. En ik heb me niet ziek hoeven melden, ook fijn! Beterschap!
Jij ook beterschap. Gelukkig al weer wat opgeknapt!
Alle reacties Link kopieren
Harloopfanaat1987 schreef:
07-12-2017 16:58
Bedankt voor de reacties. Gember is nog wel een goed idee. In ieder geval niet zwanger. Verkouden ook niet. Wel verhoging, rommelende buik, gevoel van "aandrang".
Hopelijk trekt het snel weg.
Ik hoop het ook voor je.

Ik rommelde ook zo sinds maandag. Vannacht begon mijn dochter helaas met echt overgeven. Dat icm weinig nachtrust was voor mij kennelijk de druppel. Hopelijk heb jij iets meer weerstand.
Wit brood en cola?? Niet echt gezond.. gemberthee met citroen tegen misselijkheid en fruit en groenten heeft je lichaam meer aan. Beterschap.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook 2 in huis met die klachten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ja hoor dat kan. De een wordt doodziek terwijl een ander van hetzelfde virus misschien alleen rommelende darmen krijgt.
Ik zou even niet te zwaar eten en wat vroeger naar bed ofzo, en hopelijk vliegt het over.
Onsjanneke schreef:
07-12-2017 17:02
Ik hoop het ook voor je.

Ik rommelde ook zo sinds maandag. Vannacht begon mijn dochter helaas met echt overgeven. Dat icm weinig nachtrust was voor mij kennelijk de druppel. Hopelijk heb jij iets meer weerstand.
O vervelend. Vooral omdat je je daarvoor ook al niet lekker voelde. Ik hoop dat het hier of snel doorzet, of nu een keertje klaar is....
Saga_Röversdotter schreef:
07-12-2017 17:05
Wit brood en cola?? Niet echt gezond.. gemberthee met citroen tegen misselijkheid en fruit en groenten heeft je lichaam meer aan. Beterschap.
Gemberthee ga ik nog even proberen. Normaal wel van de groente en fruit, maar krijg het gewoon echt niet weg :bonk:
viva-amber schreef:
07-12-2017 17:10
Hier ook 2 in huis met die klachten.
Beterschap.
Hier ook! Weekje aanrommelen, gewoon gesport en gewerkt, en ineens de volle mep gisteravond. Nu dus onder een dekentje op de bank.
Pipo8888 schreef:
07-12-2017 17:34
Hier ook! Weekje aanrommelen, gewoon gesport en gewerkt, en ineens de volle mep gisteravond. Nu dus onder een dekentje op de bank.
O bah. Lijkt allemaal wel hetzelfde soort virus. Lekker onder je dekentje blijven!

Ik wil heel graag slapen, maar ben vanavond alleen met dochter. Ze heeft vanmiddag 2 uur geslapen, dus die krijg ik voor 9 uur het bed niet in. Dat worden nog 3 hele lange uren....
Cola helpt niet tegen misselijkheid. Het wordt aangeraden (in combinatie met chips) als vervanging voor die enorm gore ORS als je uit dreigt te drogen door het vele kotsen en diarreren. Maar jij kotst en diarreert niet, dus die cola is nergens goed voor.
Harloopfanaat1987 schreef:
07-12-2017 17:59
O bah. Lijkt allemaal wel hetzelfde soort virus. Lekker onder je dekentje blijven!

Ik wil heel graag slapen, maar ben vanavond alleen met dochter. Ze heeft vanmiddag 2 uur geslapen, dus die krijg ik voor 9 uur het bed niet in. Dat worden nog 3 hele lange uren....
Manlief is er niet, dus ik heb gekookt en de jongens naar voetbal gedirigeerd. Zelfs de veters van de voetbalschoenen strikken gaat nu met moeite. Nu weer onder een dekentje ;) Kun je niet samen een leuke film kijken?
Zorg dat je in ieder geval genoeg blijft drinken
Wij hadden hier een paar weken geleden zo'n virusje. Echt iedereen lag plat: mijn huisgezin, mijn collega's... maar een week later hoorde je er niemand meer over.
Pipo8888 schreef:
07-12-2017 18:08
Manlief is er niet, dus ik heb gekookt en de jongens naar voetbal gedirigeerd. Zelfs de veters van de voetbalschoenen strikken gaat nu met moeite. Nu weer onder een dekentje ;) Kun je niet samen een leuke film kijken?
Wat knap dat je nog gekookt hebt! Ja ik heb de tv aangezet. Morgen weer een dag :-D
Lady*Voldemort schreef:
07-12-2017 18:15
Wij hadden hier een paar weken geleden zo'n virusje. Echt iedereen lag plat: mijn huisgezin, mijn collega's... maar een week later hoorde je er niemand meer over.
Nee vaak is buikgriep even een paar dagen heel K U T, maar dan ook weer weg. Op een of andere manier blijft 't hangen ofso. Zal van het weekend hopelijk al wel weer iets beter zijn.
En bingo ik ben ook aan de spugerij. Maar omdat mijn maag "leeg" is, is dat ook weer geen pretje.
Ben echt een dikke zeurpiet :rofl: , maar wellicht iemand nog tips.

Heb echt zo'n dorst, maar hou niks binnen. Is ranja/cola etc handig? Of beter water? Dochtertje wilde alleen theelepeltjes ranja....
Alle reacties Link kopieren
Lauwe thee met een beetje suiker doe ik altijd. In theelepeltjes inderdaad.

Maar ranja, drinkbouillon, cola zonder prik of ORS kan ook allemaal. Vaar op waar je zin in hebt, meestal werkt dat het beste.
Dat de diva's even hun device erbij melden is het devies.
Thee met suiker ga ik proberen. Heb echt ontzettende dorst! Glas water van 2 uur geleden bleef helaas niet zitten.
Meeeen ik ben niet goed in buikgriep. Al even aan het bedenken hoe ik dat morgen met dochtertje allemaal ga doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven