Gezondheid alle pijlers

Ziek van zenuwen

12-12-2017 01:05 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik ben iemand die vrij snel zenuwachtig is en me overal druk om maakt, achteraf is dat dan vaak nergens voor nodig geweest, maar zo zit ik nou eenmaal in elkaar.
Maar sinds een tijdje merk ik dat, als ik nerveus voor iets ben (ik ben bijv. pas weer begonnen met daten), dat ik ‘s avonds in bed gewoon echt misselijk word en daardoor dus ook slecht slaap en ik overdag weer niet te genieten ben.

Ik gebruik zo af en toe een stress pilletje van Valdispert, maar dat werkt eigenlijk niet zo goed.
Het continu zenuwachtig zijn of me druk maken is vervelend, maar daar ben ik nou wel aan gewend, maar van die misselijkheid word ik echt gek.
Ik vind dit nou ook niet echt een goede reden om naar de huisarts te gaan, mischien zijn er hier mensen die zich erin herkennen en misschien wat trucjes weten om rustiger te worden.

En ja, ik weet dat er ook zoiets als gezonde spanning enzo bestaat, maar daar zou je niet ziek van moeten worden toch?

Gr. Nien
Ga eens met de POH praten. Dit klinkt niet echt prettig.
Alle reacties Link kopieren
Waarom vind je dit geen goede reden om naar de huisarts te gaan? Jij hebt hier last van, het hindert je én er kan wat aan gedaan worden. Niets anders dus dan wanneer je last zou hebben van een zere knobbel op je teen, daar ga je ook mee naar de dokter.

Dus hup, morgenochtend bellen voor een afspraak!
Alle reacties Link kopieren
Klinkt niet goed.
Ik heb dat niet met daten.
Waar spreek je af dan?

Een :hug:
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel! Ik ben niet iemand die snel naar de huisarts gaat, misschien geen goede eigenschap.
De laatste keer bij de huisarts was een jaar geleden en toen had ik het al heel lang uitgesteld.
Maar het voelt niet als iets ernstigs, het is vooral vervelend.
Maar even een voorbeeld, een paar maanden geleden had ik examens en toen was ik heel erg zenuwachtig en sliep slecht (zoals veel mensen zouden hebben), maar ik was niet misselijk, dus dat is nieuw.

Maar goed. Ik ga weer proberen te slapen, ik heb even wat water gedronken en een warme douche genomen en hopelijk zakt de misselijkheid zo weg.
Misschien is het nu niet ernstig, maar ik neem aan dat je ook niet op fobieën en angsten zit te wachten.
Zo te lezen ontwikkel je wel steeds meer angst en heb je zelf niet de middelen om het aan te pakken.

POH dus.
Wat Moiren zegt.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het een reden heeft dat je zo nerveus bent; mogelijk probeer je onheil te voorkomen. Je hebt nog niet voldoende zelfvertrouwen om blindelings je taak uit te voeren en te weten dat dat goed zit. Of je mikt op een absoluut perfect resultaat omdat je denkt ongelukkig te worden als het minder dan perfect is.

Wat volgens mij moet werken is precies zoveel voor te bereiden als je denkt dat nodig is. Je zal steeds zekerder van jezelf worden, mits je je doelen niet zo hoog stelt dat je voortdurend boven je macht moet gaan. In dat laatste geval moet je realistischer worden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
je bent niet in verwachting toevallig?
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Er zijn ook types die al hun kaarten hebben gezet op "morgen". Hun echte leven ligt in de toekomst. Logisch dat ze dan overstuur raken als het niet lijkt op wat ze voor ogen hadden.

Weer anderen vinden de mening van anderen veel belangrijker dan hun eigen comfort want deze mensen moeten voor hun geluk zorgen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Zodra het je begint te belemmeren in de dagelijkse dingen zou ik toch echt naar de huisarts gaan. Je wilt niet dat het over gaat in paniek in stressvolle situaties, want daarmee om gaan vind ik zelf 10 keer zo lastig.

En ik denkt dat iemand zoals jij daar wel gevoeliger voor is. Misschien eens wat gaan lezen over mindfullness, schijnt voor sommige mensen ook te helpen in stressvolle situaties. En zelfs bij psychologen gebruiken ze dat tegenwoordig.
Alle reacties Link kopieren
Heel erg bedankt voor alle reacties!
POH ga ik zeker even in verdiepen!
Ik ben inderdaad best onzeker, helemaal als het om prestaties gaat. Bang om te falen enzo.
Ik heb heel veel aan al jullie reacties, dankjewel!

Ps. Nee ik ben niet in verwachting ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven