Gezondheid alle pijlers

Wie kan me helpen met mijn menstruatie probleem

15-12-2017 03:12 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds ik 13 jaar oud was kreeg ik mijn eerste menstruatie en dat verliep heel goed geen krampen en heel normale bloedingen. 1 jaar later kreeg ik de krampen maar heel heftige waardoor ik niet kon lopen en niet zonder pijnstillers naar buiten kon.

Op me 15th verjaardag ben ik met advies van de dokter aan de pil gegaan maar helaas na 4 verschillende te slikken hielpen ze niet en ben aan de prikpil gegaan. Ik kreeg geen krampen meer en geen bloedingen meer maar helaas toen ik me examens kreeg ging me menstruatie slecht.

Ik kreeg opeens heftige bloedingen waardoor ik dikke maandverband moest dragen niet alleen dat maar ik werd ook elke dag bloedingen. De dokter wist niet wat ie er aan moest doen en stuurde me naar een gynaecoloog toe.

Na een echo maken zagen ze dat me baarmoeder vol met bloed zat en na 1 week terug moest komen om te kijken of het zou zaken. 1 week verder zakte het maar ze dachte dat ze poliepen in me baarmoeder zagen dat ze moesten halen via een kijkoperatie.

Na de kijkoperatie was er niks aan de hand en wilde ze voor de zekerheid een bloedafname om te testen of ik een bloedstolling had. Maar helaas kon ik niet genieten van me leven want mijn ijzergehalte ging van een 7,6 naar 4,9 waardoor mijn gynaecoloog onmiddellijk een ijzerinfuus voorstelde.

Na de bloedafname moest ik 1 maand wachten en daaruit kwam dat ik het niet had. Toen kreeg ik vrouwelijke hormonen maar helaas daar kreeg ik hele erge krampen waardoor ik 1 maand op de bank lag te slapen.

Na zoveelste echo kwamen ze er achter dat me baarmoederslijmvlies te dun is waardoor ik bijna 8 maanden menstrueer. Ik heb nu de pil gekregen die sterker is dan de prikpil. Het helpt nu nog niet goed want ze zeiden dat ik geduld voor die pil moet hebben tenzij er iets niet goed gaat.

Maar als die pil niet werkt moet ik helaas naar een ander ziekenhuis want ze weet zelf ook niet meer wat ze moet doen. Ik ben heel erg depressief geraakt en verdrietig. Ik ben sinds november al 18 en al mijn vrienden zitten op school of werken maar ik zit thuis want mijn lichaam is heel erg moe en mijn lichaam kan het gewoon niet waardoor ik me opleiding niet kan doen. Het verpest me leven.

Is er iemand die me kan helpen die misschien ook zo'n probleem of iemand kent met die probleem?

Alvast bedankt voor begrip en advies (ja echt bijna 8 maanden zelfs me gynaecoloog vind me een vraagteken) :cry: :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Je hebt altijd uitzonderingen in de medische wereld.

En ik heb in mijn leventje hier qua menstruaties ook veel meegemaakt. Van huisartsen en gyn wel gehoort dat de prikpil echt een rampzalig iets is zeker met heftigere menstruaties e.d. (ik ben negen maanden ongi geweest toendertijd)

We mogen hier overigens geen medisch advies geven..maar een second opinion bij een andere Gyn aanvragen/opvragen kan nooit kwaad denk ik.
Ik weet dat er menstruatieklinieken zijn in een paar ziekenhuizen in Nederland. Misschien daarnaar toe gaan voor een second opinion? Kijk vooraf of je zorgverzekeraar wel een contract heeft met het betreffende ziekenhuis.
Verder begrijp ik je 'helaas moet ik dan naar een ander ziekenhuis' niet zo goed. Lijkt me toch belangrijker dat dit verdwijnt, dus dat je dan graag naar een ander ziekenhuis gaat om te kijken of die een oplossing weten. Juist goed dat een ander naar je kijkt, die nog niet met je in een behandeltraject zit, zodat die er met een frisse blik tegenaan kijkt en kan zien of je huidige artsen niet iets over het hoofd hebben gezien, behandelingen aanbiedt die je huidige ziekenhuis niet aanbiedt etc.
Laat t ding verwijderen, ben je eindelijk van die ellende verlost.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
15-12-2017 08:10
Laat t ding verwijderen, ben je eindelijk van die ellende verlost.
dit is een jong meisje!!!!
belachelijk advies
redbulletje schreef:
15-12-2017 08:10
Laat t ding verwijderen, ben je eindelijk van die ellende verlost.
? Het ding... O_O
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
15-12-2017 08:10
Laat t ding verwijderen, ben je eindelijk van die ellende verlost.
Waarom doe je toch zo? Je zegt blij te zijn zonder relatie, maar het enige wat je hier doet is rellen zodat je wat aandacht krijgt.
Je kan dit echt niet zeggen tegen een jonge meid van 18, hoe kan je dat toch niet weten vanuit jezelf?

Ik zou ook voor een second opinion gaan TO.
redbulletje schreef:
15-12-2017 08:10
Laat t ding verwijderen, ben je eindelijk van die ellende verlost.
Ongelofelijk. Blijf dan gewoon weg uit dit soort topics als je blijkbaar alleen maar zo kunt reageren. Wat ben jij een ongelofelijk triest mens.
Nou, ik zou het toch zeker bespreekbaar maken bij de gyn, want zo heeft ze toch geen leven?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
15-12-2017 10:52
Nou, ik zou het toch zeker bespreekbaar maken bij de gyn, want zo heeft ze toch geen leven?
Goh ben jij een kloon van elninjoo?
Goh leef jij al twee jaar onder een steen? ;-D
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
16-12-2017 07:33
Goh leef jij al twee jaar onder een steen? ;-D
:-D

Second opinion vragen TO
Er bestaat ook nog Mirena he.
.Het komt vast goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook voor een second opinion gaan TO. Want dit is inderdaad geen leven zo.. Sterkte ermee :hug:
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
16-12-2017 07:33
Goh leef jij al twee jaar onder een steen? ;-D
Is het ook nog echt zo? Nee ik heb je wel vaker gelezen maar het kwartje viel nu pas :-D
Misschien de Mirena spiraal, ik werd daardoor niet meer ongesteld.
Off topic, RB ik keek gister Matilda en ik moest echt aan jou denken..
Afbeelding

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven