Gezondheid alle pijlers

Wat is het beste voor het herstel van pfeiffer?

12-12-2017 18:22 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Excuses, dit bericht is verwijderd.

Liefs Lotte
anoniem_360513 wijzigde dit bericht op 09-03-2018 16:49
98.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring is dat je het beste kunt slapen als je daar behoefte aan hebt, en pas de slaapuren moet gaan inperken als je voldoende energie hebt om echt langer wakker te blijven. Ook moet je ervoor waken dat je te snel teveel doet als die energie eenmaal wel terug komt. Begin rustig aan met bijvoorbeeld een rondje wandelen in de buurt, en dat rondje kun je bij voldoende energie dan langzaam uitbouwen naar een groter rondje. Lees een boek of volg een tv-programma in plaats van meteen een intensief schooluur. En probeer de energie die je hebt te besteden aan dingen die jou meer energie geven dan kosten. Kook een gezonde maaltijd, hang een half uurtje aan de telefoon met je liefste vriendin, dat soort dingen.

En boven alles; blijf naar je lijf luisteren en negeer hen die het niet begrijpen. Zij hebben het niet meegemaakt en reageren vanuit het referentiekader van een gezond persoon. En gezonde personen worden inderdaad lamlendig van teveel slapen. Helaas ben jij niet gezond, en hoef jij je dus niets van die adviezen aan te trekken :hug:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook wel behoorlijk gehad, in de overgang groep 8 naar de 1e klas.
Ook nog ouders gescheiden een jaar daarvoor, dus het werd vooral gegooid op de combi bij mij.

Ik ben nog steeds altijd moe, kreeg de stempel chronisch vermoeid. Paar maanden geleden is gebleken dat mn schildklier zo goed als stil stond, nu bezig met de juiste dosering medicatie en ik voel me al een stuk beter.
(Ik ben nu 26)

Terug naar de dokter lijkt me een goede eerste zet. Ik zou vragen om nog wat bloedtesten.

Succes!
chocoladerijstwafel schreef:
12-12-2017 18:50

Paar maanden geleden is gebleken dat mn schildklier zo goed als stil stond, nu bezig met de juiste dosering medicatie en ik voel me al een stuk beter.
(Ik ben nu 26)





Wat fijn voor je!
Alle reacties Link kopieren
Rust.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Hoi, mijn ervaring met de ziekte van pfeiffer,
ik was 12 en had zwaar pfeiffer (volgens bloedtest van regulieren dokter was mijn lever sterk aangetast) kort voor de regulieren dokter had een natuurgenezeres/helderziende dit bij mij ook geconstateerd, van de dokter moest ik wat minder vet eten en op tijd naar bed, MAAR van de natuurgenezeres moest ik eerst 3 weken naar bed (pure rust) het enigste dat ik mocht was drinken, per dag: 8 uitgeperste sinaasappels, 2 uitgeperste citroenen en 1 liter karnemelk. drie weken lang niks anders. (vitaminen boost en de karnemelk zuivert de lever van gifstoffen) na 3 weken mocht ik er af en toe weer uit en mocht ik erg ligt eten (rijst en gekookte kip) ook 3 weken lang. na zes weken weer langs de dokter voor een bloed test, hij viel bijna van zijn stoel want zo snel dat ik van de pfeiffer af was had hij nog nooit gezien. volgens hem had ik onwijs veel weerstand (niet dus) de dokter had er geen verklaring voor maar eigenlijk kon het niet volgens hem maar ja die bloed test hé daar kon hij niet onderuit.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
12-12-2017 18:47
Mijn ervaring is dat je het beste kunt slapen als je daar behoefte aan hebt, en pas de slaapuren moet gaan inperken als je voldoende energie hebt om echt langer wakker te blijven. Ook moet je ervoor waken dat je te snel teveel doet als die energie eenmaal wel terug komt. Begin rustig aan met bijvoorbeeld een rondje wandelen in de buurt, en dat rondje kun je bij voldoende energie dan langzaam uitbouwen naar een groter rondje. Lees een boek of volg een tv-programma in plaats van meteen een intensief schooluur. En probeer de energie die je hebt te besteden aan dingen die jou meer energie geven dan kosten. Kook een gezonde maaltijd, hang een half uurtje aan de telefoon met je liefste vriendin, dat soort dingen.

En boven alles; blijf naar je lijf luisteren en negeer hen die het niet begrijpen. Zij hebben het niet meegemaakt en reageren vanuit het referentiekader van een gezond persoon. En gezonde personen worden inderdaad lamlendig van teveel slapen. Helaas ben jij niet gezond, en hoef jij je dus niets van die adviezen aan te trekken
Super bedankt voor je duidelijke reactie!

Teveel rusten gaat dus niet echt op in dit geval?

Is het beter om je minder krampachtig aan het ritme te houden en zoveel mogelijk nachtelijke uurtjes te maken, of doe je er meer goed aan om dat ritme er zoveel mogelijk in te houden en overdag de uren te pakken die nodig zijn als die voldoende energie er nog niet is?

Qua activiteiten lukt een rondje lopen vaak wel, al is het de ene keer heel vermoeiend en de andere keer redelijk te doen.

Ik heb het idee dat ik een beetje in een kringetje draai. Slechte dagen zoals in m'n verhaal aangegeven, betere dagen waarbij een rondje lopen en lichte activiteiten lukken, en fitte dagen waarop naar mijn gevoel iets meer zou kunnen dan een rondje lopen maar dat is dan weer teveel. Maar misschien is het te vroeg voor herstel;)
anoniem_360513 wijzigde dit bericht op 13-12-2017 14:49
87.66% gewijzigd
Mijn ervaring is ook veel slapen, slapen als je je slaperig voelt en verder heel veel rusten. Ik was er op de manier vrij snel van af.
Alle reacties Link kopieren
chocoladerijstwafel schreef:
12-12-2017 18:50
Ik ben nog steeds altijd moe, kreeg de stempel chronisch vermoeid. Paar maanden geleden is gebleken dat mn schildklier zo goed als stil stond, nu bezig met de juiste dosering medicatie en ik voel me al een stuk beter.
(Ik ben nu 26)

Terug naar de dokter lijkt me een goede eerste zet. Ik zou vragen om nog wat bloedtesten.

Succes!
Superfijn dat het beter gaat!

Vorige week ben ik voor het eerst naar de dokter geweest (ik ren niet zo snel naar de dokter), zij gaf aan dat bloedtesten geen zin heeft omdat het als het goed is uit het bloed is.

Verder heeft ze de volgende dingen gezegd:
- je bent goed bezig, daar hoef/kun je verder niet veel aan veranderen
- omdat je een heftige vorm hebt zal opbouwen veel moeite gaan kosten

Het enige advies wat ze wel kon geven:
"Probeer de grenzen op te zoeken, het is niet zo dat je iets kunt forceren(?). Als je daarna moe bent, dan is dat zo. Dan moet je de rust pakken."
anoniem_360513 wijzigde dit bericht op 13-12-2017 14:38
12.26% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
kooikerhondje schreef:
12-12-2017 20:31
Hoi, mijn ervaring met de ziekte van pfeiffer...
... die bloed test hé daar kon hij niet onderuit.
Bedankt voor het delen;)

Bijzonder inderdaad, toch leuk weer zoiets!


@viva-amber en @kitmir ook bedankt jullie reactie/tip!
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
12-12-2017 18:47
Mijn ervaring is dat je het beste kunt slapen als je daar behoefte aan hebt, en pas de slaapuren moet gaan inperken als je voldoende energie hebt om echt langer wakker te blijven. Ook moet je ervoor waken dat je te snel teveel doet als die energie eenmaal wel terug komt. Begin rustig aan met bijvoorbeeld een rondje wandelen in de buurt, en dat rondje kun je bij voldoende energie dan langzaam uitbouwen naar een groter rondje. Lees een boek of volg een tv-programma in plaats van meteen een intensief schooluur. En probeer de energie die je hebt te besteden aan dingen die jou meer energie geven dan kosten. Kook een gezonde maaltijd, hang een half uurtje aan de telefoon met je liefste vriendin, dat soort dingen.

En boven alles; blijf naar je lijf luisteren en negeer hen die het niet begrijpen. Zij hebben het niet meegemaakt en reageren vanuit het referentiekader van een gezond persoon. En gezonde personen worden inderdaad lamlendig van teveel slapen. Helaas ben jij niet gezond, en hoef jij je dus niets van die adviezen aan te trekken :hug:
Ik heb toen ik Pfeiffer had, niet goed naar mijn lijf geluisterd en ik heb me zelf daarmee geen dienst bewezen. Ben nog steeds onverklaarbaar moe en de nasleep van Pfeiffer heeft jaren geduurd. Wat jij schrijft over iets doen en dat weken merken, daar heb ik ook last van gehad en dat is ook pas na jaren weggetrokken.
Mijn familie vond het ook lastig dat ik niet naar beneden kon komen om te eten of zelf mijn eten op kon halen enzovoort, maar zij voelen niet hoe moe je bent en hoe goed bedoelt bezoek je ongelofelijk kan afmatten.
Ik wilde tot elke prijs mijn studiejaar redden, maar ik had er beter mee kunnen stoppen. Uiteindelijk ben ik toch een jaar uitgelopen met mijn studie en was het makkelijker geweest als ik gelijk gestopt was. Had me een hoop frustratie bespaard.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven