Gezondheid alle pijlers

Niks binnen kunnen houden en vanavond werkafspraak

11-12-2017 07:04 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo forummers,

Sinds vannacht houd ik niks meer binnen, alles (ook slappe thee, water) komt er meteen op meerdere manieren (sorry) weer uit tot er gal overblijft. Vanavond heb ik oudergesprekken op de school waar ik werk, en ik zou het erg vervelend vinden als ik daar niet naartoe kan. Ik kijk het tot de middag aan, en als ik me dan nog zo voel zeg ik (helaas) af. Ik wil niet dat mensen voor niks komen en ik wil ook geen mensen aansteken.

Heeft iemand misschien nog wat tips & tricks die ik zou kunnen proberen om nog wat op te knappen? Ik denk eigenlijk dat alles er gewoon uit moet, maarja je weet nooit natuurlijk. Blegh, niks aan zo.
Uitzieken en ziekmelden dus.
Je gaat geen mensen aansteken met een virus hoop ik.
Gewoon effe helemaal niks, laat de boel tot rust komen. Geen idee of je dan vanavond kunt gaan. Maar wat je er niet in gooit hoeft er ook niet uit. En als je dan weer wat vocht gaat nemen, echt slokje voor slokje. Zes slokjes per uur is een goed begin.

Beterschap.
Hoeven die andere mensen ook niet met dit baggerweer de deur uit: win-win
Aanzien tot vanmiddag en het zou mij niets verbazen (afhankelijk van waar je woont) dat de gesprekken niet doorgaan vanwege het weer.

Wij hebben als ouder ook wel eens op verzoek van school ivm ziekte op een ander moment een gesprek gehad. Liever op een later moment een gesprek met een docent/leerkracht die er volledig bij is dan een half gesprek.
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk gezegt...gewoon nu al afzeggen..even uitrusten kan geen kwaad.

Beterschap :sick:
Dan kun je toch beter nu al afzeggen en niet tot vanmiddag wachten? Dan hebben ze nog tijd om de ouders af te zeggen. Zeker met de voorspelde code rood vanaf 12 uur, hoeven mensen die noodgedwongen de deur uit moeten, zich dan niet terug te haasten in verband met een ouder gesprek dat niet doorgaat. Beterschap.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 11-12-2017 07:21
0.97% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
yourlocalhero schreef:
11-12-2017 07:11
Eerlijk gezegt...gewoon nu al afzeggen..even uitrusten kan geen kwaad.

Beterschap :sick:
DIt, voor jezelf echt beter.
Alle reacties Link kopieren
Voor die ouders is het echt geen ramp als dat gesprekje niet doorgaat hoor, dan komt dat gewoon een andere keer. Ik heb toevallig vanavond zo’n gesprek met de mentor van mijn dochter en lig er echt niet wakker van als dat verplaatst wordt. Ik zou het eerder rot voor jou vinden dat je zo ziek bent.

Beterschap!
Alle reacties Link kopieren
En inderdaad beter nu al afzeggen, het is geen verkoudheidje of zo.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle snelle reacties al! Ik baal er gewoon van, ben nooit ziek, en nu ik een keer ziek ben is het natuurlijk niet op een gewone lesdag maar met zoiets :|. Ik hoopte dat het met een keer goed spugen wel klaar zou zijn, maarja niks aan te doen. Als de school straks open is ga ik meteen wel even bellen. Morgen moet ik overigens wel lesgeven en zijn er 's avonds ook gesprekken, maar ik ga nog maar even nergens vanuit. Eerst dit mijn lijf uit krijgen.
Timetraveler schreef:
11-12-2017 07:25
Bedankt voor alle snelle reacties al! Ik baal er gewoon van, ben nooit ziek, en nu ik een keer ziek ben is het natuurlijk niet op een gewone lesdag maar met zoiets :|. Ik hoopte dat het met een keer goed spugen wel klaar zou zijn, maarja niks aan te doen. Als de school straks open is ga ik meteen wel even bellen. Morgen moet ik overigens wel lesgeven en zijn er 's avonds ook gesprekken, maar ik ga nog maar even nergens vanuit. Eerst dit mijn lijf uit krijgen.
Je kiest er toch niet voor om ziek te zijn? Waarschijnlijk maak jij er een groter probleem van dan de ander. Denk dat iedereen wel begrijpt dat een leraar ook wel eens ziek kan zijn. ;)
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 11-12-2017 07:38
0.68% gewijzigd
Zou even naar huisarts bellen om te vragen hoelang je besmettelijk bent indien buikgriepvirus. En je in elk geval binnen die termijn niet onder de mensen begeven.
redbulletje schreef:
11-12-2017 07:30
Zou even naar huisarts bellen om te vragen hoelang je besmettelijk bent indien buikgriepvirus. En je in elk geval binnen die termijn niet onder de mensen begeven.

Hoezo? De zorg wordt al onbetaalbaar zonder dit geneuzel.
Alle reacties Link kopieren
Timetraveler schreef:
11-12-2017 07:25
Bedankt voor alle snelle reacties al! Ik baal er gewoon van, ben nooit ziek, en nu ik een keer ziek ben is het natuurlijk niet op een gewone lesdag maar met zoiets :|. Ik hoopte dat het met een keer goed spugen wel klaar zou zijn, maarja niks aan te doen. Als de school straks open is ga ik meteen wel even bellen. Morgen moet ik overigens wel lesgeven en zijn er 's avonds ook gesprekken, maar ik ga nog maar even nergens vanuit. Eerst dit mijn lijf uit krijgen.
Wat niet gaat gaat niet...nu gewoon jezelf de tijd geven beter te worden..anders duurt het langer.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
11-12-2017 07:40
Hoezo? De zorg wordt al onbetaalbaar zonder dit geneuzel.
Idd, in de meeste gevallen ben je ook al besmettelijk voordat je zelf ziek bent.
Andersom schreef:
11-12-2017 07:40
Hoezo? De zorg wordt al onbetaalbaar zonder dit geneuzel.
Hoezo? Als TO daarmee voorkomt dat er 20 anderen besmet kunnen worden lijkt dat me juist winst. En ik heb t uiteraard over bellen, niet naar spreekuur gaan.
Alle reacties Link kopieren
Kan het zijn dat je iets verkeerds gegeten hebt? Dan ben je a) niet besmettelijk en b) vaak snel(ler) weer opgeknapt.
Overigens ben ik van de soort die vindt dat werk altijd ondergeschikt is aan je gezondheid. Dus het afzeggen van die oudergesprekken is geen drama.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
11-12-2017 07:06
Uitzieken en ziekmelden dus.
Je gaat geen mensen aansteken met een virus hoop ik.
Wel lekker, al die ouders aansteken. Heb je het volgende week lekker rustig in de klas. ;-D
redbulletje schreef:
11-12-2017 07:46
Hoezo? Als TO daarmee voorkomt dat er 20 anderen besmet kunnen worden lijkt dat me juist winst. En ik heb t uiteraard over bellen, niet naar spreekuur gaan.

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-12-2017 10:21
Reden: Diagnose
31.62% gewijzigd
Hier is een tip: adviseer de school om iedereen een plezier te doen en de ouderavonden af te zeggen (of telefonisch te laten plaatsvinden).
Gezien de weersvoorspellingen denk ik dat veel ouders er niet mee zitten als je gewoon afzegt hoor.
Uitzieken. Ik heb ‘m ook gehad laatst. Dramavirus, was er zwaar beroerd van, overgeven duurde 24 uur maar daarna was ik nog 2 dagen een dweil. En RB heeft gelijk, zelfs mijn moeders vriend, die toen alleen mijn zoontje ziek was en verder nog niemand en hem niet heeft aangeraakt wegens koortslip langskwam voor 5 minuten, werd ziek.

Uitzieken en straks heeel rustig aan weer wat water of drinkbouillion proberen, slokje voor slokje.
Alle reacties Link kopieren
Thuis blijven natuurlijk. Ik snap niet eens dat je overweegt de halve school te gaan aansteken met een hartstikke besmettelijk virus. Die ouders zullen je dankbaar zijn dat je hen niet ook opscheept met zo een virus en kotsende kinderen.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
Thuisblijven de komende dagen is zeer besmettelijk zo'n virus.
Beterschap

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven