Gezondheid alle pijlers

Slijmbeursontsteking

07-01-2018 13:18 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Help, al tijdenlang heb ik af en aan zeurende pijn in mijn schouder en bovenarm. Dat was met een pijnstiller redelijk te doen en met wat rust verdween het ook weer. Nu begon het van de week weer op te spelen en heb ik voor morgen een afspraak met de huisarts staan. Maar sinds vannacht is het ineens niet meer te doen, ik kan bijna alleen maar janken van de pijn, echt elke beweging doet ontzettend zeer, stilzitten doet pijn, liggen gaat amper :cry: . Ik probeer te koelen, slik de maximale dosering ibuprofen maar niets lijkt te helpen. Iemand tips hoe ik de komende uren tot morgen nog enigszins normaal door kan komen?
Alle reacties Link kopieren
Als het echt de slijmbeurs is (wil geen ban voor diagnose stellen ;) )

Ik (her-)ken de klachten.
Proberen te rekken/strekken, eventueel door gebruik van een deurpost. Oefening is op Google te vinden.

En idd koelen, niet warm maken.

Slijmbeursontsteking is echt naar! Sterkte!
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Alle reacties Link kopieren
Afwachten tot morgen.
Bedenk ook als je ergens al chronisch pijnstillers voor moet slikken , moet je sneller zoeken naar de oorzaak.dus volgende keer eerder naar de huisarts.
Overigens zijn er genoeg remedies voor slijmbeursontsteking, maar daar heb je een fysio of huisarts voor nodig.
Alle reacties Link kopieren
miedo schreef:
07-01-2018 13:29
Afwachten tot morgen.
Bedenk ook als je ergens al chronisch pijnstillers voor moet slikken , moet je sneller zoeken naar de oorzaak.dus volgende keer eerder naar de huisarts.
Overigens zijn er genoeg remedies voor slijmbeursontsteking, maar daar heb je een fysio of huisarts voor nodig.
Ja, je hebt gelijk, lesje voor de volgende keer die hopelijk nooit komt :frusty: . Van oefeningen doen is nu nog geen enkele sprake, gewoon ademhalen doet al pijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook, volgens huisarts had ik de optie een spuit laten zetten of fysio. Spuit werkt snel, maar toch voor fysio gekozen. Na een week of 10 oefeningen doe en los masseren van rondom liggende spieren ging het goed.....totdat ik maand of 3verder Wes en dan begon het weer van voor af aan. Inmiddels ben ik na 4 x een fysio periode van ong 10 weken, nu naar een andere fysio gegaan. Die heeft verder gekeken en geconstateerd dat mijn nekwervels niet goed stonden. Hij vroeg ook of ik geen ongeluk had gehad, nee, wel als kind, maar waarschijnlijk heeft het wel ermee te maken. Hij behandelt anders, en voor het eerst in 2 jaar tijd heb ik het idee dat het nu wel eens blijvend goed kan gaan. Ik heb soms nog wel een zeurende pijn, maar ik kan alles weer.
Beterschap!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanochtend wel een spuit gehad, fysio is nu in de acute fase geen optie omdat ik nu simpelweg teveel pijn heb. Maar niet meer zo hels als gisteren gelukkig, en ik hoop dat dat zo blijft. Niet normaal hoeveel pijn dat doet zeg o_o , en ik ben echt geen mietje.
Alle reacties Link kopieren
Een kalk tendinitis geeft ook slijmbeursontstekingen. Als het een tendinitis calcarea is, dan is de toename van de pijn nu eigenlijk een goed teken. Dan begint je lichaam de kalkafzettingen in de pezen weg te werken en is dit het begin van herstel.

Maar goed kut zeg, ik herken je verhaal.
Fysio indrrdaad. De mijne zette ook een spuit en daarnaast kreeg ik massage behandelingen en werd er iets gedaan met elektriciteit. Soort shockgolfjes.
Ik loop hier ook mee. Morgen bellen voor een afspraak voor een echo...
Ben benieuwd. Pijnstillers werken niet...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vorige week een spuit gehad, en een week rustig aan gedaan. Nu deze week naar de fysio geweest maar ook die wil rustig aan doen. Het gaat een stuk beter dan vorige week, maar pijnvrij ben ik zeker niet. Vooral op mijn werk merk ik dat mijn schouder verstijft. Ik slik ook nog steeds diclofenac en paracetamol. De fysio gaf aan dat het herstel zo drie maanden kan duren en ook daarna blijft dat waarschijnlijk een zwakke plek :-(
Alle reacties Link kopieren
Ah toch fijn dat je al minder pijn hebt. Inderdaad een herstel kan lang duren. Wat er een poosje over heeft gedaan om te ontstaan kan niet ineens weg zijn.
Er zat nu 3 weken tussen voor mij bij de fysio en nog steeds gaat het best goed. Er zijn dagen dat ik meer last heb, maar dan is vooral mijn houding snachts die dat veroorzaakt. (ik lig dan helemaal met mijn arm over mijn hoofd of achter in mijn nek terwijl ik op mijn rug lig....) Over 3 weken weer terug!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven