Gezondheid alle pijlers

Gebroken stuitje en lokale pijnbestrijding

10-12-2017 15:50 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo'n 30 jaar geleden heb ik mijn stuitje gebroken (bevestigd door huisarts destijds)
Het schijnt niet te behandelen te zijn, ok omdat mijn stuitje helemaal naar achteren geklapt schijnt te zijn.
Helaas merk ik de laatste tijd dat ik alleen nog maar op een stoel een uur kan zitten.
Bank vermijd ik, ook met speciaal stuitkussen( vaak komen de katten dan ook nog op mijn schoot, dus nog meer druk erop)
Wie heeft ook een stuitpijnprobleem en heeft ervaring met lokale pijnbestrijding?
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
Niet specifiek voor pijn aan/rond je stuitje, maar heb je al eens een TENS-apparaat geprobeerd?

Na zoveel jaar zul je al ontelbare methodes geprobeerd hebben, neem ik aan. Ik heb voor mijn pijn (nogmaals, volgens mij niet vergelijkbaar) hypnotherapie gevolgd. Ik mag geen TENS meer ivm gevoeligheid voor epilepsie.

Wat zeggen ze op de pijnpoli?
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Alle reacties Link kopieren
Bij mij helpt de stuitkussen wel heel goed. Maar ik heb hem niet gebroken gehad wel zwaar gekneusd 24 jaar geleden met de bevalling. Helpt een zwaardere pijnstiller ook niet? Zoals bv iets als naproxen of hoe dat ook heet
Jarenlang erge pijn gehad, toen gestopt met zuivel in verband met opkomende artrose en daardoor verdween de pijn in mijn stuitje ook samen met de artrose.

Vorige week gesmokkeld met een liter slagroomvla en toen was de pijn een dag later weer terug. Ondertussen is het alweer een paar dagen pijnvrij.


De vla was het dik waard overigens. :)
Vragen om verwijzing pijn poli als je daar nog niet heen gaat.
Alle reacties Link kopieren
[quote=Cateautje post_id=27882664 time=1512922372 user_id=104457]
Jarenlang erge pijn gehad, toen gestopt met zuivel in verband met opkomende artrose en daardoor verdween de pijn in mijn stuitje ook samen met de artrose.

Vorige week gesmokkeld met een liter slagroomvla en toen was de pijn een dag later weer terug. Ondertussen is het alweer een paar dagen pijnvrij.


ik zal er eens op letten Cateautje
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een paar jaar geleden mijn stuitje gebroken bij een stunt in het zwemparadijs van Center Parcs. Tante Amarna zou de neefs wel eens even laten zien wat ze allemaal durfde. Het is spreekwoordelijk geworden in de familie:
"stoer doen, steile wand, stuitje".
Heb een jaar niet op harde stoelen kunnen zitten. Heb bij een thuiszorgwinkel zo'n donutkussen gekocht en nam dat overal mee naar toe.
Als ik het echt niet uithield, nam ik ibuprofen 500, op aanraden van de huisarts.
Ooo sorry Amarna maar doordat je het zo grappig hebt opgeschreven kan ik me de situatie helemaal voorstellen. :rolling:

Sterkte Miedo.
Alle reacties Link kopieren
JustcallmeTuT schreef:
15-12-2017 18:35
Ooo sorry Amarna maar doordat je het zo grappig hebt opgeschreven kan ik me de situatie helemaal voorstellen. :rolling:

Sterkte Miedo.
Geeft niks hoor! Het was ook best grappig. Maar toch wel een jaar behoorlijk last gehad. Voortaan sloof ik me niet meer zo uit....😉
Alle reacties Link kopieren
Cateautje, dat schrappen van de zuivel lijkt mij ook goed te bevallen. Maar neem je dan ook nooit meer kaas op brood?
miedo schreef:
15-12-2017 20:50
Cateautje, dat schrappen van de zuivel lijkt mij ook goed te bevallen. Maar neem je dan ook nooit meer kaas op brood?
Je mag harde kazen op brood, want daar zit geen lactose in, dus daar krijg je geen last van. Kijk wel uit met zachte en verse kazen, die zijn niet lactosevrij.
Alle reacties Link kopieren
[quote=Cateautje post_id=27904139 time=1513368712 user_id=104457]
Je mag harde kazen op brood, want daar zit geen lactose in, dus daar krijg je geen last van. Kijk wel uit met zachte en verse kazen, die zijn niet lactosevrij.

Oke het gaat dus om de lactose die ik moet zien te vermijden?
Dus lactosevrije yoghurt en vla 3 keer per week is ook geen probleem?
miedo schreef:
16-12-2017 14:41
Ik weet niet precies hoe het zit met vla, een beetje yoghurt mag je wel eten, maar daar zou ik ook niet teveel van nemen. Volgens mij zit er volop lactose in vla. Even uitproberen. Ik eet het niet gewoonlijk, misschien 1 keer in het jaar smokkelen, maar niet vaker dan dat.
Alle reacties Link kopieren
Up.
Heb over 3 weken afspraak voor rontgenfoto bij Orthopedie.
Alle reacties Link kopieren
Foto gemaakt van stuitje in ziekenhuis en nabespreking bijOrthopedie:

Wie schetst mijn verbazing?
Stuitje staat weer aardig recht.
arts kon aan foto niet zien dat hij ooit gebroken was. :-o

Pijn komt w.s van spieren die rondom stuitje liggen.
Advies arts is nu bekkenbodemfysio.
en anders spuit met ontstekingsemmer bij pijnpoli.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven