Gezondheid alle pijlers

Regelmatig niet op woorden kunnen komen en vergeetachtig

13-12-2017 21:34 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie dat ook soms dat je helemaal niet op een bepaald woord kunnen komen. Of soms dat je vergeetachtig bent van heb ik de deur op slot gedaan of heb ik nu het vuur afgezet, ... Ook vrij veel ijl in het hoofd zijn of duizelig. De dr zegt dat dit van het ijzer kan zijn maar soms maak ik mij zorgen dat het een hersentumor zou kunnen zijn.
Heb nu wel ijzertekort, regelmatig hyperventilatie (astma) en regelmatig lage bloeddruk.
Maak mij gewoon regelmatig zorgen hierover. Dat ijl voelen is zeker niet altijd, met periodes. Het heeft ook een stuk met stress te maken denk ik.
Hebben jullie dat ook regelmatig?
Bedankt voor jullie reacties
Ja, heb ik ook. Heel vervelend om in een zin te blijven hangen, omdat ik niet op een woord kan komen. Ik ben inmiddels wel heel goed in er omheen praten.
Als ik moe ben of stress heb word het erger.
Het zouden tal van dingen kunnen zijn ADD, diabetes, van de vele oorzaken ga jij meteen van het meest erge uit.
Ontspan.
En laat je een keer goed onderzoeken.
Alle reacties Link kopieren
Dat heb ik ook. De laatste tijd is het best erg. Kom ik ook niet meer op namen van mensen. Heeft bij mij met stress te maken en drukte in mijn hoofd en misschien ouder worden? 40 plus kwaal?
Oja, namen is ook verschrikkelijk.
En hyperventilatie dat is geen astma.
Hyperventilatie komt vaak door stress of is het gevolg van een paniekaanval.
Alle reacties Link kopieren
Wat maakt dat je bang bent voor een tumor?

En hyperventilatie komt niet door astma maar door stress. Ik denk dat een bezoekje aan de psych je veel goeds kan doen. Meer dan onderzoeken voor een mogelijke tumor. Iedereen vergeet weleens iets, duizeligheid kan verklaard worden door je hb en ook door de hyperventilatie...

Conclusie, terug naar je ha voor een verwijzing naar de psych en iets gaan doen aan stressreductie en je doemdenken.

Wat je nog zou kunnen vragen is om je b12 te laten bepalen.
kia wijzigde dit bericht op 13-12-2017 21:51
6.71% gewijzigd
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Goed idee om je zorgen te maken over een hersentumor zonder dit te laten onderzoeken. Ga eens naar een dokter of zo.
Alle reacties Link kopieren
Wel laten checken hoor. Dat zou best een symptoom van iets kunnen zijn. Kan ook best van iets simpels zijn, zoals bijvoorbeeld B12 tekort.
Hoeft niks engs te zijn, maar wel uit laten zoeken!
Alle reacties Link kopieren
Ja ik heb dit 10-20 keer per dag maar ik maak me er niet druk over.

De een struikelt vaak, een ander niet.
De een slaapt slecht, de ander niet.
De een kan goed organiseren/plannen, de ander niet.
De een heeft een snel reactievermogen, de ander niet.

Snap je?
Alle reacties Link kopieren
heb ik ook :-)
ik denk maar zo lang het niet erger wordt.
Alle reacties Link kopieren
Ik had het altijd net voor ik ongesteld werd, echt idee dat je maar half aan staat of zo. Maar dat was gelukkig maar 1 dagje en dan was het over. Nu ik in de overgang ben, heb ik een periode van enkele maanden gehad. Heel vergeetachtig, verstrooid en mijn werk leed er ook onder. Ben heel blij dat dat nu over is. De vergeetachtigheid althans, de overgang is nog niet voorbij. Nu heb ik opvliegers.

TO, ik weet niet hoe oud je bent? Misschien heeft het bij jou ook met de overgang te maken?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
13-12-2017 22:16
Ik had het altijd net voor ik ongesteld werd, echt idee dat je maar half aan staat of zo. Maar dat was gelukkig maar 1 dagje en dan was het over. Nu ik in de overgang ben, heb ik een periode van enkele maanden gehad. Heel vergeetachtig, verstrooid en mijn werk leed er ook onder. Ben heel blij dat dat nu over is. De vergeetachtigheid althans, de overgang is nog niet voorbij. Nu heb ik opvliegers.

TO, ik weet niet hoe oud je bent? Misschien heeft het bij jou ook met de overgang te maken?
Ik ben 40j en heb juist mijn baarmoeder laten weghalen. Dus overgang is nog wat vroeg denk ik. Maar toch bedankt voor je antwoord
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
13-12-2017 21:51
Wel laten checken hoor. Dat zou best een symptoom van iets kunnen zijn. Kan ook best van iets simpels zijn, zoals bijvoorbeeld B12 tekort.
Hoeft niks engs te zijn, maar wel uit laten zoeken!
B12 was prima. Ijzer serieus tekort.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik had het ook. Bij mij veroorzaakt door vitamine b12 tekort en heel veel stress en vermoeidheid. Alles aangepakt en nu nergens meer last van.
(Namen heb ik nog nooit kunnen onthouden, dus dat is meer een persoonlijk gebrek dan iets ernstigs)
Alle reacties Link kopieren
-Kia-Ora- schreef:
13-12-2017 21:49
Wat maakt dat je bang bent voor een tumor?

En hyperventilatie komt niet door astma maar door stress. Ik denk dat een bezoekje aan de psych je veel goeds kan doen. Meer dan onderzoeken voor een mogelijke tumor. Iedereen vergeet weleens iets, duizeligheid kan verklaard worden door je hb en ook door de hyperventilatie...

Conclusie, terug naar je ha voor een verwijzing naar de psych en iets gaan doen aan stressreductie en je doemdenken.

Wat je nog zou kunnen vragen is om je b12 te laten bepalen.
B12 is ok, ijzer slecht.
En die psych, tja zou je wel eens gelijk kunnen hebben. Maar weet niet of ik er al klaar voor ben om mezelf bloot te geven. Zware periode achter de rug door alcohol verleden van mijn ouders (mijn moeder is 5j geleden overleden en stiefvader 1j geleden).
Alle reacties Link kopieren
Zizo schreef:
13-12-2017 22:23
Ja ik had het ook. Bij mij veroorzaakt door vitamine b12 tekort en heel veel stress en vermoeidheid. Alles aangepakt en nu nergens meer last van.
(Namen heb ik nog nooit kunnen onthouden, dus dat is meer een persoonlijk gebrek dan iets ernstigs)
Slaap inderdaad vrij slecht de laatste weken en stress tja dat heb ik al jaren 😞
Alle reacties Link kopieren
Slyke schreef:
13-12-2017 22:23
B12 is ok, ijzer slecht.
En die psych, tja zou je wel eens gelijk kunnen hebben. Maar weet niet of ik er al klaar voor ben om mezelf bloot te geven. Zware periode achter de rug door alcohol verleden van mijn ouders (mijn moeder is 5j geleden overleden en stiefvader 1j geleden).
Juist een goede reden om naar een psych te stappen.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Alle reacties Link kopieren
Slyke schreef:
13-12-2017 22:18
Ik ben 40j en heb juist mijn baarmoeder laten weghalen. Dus overgang is nog wat vroeg denk ik. Maar toch bedankt voor je antwoord
Dan komt het waarschijnlijk ergens anders door, al lees ik wel dit:

Vrouwen kunnen wel degelijk overgangsklachten krijgen na het verwijderen van de baarmoeder. Deze op de overgang lijkende klachten zijn echter niet de overgang, maar worden veroorzaakt doordat de bloedvoorziening richting de eierstokken verandert door de operatie. De bloedvaten moeten zich hierop aanpassen, wat uiteraard niet van de ene op de ander dag gebeurt. Hierdoor kunnen klachten ontstaan die sterk lijken op de overgang. Deze klachten zullen na verloop van tijd verdwijnen.

Dat zou het dan eventueel kunnen zijn en dan is het goede nieuws dat de klachten verdwijnen. Maar uit wat je verder schrijft, klinkt het eerder als stressgerelateerd.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Slyke schreef:
13-12-2017 22:23
B12 is ok, ijzer slecht.
En die psych, tja zou je wel eens gelijk kunnen hebben. Maar weet niet of ik er al klaar voor ben om mezelf bloot te geven. Zware periode achter de rug door alcohol verleden van mijn ouders (mijn moeder is 5j geleden overleden en stiefvader 1j geleden).
Een zware periode is juist een goede reden om te gaan. En daarbij, je voelt je nu vast top... waarom niet proberen om je beter te voelen? Je leven is een stuk prettiger zonder hyperventilatie en hevige stress door het doemdenken.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Afwisselend. Als ik echt heel veel interesse heb werkt mijn geheugen uitstekend. Vooral als alles op rolletjes loopt.

Als ik ongeinteresseerd, ongerust of angstig ben dat alles niet naar wens verloopt dan kan ik slechter bij mijn geheugen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik had dat ook, uiteindelijk een b12 tekort geconstateerd. Nu voel ik me een stuk beter en kan ik weer goed op woorden komen!

Ik wil hier nog even aan toevoegen: de dokter kan zeggen dat jouw b12 niveau goed is, maar zij meten met een hele lage standaard. Het kan dus zijn dat jouw lichaam wel degelijk meer b12 nodig heeft, en je daarom de klachten hebt van een tekort maar dat dat niet aantoonbaar is.
anoniem_348528 wijzigde dit bericht op 14-12-2017 12:57
52.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
13-12-2017 21:51
Wel laten checken hoor. Dat zou best een symptoom van iets kunnen zijn. Kan ook best van iets simpels zijn, zoals bijvoorbeeld B12 tekort.
Hoeft niks engs te zijn, maar wel uit laten zoeken!
B12 tekort is echt niet iets simpels :nut:
ADHD of ADD is waar ik het eerst aan denk. Zou dat het kunnen zijn?
Alle reacties Link kopieren
Bblientje schreef:
13-12-2017 21:44
En hyperventilatie dat is geen astma.
Hyperventilatie komt vaak door stress of is het gevolg van een paniekaanval.
Hyperventilatie kan wel komen door astma. Een soort beste van 2 kwaden zeg maar. Je lijf gaat dan hyperventileren in de hoop toch wat zuurstof binnen te krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven