Gezondheid alle pijlers

Altijd een hoesje voor oorthermometer?

13-12-2017 15:05 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een oorthermometer gekocht. Daar zitten een aantal wegwerphoesjes bij voor het gedeelte wat in het oor gaat. In de handleiding staat altijd zo’n hoesje te gebruiken. Dat ze die in het ziekenhuis gebruiken snap ik. Maar moet dat ook binnen het eigen gezin? Als je oren schoon zijn kan het geen kwaad lijkt me, of zie ik iets over het hoofd?
Zo lang ik de hoesjes heb zal ik ze braaf gebruiken maar er zal een moment zijn dat ze op zijn en ik het weer vergeet te halen en dat ding nodig heb. Was ff nieuwsgierig, hebben jullie er een en hoe doen jullie dat?
ik doe niet elke keer een nieuwe maar onze (braun) werkt niet zonder een hoesje
Hoe weet je van te voren dat je oren schoon zijn? Een ontsteking/bacteriën voel je niet als het pas net is begonnen.

Ik gebruik elke keer een nieuw hoesje. Gewoon voor het geval dat omdat oorpijn echt heel vervelend is.
Alle reacties Link kopieren
Die van de Hema staat bij dat hoesjes niet nodig zijn. Eventueel na gebruik schoonmaken met beetje alcohol.
Die van ons doet het niet zonder hoesje. Of je moet heel onhandig je vinger op een rood knopje houden.
Ik vind het ook hygiënisch.
die van ons doet het ook niet zonder hoesje. Volgens mij een braun.

Maar ik maak ze na gebruik schoon zoals ik een normale thermometer schoon maak (met alcohol en een watje)
Alle reacties Link kopieren
Zonder hoesje heb ik nog niet geprobeerd. Misschien werkt deze ook niet zonder.
Er staat wel dat je hem kunt schoonmaken, dat lijkt me alleen nodig bij gebruik zonder hoesje.

Bij schone oren dacht ik eigenlijk aan oorsmeer, niet aan een oorontsteking. Wist ook niet dat dat op deze wijze overdraagbaar zou kunnen zijn. In die zin toch goed een hoesje te gebruiken dan.
Ik ben nu de enige die hem gebruikt, dus gebruik ik een hoesje iets vaker. Maar ik zou het niet zonder doen, die dingen zijn ee niet voor niets. En ach voor je door 40 hoesjes heen bent ;)
Alle reacties Link kopieren
Bloemetjefresia schreef:
13-12-2017 15:49

Bij schone oren dacht ik eigenlijk aan oorsmeer, niet aan een oorontsteking. Wist ook niet dat dat op deze wijze overdraagbaar zou kunnen zijn. In die zin toch goed een hoesje te gebruiken dan.
Oorontstekingen zijn een probleem van het binnenoor. Je kunt zo geen infectie overdragen.
Je kunt uiteraard wel gewone huisbacterien overdragen, maar dat lijkt me binnen een gezin geen probleem.
Alle reacties Link kopieren
[quote=meelezertjuh post_id=27895668 time=1513187443 user_id=146183
Je kunt uiteraard wel gewone huisbacterien overdragen, maar dat lijkt me binnen een gezin geen probleem.
[/quote]

? Die snap ik niet.
Ik vervang de hoesjes wel. Als ik 'm voor mezelf gebruik lang niet altijd, maar bij wissel tussen gezinsleden of na een tijdje niet gebruiken vervang ik het hoesje.
Alle reacties Link kopieren
Sorry typefout. Ik bedoelde huidbacterien. Daarom wordt er in het ziekenhuis een hoesje gebruikt.

Binnen je eigen gezin is er toch al huidcontact en raak je dezelfde spullen aan.
Je oren zijn niet schoon. En dat ding door verschillende personen laten gebruiken is niet hygiënisch. Je besmet elkaar met van alles, ook al is het familie.
Een thermometer stop je toch ook niet in je kont en laat dat ding zonder schoonmaken door je partner gebruiken?
Alle reacties Link kopieren
Ik veeg het hoesje na gebruik schoon met alcohol. Zo hoef je hem niet steeds te vervangen.
Alle reacties Link kopieren
sinnombre schreef:
14-12-2017 11:45
Je oren zijn niet schoon. En dat ding door verschillende personen laten gebruiken is niet hygiënisch. Je besmet elkaar met van alles, ook al is het familie.
Een thermometer stop je toch ook niet in je kont en laat dat ding zonder schoonmaken door je partner gebruiken?
Je kan die oorthermometer toch ook na afloop even afnemen met alcohol?
Ik gebruik de oude van mijn inmiddels overleden moeder.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik die hoesjes altijd. Gewoon zorgen dat je nieuwe haalt voordat deze voorraad op is.

Ik kan me trouwens ook voorstellen dat het niet betrouwbaar is zonder hoesje, de thermometer is erop berekend dat je meet met dat laagje ertussen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven