Gezondheid alle pijlers

Plasdagboek, praktische tips?

13-12-2017 07:12 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds de bevalling van mijn jongste heb ik last van allerlei kwaaltjes in en rondom het bekkengebied. Hierdoor voel ik me erg onzeker en het beinvloed ook mijn relatie met mijn partner.
Door de huisarts ben ik doorverwezen naar het bekkenbodem spreekuur in het ziekenhuis (gecombineerd spreekuur met gyn en uroloog). Hiervoor moet ik oa een plasdagboek bijhouden voor 3 aaneengesloten dagen.
Nu vroeg ik me af hoe ik dit praktisch het beste aan kan pakken? Ik ben eens in de 3 dagen altijd wel aan het werk en zie mezelf daar niet echt met een maatbeker naar het toilet gaan ;-)
Daarnaast heb ik thuis een peuter die momenteel ontzettend geintereseerd is poep en plas en het liefst altijd mee gaat naar het toilet..
Ik vroeg me af of iemand DE tip heeft hoe dit aan te pakken zonder in hele vreemde situaties terecht te komen.

.. en misschien wil ik ook wel een beetje van me afschrijven, omdat ik gewoon ontzettend baal..
Het weekend en dan een vrije dag opnemen die daarop aansluit?
Alle reacties Link kopieren
Ben bang dat er niet veel anders op zit he? Vind t zo zonde van mijn vrije dagen, ik gebruik ze liever voor leukere dingen! ;)

En ik vind het allemaal nog extra stom doordat een gedeelte van de klachten veroorzaakt worden door verkeerd hechten na de bevalling.
Hopelijk kunnen ze er in t ziekenhuis nog wat van maken als ze weten waar de klachten vandaan komen...
Alle reacties Link kopieren
Het is juist heel belangrijk dat je een zo realistisch mogelijk beeld geeft en dat werkdagen ook meetellen, evenals de invloed van je peuter. Maatbeker in plastic zak in je tas en tas op je werk mee naar de wc. En toch maar een keertje thuis de deur dicht doen voor je peuter. Moet toch lukken?
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Alle reacties Link kopieren
zoveel zal je wel niet plassen. Neem gewoon een maatbekertje mee naar het toilet in je tas. Omspoelen en weer in een zakje doen.

Zoveel werk is het ook echt niet. Probeer het maar eens.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Zo'n platte plastic voorraadbus is handig om in te plassen en ook staande werkt dat heel comfortabel. Hebben we standaard in de auto voor noodgevallen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
We hebben alleen geen wasbakken in de toiletten op het werk, maar goed, flesje water doet t ook natuurlijk.

Misschien maak ik t ook te ingewikkeld allemaal. Stomme emoties.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een flesje water mee inderdaad en wat van die hygiënische schoonmaakdoekjes doekjes en extra plastic zakjes voor eromheen.
Alle reacties Link kopieren
Hoezo zijn er geen wasbakken op het toilet op je werk? Daar hebben wij van de inspectie echt gezeur over gehad (sorry off-topic ).

Ik zou idd maatbeker in zakje in tas en een fles water voor het afspoelen. Handdoek erom tegen het lekken?
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Alle reacties Link kopieren
Er zijn wel wasbakken, maar enkel in de ‘algemene ruimte’. Hier komen toiletten, kleedkamers en douches op uit. Weinig privacy dus, maar goed genoeg voor de inspectie denk ik.. (om te reageren op je off-topic)
Alle reacties Link kopieren
Kan me voorstellen dat je je er vervelend bij voelt. Misschien een tip, is er op je werk misschien een invalide toilet? Bij die van ons zit daar wel een wasbakje in de ruimte.
Alle reacties Link kopieren
Suns3t schreef:
13-12-2017 08:59
Er zijn wel wasbakken, maar enkel in de ‘algemene ruimte’. Hier komen toiletten, kleedkamers en douches op uit. Weinig privacy dus, maar goed genoeg voor de inspectie denk ik.. (om te reageren op je off-topic)
Joh, er is toch niets mis mee om een bekertje om te spoelen in de algemene ruimte. Mensen spoelen daar van alles en nog wat af. Niet zo moeilijk doen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Suns3t schreef:
13-12-2017 08:59
Er zijn wel wasbakken, maar enkel in de ‘algemene ruimte’. Hier komen toiletten, kleedkamers en douches op uit. Weinig privacy dus, maar goed genoeg voor de inspectie denk ik.. (om te reageren op je off-topic)
He balen. Ik heb het ook moeten doen na bevalklachten. Zag er enorm tegenop, maar het viel erg mee. Achteraf was het meer de combi met mijn al drukke leven (werk, reizen, dwarse peuter, huilerige baby, weinig slaap plus dus klachten) waardoor het plasdagboek letterlijk de druppel (pis) was die de emmer deed overlopen.

Maar het is zo gepiept hoor! Succes
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je peuter het niet gek vindt hoor, als je in een maatbeker plast. Of wel gek, maar gewoon je uitleg accepteert. Die van mij (inmiddels kleuter) was nieuwsgierig, maar accepteerde uitleg meestal wel, ook als hij het volgens mij niet echt begreep. Daar zou ik me geen zorgen over maken.
Alle reacties Link kopieren
Haha MadameJean, het is inderdaad die beruchte druppel.. Zie gewoon beetje op tegen de onderzoeken en wat daar evt uitkomt. Mijn zwangerschap was nou niet echt bepaald makkelijk, verloskundige heeft na de bevalling klachten telkens afgedaan met ‘dat hoort erbij en geef het tijd’. Dus hoopte dat ik er nu inderdaad wel vanaf zou zijn.

Gelukkig is de huisarts t wel met me eens dat t er raar uitziet, beter gehecht had kunnen worden en misschien wel opnieuw moet..achteraf beetje spijt dat ik daar niet eerder heen ben gegaan. Voelt nu als een mega probleem doordat t zo lang duurt, terwijl het allemaal best nog te handelen is als je er beetje rationeel naar kijkt..

In ieder geval bedankt voor alle nuchtere antwoorden :)
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook een paar grote plastic of papieren bekers halen en daar vooraf streepjes opzetten met de inhoud en die gebruiken. Na gebruik mik je ze in de hygiëne bak en hoef je niets te spoelen. Als je slim bent meet je het voor een beker af en neem je de rest van die over.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven