Gezondheid alle pijlers

Hangbuik

15-12-2017 13:54 12 berichten
Ik heb een enorme hangbuik en stoor me er steeds meer aan. Het hangt op twee plekken. Boven mijn navel en onder mijn navel.

Het was al zo voor de geboorte van mijn kind maar veel minder erg. Tijdens de zwangerschap kreeg ik veel striemen en mijn buik was erg groot en is het helaas nog meer gaan hangen. Zelfs in kleding met een corigerend iets eronder is het best zichtbaar. Ik voel me erg ongelukkig over mijn lichaam.

Ik wil gaan afvallen maar vraag me af of dat zin heeft voor mijn buik. Gaat het dan nog erger hangen? Of kan het er dan beter uitzien? Of in ieder geval beter verborgen worden. Naast het hangen zit er ook wel wat vet bij de hangende huid. Ik ben 174 lang en weeg 81 kilo. Graag advies? Het liefst wil ik een buikwandcorrectie maar heb helaas geen 6000 euro.
Ik zou eerst afvallen en sporten en kijken hoe ver je komt.
Alle reacties Link kopieren
Je kan wel een buikwandcorrectie willen, maar je bent momenteel gewoon te zwaar voor je lengte. Breng eens een bezoek aan een diëtist in combinatie met sportschool/zelf sporten.
Hoe oud is je kind trouwens?
Ik weet dat ik te zwaar ben maar afvallen voelt zo zinloos. Van wat ik heb gelezen gaat je vel dan nog meer hangen omdat er minder vet in zit.

Ik weet ook wel hoe ik moet afvallen. Sportschool en gezond eten een dietist heb ik niet nodig. Hoop van andere die hetzelfde hadden te lezen hoe het bij hun ging toen ze gingen afvallen, werd de hangbuik erger?

Mijn kind is oud genoeg om niet thuis te wonen dus dat is echt heel lang geleden.
Wat raar dat je denkt dat afvallen zinloos is. Natuurlijk is dat zinvol. Natuurlijk wordt de hangbuik daar niet erger van. Het kan zijn dat er vel blijft hangen maar dat is altijd minder dan nu.
Alle reacties Link kopieren
Hangend vel gaat niet ineens door het sporten strak staan, daar heb je gelijk in. Echter is het wel zo dat als je afvalt, je buik minder bol zal zijn doordat er minder vet zit. Met een corrigerend hemd / jurk kom je dan denk ik wel een heel eind!

Dus toch naar die sportschool en gezond eten, dat is hoe dan ook goed voor je.
Afvallen is zeker zinvol! Probeer niet te snel af te vallen en probeer krachttraining samen met cardio tot je workout te maken. Liefst eerst kracht en dan cardio. Bijvoorbeeld een goede HIIT training zou goed zijn. En ga bijvoorbeeld 300 kcal onder je verbruik zitten met voeding. Het vet op je buik gaat echt als allerlaatste weg. Dat heeft de natuur zo bedacht, helaas. Je zult dus echt wel een aantal kilo's af moeten vallen. Misschien wel 12.

Succes!
anoniem_359171 wijzigde dit bericht op 15-12-2017 14:11
0.22% gewijzigd
Misschien is het zo dat er bij jou relatief veel vet op je buik zit. Omdat je huid niet meer strak is zal een buikwandcorrectie het mooiste resultaat geven. Een andere mogelijkheid is een liposuctie met achteraf laserverstrakking. Waarschijnlijk is dat goedkoper, ik zou daar even op googelen.

Sport zal je meer stroomlijn geven wanneer je het fanatiek aanpakt, maar je zult de huid er niet strak mee krijgen en je zult op die plek relatief meer vet houden dan op andere plaatsen.
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_325209 wijzigde dit bericht op 09-09-2018 10:37
99.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mijn onderbuik heeft helaas ook de neiging mijn voeten te bewonderen maar bij mij helpt afvallen absoluut. Al een paar kilo minder maakt bij mij al verschil. Sport je erbij dan is dit verschil inderdaad nog veeeeeelen malen groter. En koolhydraatarm eten laat ook snel buikvet verdwijnen. Dus laat dat je niet weerhouden. Pas als je heeeeel veel afvalt kun je echt huidzakken over houden maar dat zal met jouw overgewicht waarschijnlijk wel meevallen hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu okee (63-1.78), maar zodra ik dikker word krijg ik een buik. Iedere kilo zie ik meteen hangen, als een wandelende kerstboom, heel stemmig. Afvallen helpt. Heel erg goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven