Gezondheid alle pijlers

Stoppen met roken, wie doet er mee??

16-12-2017 07:29 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na 23 jaar gerookt te hebben ( wel gestopt bij 2 zwangerschappen) is het nu wel eens genoeg geweest.
Dat ik 16 was me moeder verloren aan longkanker haar toen beloofd dat ik ook zou stoppen hoop ik dat ik vanaf nu nooit meer zo een ding aan te raken.
Inmiddels is dag 4 ingegaan.
Wie doet er mee????
Alle reacties Link kopieren
Bij werkte een impulsieve, onvoorbereide stop. Ineens had ik het gehad; dacht "nu!" en dergelijke momenten moet je gebruiken als je het echt wil. Ik denk niet dat een nieuwjaarsstop had gewerkt maar misschien zit jij anders in elkaar. Nieuwjaarvoornemens hebben eerder de werking van een zure, uitgestelde plicht en bij mij werkt dat niet. Wil ik juist onderuit.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Het grootste gevaar is overigens ook impulsiviteit; je denkt: "nou, ik doe al zeven jaar zonder dus één kan ik best hebben nu ik het zo zwaar heb". Mis poes! Je zit weer vast. En dan moet je weer wachten tot de juiste state of mind je weer overkomt zodat je kan uitstappen en dat duurde bij mij een vol half jaar. Maar dat is wel erg lang geleden hoor.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik ben een gelegenheidsroker, maar ben er ook helemaal klaar mee. Heb nu een week niet gerookt en ben ook niet meer van plan er nog 1 op te steken. Ik vind het vooral moeilijk als er alcohol bij komt kijken. Overdag en tijdens avonden thuis heb ik er gelukkig geen moeite mee. Maar god, wat moet ik op mijn handen zitten als ik een biertje drink.

Heb je de de radar aflevering over roken al gezien? https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... ie-deel-1/?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vanaf vandaag niet roker!!

Schrijf graag mee af en toe.
Alle reacties Link kopieren
Wat super goed zeg al 1 week!!!! En hoeveel rookte je dan per week?