Gezondheid alle pijlers

Oorsuizen & bijholteontsteking

20-12-2017 12:14 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi, ik ben Evelyn en wil heel graag hier mijn verhaal kwijt.
Ik hoop dat iemand zich hierin herkend.
Ik heb zolang ik mij kan heugen al last van een lichte oorsuis aan beide oren. Dit was verder prima om mee te leven....
Totdat er 3 maanden geleden een bijholten ontsteking bij mij werd geconstateerd. Ik kwam bij de KNO arts terecht en door ct scan zagen ze dat bij mijn zeefbeen & kaakholten behoorlijk opgelopen sluimeringen zaten. Ook zijn mijn beide trommelvliezen ingetrokken en de buis van E zat ook potdicht.
Ik heb ontzettend last van oorsuizingen nu, herkend iemand zich hierin ????
Alle reacties Link kopieren
Wat zegt je KNO arts er dan van?
Alle reacties Link kopieren
wat zegt je KNO arts?

heeft je oorsuizen te maken met je oor en of slijmvliezen? of vermoed de KNO arts dat dit eerder te maken heeft met je hersenen?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Hee Honingbij & Hamerhaai, dank voor jullie reactie,
Mijn KNO zegt dat het door de ingetrokken trommelvliezen komt (en de buis van E) echter ik loop hier al maanden mee, Prednison & cortisone-neusspray gehad, niets helpt. Er zijn echt dagen dat het niet te harden is.
Ga maar weer terug, maar is er iemand die ditzelfde probleem heeft ??? Of heeft gehad ( hoop ik) want de moed zakt in mijn schoenen.
Alle reacties Link kopieren
Hebbdit trouwens nog nooit eerder gehad, terwijl ik al jaren last heb van sinusitis ??
Alle reacties Link kopieren
De laatste tijd heb ik ook vaker last van oorsuizen, of een bromgeluid. Gisteren bij de kno geweest, maar hij kon niets afwijkend vinden. Het kan vocht zijn in het oor dat vanzelf afgevoerd wordt door het lichaam dacht hij. Het is nu minder erg dan een maand geleden gelukkig. Zelf vermoed ik dat mijn gespannen nekspieren ook weinig goeds brengen. Ik heb er meer last van in drukke periodes. Ben wel een persoon met een hele kno geschiedenis, altijd snot en volle holtes.
Zelf zet ik de radio vrij zacht aan als ik ga slapen, dan valt het oorgeruis wat weg. Het blijft een kloterige kwaal.
Alle reacties Link kopieren
EvelynProhn schreef:
20-12-2017 17:54
Hee Honingbij & Hamerhaai, dank voor jullie reactie,
Mijn KNO zegt dat het door de ingetrokken trommelvliezen komt (en de buis van E) echter ik loop hier al maanden mee, Prednison & cortisone-neusspray gehad, niets helpt. Er zijn echt dagen dat het niet te harden is.
Ga maar weer terug, maar is er iemand die ditzelfde probleem heeft ??? Of heeft gehad ( hoop ik) want de moed zakt in mijn schoenen.
Ja, ik heb erg veel last van oorsuizen, sinds tien jaar. Maar ik ben niet verder dan de huisarts geweest: ik was toen 50-plus en de huisarts nam aan dat het met de leeftijd te maken had (afsterven van zenuwen).
Gelukkig valt het me maar zo'n drie keer per dag op, en ik heb mezelf getraind om onmiddellijk aan iets anders te denken. Nu ik dit typ, lukt dat natuurlijk niet, en nou valt wel op dat het erg hard klinkt in mijn rechteroor.
Daarom wens ik jou heel veel sterkte, ik ga nou gauw naar een ander topic, om ergens anders aan te denken ....
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de reactie RockOla & Watisernouweer !
Watisernouweer een vraagje...hoe heb je jezelf dat aangeleerd om het suizen te negeren ????
Alle reacties Link kopieren
ik heb al jaren tinnitus. Als ik nerveus ben of erg verkouden worden de geluiden soms harder. NKO-arts zei dat de trilhaartjes gedeeltelijk afgestorven zijn (was 40+ toen het begon) In het begin was ik redelijk moedeloos maar ondertussen valt het mee. Het hoort bij mij, soms denk ik er totaal niet aan. Alléén als het ergens heel erg stil is valt het meer op.
Radio zacht als je gaat slapen is hele goeie tip. Deed ik vroeger ook.
En proberen je er niet op te focussen.(in het begin moeilijk, ik weet het)
Afleiding zoeken.
Sterkte en :hug:
not all who wander are lost
Alle reacties Link kopieren
@knolselder, hoe lang duurde het ongeveer dat je het geaccepteerd had ?? Ik heb er af en toe heel veel moeite mee en sla soms echt in paniek ?
Alle reacties Link kopieren
hi Evelyn
Een jaar denk ik. Ik was in het begin behoorlijk wanhopig, alsof er niks anders meer was dan dat rotte geluid. Vandaag heb ik er nog géén minuut echt aan gedacht en nu ik zit te typen hoor ik het zo goed....
Het is raar om te zeggen maar het wordt iets dat bij jou hoort. Ik moet ook wel vermelden dat ik géén ontzettend harde geluiden of scherpe hoge tonen heb.
Geloof me het wordt beter. Probeer afleiding te zoeken. En zet indien mogelijk de radio aan.
:hug:
ps: en oorbescherming gebruiken indien nodig (ik heb oordopjes op maat met filters en ik gebruik ze bij harde geluiden en vroeger zelfs bij het stofzuigen)
not all who wander are lost
Alle reacties Link kopieren
Ook duizelig?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Dank je Knolselder !!! Ben er nog niet aan gewend, duurt bij mij nu bijna 4 maanden, heb vaak paniek en durf moeilijk alleen te zijn. Goed te horen dat het “went”..
Hoii, ik heb ook heel vaak voorhoofdsholte / bijholteontstekingen gehad. Op den duur ben ik hier aan geopereerd . Erg naar btw. Het is hier na wel verbeterd . Wellicht komt dat oorsuizen er ook van, ik zou weer heen gaan. Je kunt wel kuren blijven krijgen of neuspray etc gaan gebruiken maar als je er al jaren mee loopt is de koek een keer op!
Alle reacties Link kopieren
Heb je al tabletjes Cinuforce van A Vogel geprobeerd?
Helpt super bij sinusitis.
Alle reacties Link kopieren
Dank je Emma85, heb de tabletjes gekocht, mij benieuwen !!!
Alle reacties Link kopieren
Sorry Emma95 is het !!! Ik heb de tabletjes gekocht !
Alle reacties Link kopieren
Ik had een paar maanden lang steken in het midden van m'n hoofd, daarna kreeg ik vol gevoel in m'n voorhoofd en oorsuizen/pieptonen. Ik werd er helemaal gek van.

Bij de arts werd ik onderworpen aan allerlei testjes, geen idee waarom, maar ik denk om een tumor/hersenschade uit te sluiten? Ik weet het echt niet meer.

Maar goed, ik had dus een voorhoofd/bijholte ontsteking. Kreeg 2 neussprays mee, 1 van Otrivin die ik maar een week mocht gebruiken en een andere Mometasonfuroaat Cipla 50 microgram/verstuiving neusspray, suspensie, waarvan ik 2 flesjes helemaal moest op gebruiken.

2 dagen nadat ik gestopt was met het laatste flesje (2 weken terug), begon alle ellende weer. Steken in het midden van m'n hoofd, oorsuizen/pieptoon, vol gevol in voorhoofd (voelt net alsof er aan de binnenkant tegen m'n voorhoofd aangedrukt wordt). Nu heb ik dus WEER 2 flesjes neusspray gekregen, maar nu werkt het niet. Alleen de steken zijn weg, maar dat drukkende, volle gevoel en het het suizen en piepen zijn er nog steeds. :@@: Dit keer zei de arts dat ik een huisstofmijt allergie heb. :wtf:
Alle reacties Link kopieren
Beetje late reactie, koffiedoosje... ik zou mij toch door laten sturen naar een KNO-arts.. in ieder geval een ct-scan laten maken van je bijholten !!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven