Gezondheid alle pijlers

Stoppen met roken, wie doet er mee??

16-12-2017 07:29 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na 23 jaar gerookt te hebben ( wel gestopt bij 2 zwangerschappen) is het nu wel eens genoeg geweest.
Dat ik 16 was me moeder verloren aan longkanker haar toen beloofd dat ik ook zou stoppen hoop ik dat ik vanaf nu nooit meer zo een ding aan te raken.
Inmiddels is dag 4 ingegaan.
Wie doet er mee????
Alle reacties Link kopieren
Bij werkte een impulsieve, onvoorbereide stop. Ineens had ik het gehad; dacht "nu!" en dergelijke momenten moet je gebruiken als je het echt wil. Ik denk niet dat een nieuwjaarsstop had gewerkt maar misschien zit jij anders in elkaar. Nieuwjaarvoornemens hebben eerder de werking van een zure, uitgestelde plicht en bij mij werkt dat niet. Wil ik juist onderuit.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Het grootste gevaar is overigens ook impulsiviteit; je denkt: "nou, ik doe al zeven jaar zonder dus één kan ik best hebben nu ik het zo zwaar heb". Mis poes! Je zit weer vast. En dan moet je weer wachten tot de juiste state of mind je weer overkomt zodat je kan uitstappen en dat duurde bij mij een vol half jaar. Maar dat is wel erg lang geleden hoor.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik ben een gelegenheidsroker, maar ben er ook helemaal klaar mee. Heb nu een week niet gerookt en ben ook niet meer van plan er nog 1 op te steken. Ik vind het vooral moeilijk als er alcohol bij komt kijken. Overdag en tijdens avonden thuis heb ik er gelukkig geen moeite mee. Maar god, wat moet ik op mijn handen zitten als ik een biertje drink.

Heb je de de radar aflevering over roken al gezien? https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... ie-deel-1/?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vanaf vandaag niet roker!!

Schrijf graag mee af en toe.
Alle reacties Link kopieren
Wat super goed zeg al 1 week!!!! En hoeveel rookte je dan per week?
Mede ook door die aflevering van radar wilde ik nog eerder stoppen anders had ik het misschien uitgesteld naar begin januari.
Idd met een borreltje op word het lastigers vandaar ik gister gekozen heb om de bob te zijn.

Jojowz hoe ging het de eerste dag? Rookte je veel? En waarom wil je stoppen.

Lig wel savonds om 20.00 al in bed niet erg gezellig dus 😂
Alle reacties Link kopieren
-
famke76 wijzigde dit bericht op 30-12-2017 23:40
99.60% gewijzigd
tsja.....
Alle reacties Link kopieren
-
famke76 wijzigde dit bericht op 30-12-2017 23:41
0.00% gewijzigd
tsja.....
Alle reacties Link kopieren
Oke opnieuw (wat irritant die reclames enzo)

Ik rookte inmiddels pakje per dag en was het zoooo zat.

Heb met behulp van de HA en het boek van allen carr bewust een proces doorlopen richting 16 dec (want 1 januari is suf ofzo).

Nu dus al twee dagen aan t genieten... vanmorgen; wooooow is pindakaas zo lekker!!! Het lijkt wel of het leven van zwart wit naar kleur en geur is gegaan!

Heb wel keelpijn maar zie t maar als grote schoonmaak. En heb nul behoefte aan zon pleuris stink stok.

Hoe is het bij jou nu?
Alle reacties Link kopieren
Famke super goed van je dat je gestopt bent en ook gezellig dat je er bij komt.

Ik ben gister de mist in gegaan bij me vader op visite niet omdat ik die sigaret zo nodig had maar omdat ik het gezellig vond. Nu dus vreselijke spijt en ga daar voorlopig ook niet meer naar toe.

Succes vandaag iedereen!!!
Ik doe mee. Heb zojuist mijn laatste sigaret gerookt. Ik zat wel op een pakje per dag soms. Gek genoeg kon ik ook vele uren zonder sigaret als ik ergens was waar niet gerookt kon worden. Stoppen moet dus ook kunnen.

Succes iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Mij heeft t boek can allen car stoppen met roken erg geholpen... hopelijk de komende tijd als ik het zwaar heb ook.

Er zijn ook trainingen van... collega stopt begin 2018 bij zo’n training.

Ooh loveJv wat balen die ene sigaret! Duimen dat het je gewoon weet lukt!!!

Famke en felixus ook succes!!!
Ik ben weer begonnen. Was ongeveer 1,5 jaar gestopt. Ik kwam kilo's aan. Ben gaan lijnen en sporten maar het ging er niet af. Zit ook in de overgang. Toen weer gaan roken en lijnen en sporten en ben weer op mijn gewicht. Ik heb het lang vol gehouden om niet te roken maar ik bleef er zo veel zin in hebben en dacht hele dagen aan de sigaretten die ik niet mocht. Voor jullie allemaal veel succes en ik hoop dat het jullie beter af gaat.
Ben drie jaar gestopt geweest en dat was zo heerlijk. Er helemaal niet meer naar verlangen! maar dat heeft wel even geduurd voor het zo ver was. Destijds moest ik echt stoppen want ik had sinusitis en dat ging veel meer pijn doen wanneer ik rookte. Dat was een grote drijfveer.

Nu wil ik weer heel graag dat bereiken maar het lukt nog niet.
Ben de elektrische sigaret gaan dampen, maar dit werkt ook niet want ik ben de hele dag aan dat ding aan het lurken en krijg een soort nicotine overdosis ervan lijkt het.
Allen Carr meerdere malen gelezen maar toch komt er dan weer een moment dat ik denk fuck him en ga weer voor de bijl.

Bewaren jullie een pakje sigaretten ergens wanneer je stopt? Voor het veilige gevoel? of echt alles weg? En met of zonder hulpmiddelen, pleister, zuigtabletten?
Alle reacties Link kopieren
-
famke76 wijzigde dit bericht op 30-12-2017 23:42
0.00% gewijzigd
tsja.....
Ik heb vanochtend vier sigaretten gerookt en de rest van de dag niet meer.
De link van oldschoolchic die zij hier eerder plaatste heeft daarbij zeker geholpen.
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... ie-deel-1/?

Ik heb het pakje niet weggegooid en denk dat ik dat voorlopig niet ga doen.
Na een tijdje gestopt te zijn doe ik dat.

@famke76 ik kreeg een heel slecht bericht, had te maken met mijn gezin, mijn kinderen en eigenlijk als vanuit een soort automatisme reed ik naar de supermarkt en kocht sigaretten.
Alle reacties Link kopieren
Chinue schreef:
19-12-2017 19:52

@famke76 ik kreeg een heel slecht bericht, had te maken met mijn gezin, mijn kinderen en eigenlijk als vanuit een soort automatisme reed ik naar de supermarkt en kocht sigaretten.
Herkenbaar!
Op het moment dat ik hoorde dat mijn moeder niet meer lang te leven had, heb ik direct sigaretten gehaald. Voelde als een soort van troost... Ik was toen ook al een hele poos gestopt. En had totaal geen moeite meer met rokende vrienden of wat dan ook. Raar he? Die trigger.
tsja.....
Alle reacties Link kopieren
-
tsja.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven