Gezondheid alle pijlers

Verzakking en pijn

11-12-2017 16:41 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
 In februari bevallen van een geweldig kereltje. 4 kilo, snelle en heftige bevalling met knip en vacuümpomp, ventje had een arm langs zijn hoofd en navelstreng 3x om hem heen dus hij moest er rap uit. Veel bloed verloren ook, maar ondanks alles viel het lichamelijk herstel me heel niet tegen. Eerste maanden een beurs bekken en amper kracht maar geen pijn en de controle over mijn blaas ging ook snel vooruit. Tot ik 6 weken geleden ineens constant moest plassen. Toen het geen blaasontsteking bleek ging er ineens een belletje bij me rinkelen. Al vrij snel na de bevalling had ik het idee dat ik het litteken van de knip voelde zitten en de laatste tijd leek dat steeds dikker. Maar toen ik er met een spiegel naar keek zat het litteken helemaal niet op de plek waar ik die druk voelde. Ook had ik steeds meer het gevoel alsof er "iets" onderin mijn vagina zat. Het woord verzakking spookte dus ineens door mijn hoofd en de huisarts bevestigde mijn vermoeden. Paar weken geleden met bekkentherapie begonnen en ook een klachtenvrije week gehad. Maar sinds dinsdag is het echt ellende. Als ik ga zitten heb ik het idee alsof mijn baarmoeder bont en blauw is (ik weet op dit punt overigens niet eens meer of het mijn baarmoeder is die ik voel) en toen mijn zoontje ging staan met zijn handje steunend boven mijn schaambeen deed dat toch echt flink pijn. Het veel moeten plassen is ook terug. Hoort dit er nou allemaal bij? Ik heb wel wat meer gelopen en getild deze week maar doe ook braaf mn oefeningen. Het frustreert me enorm dat ik niet gewoon op een stoel of het bed kan gaan zitten zonder het idee dat ik een stomp krijg daar beneden. Ik geef nog borstvoeding en ik weet dat dat het herstel niet bevordert. Herkent iemand dit? En hebben jullie nog tips?
What doesn't kill you makes you stronger...
Alle reacties Link kopieren
Uitademen voor je gaat zitten. Eventueel jezelf ondersteunen met je handen, maar dat moet wel tijdelijk zijn
Elke twee uur naar toilet gaan, 's nachts ook een keer.
Geduld hebben, het gaat niet in een paar week over.
Doorzetten met de oefeningen, ze helpen echt. Wel onder begeleiding van een echte bekkenfysiotherapeut.
Genoeg drinken. Met een blaasontsteking ben je verder van huis
Moet je toevallig ongesteld worden?

En bij twijfel, gewoon nogmaals naar de huisarts voor controle. Of naar de gynaecoloog voor uitgebreid onderzoek naar de verzakking
Ik zou laagdrempelig aan je HA vragen of je naar een gynaecoloog kan om de opties te bespreken.
Alle reacties Link kopieren
Mijn cyclus is me een raadsel door de borstvoeding. 5 weken geleden licht ongesteld geweest, vorige week wel krampen maar niks gebeurd. Ik doe de oefeningen en heb volgens mij een goede therapeut. Heeft ook met echo gekeken of ik wel de juiste spieren aanspande. Nu vooral veel pijn in mn onderrug. Met de gladheid beetje geforceerd gelopen en met een kleine van 9 kilo op de arm is dat vragen om pijn.
What doesn't kill you makes you stronger...
Alle reacties Link kopieren
Vervelend. Het zijn geen bijzonder vreemde klachten voor een verzakking denk ik, maar wel echt vervelend. Ontlast je zelf fysiek, qua tillen vooral. Dat komt wel weer. Wat zegt je fysio?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven