Gezondheid alle pijlers

aarsmaden

17-01-2018 11:59 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo

Ik heb al een paar keer last gehad van wormpjes telkens wanneer ik in aanraking ben gekomen met foie gras of heb foie gras gegeten.
nu heb ik het afgelopen zaterdag in de rauwe versie gegeten.
Nu ben ik weer besmet. Ik heb een ontwormingskuur gekregen van de dokter. Nu heb ik ook nog bijwerkingen veel diareee en pijn in maag en darm.

Ik heb een beroep in de keuken en zou wel leuk zijn als ik eindelijk weet van waar ik besmet geraak? Dit is eigenlijk wel vrij vervelend.

Weet iemand of dit van de foie gras kan komen?

Groetjes
Alle reacties Link kopieren
lekker trolluuhhhhhh
Heb je misschien in de zandbak gespeeld?
Alle reacties Link kopieren
vraag het ze!
Je moet je hond niet meer op z'n bek pakken.
Alle reacties Link kopieren
De wraak van de vetgemeste gans.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Watervogels hebben bijna altijd wormen dus ik zou dat rauw niet meer eten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Dus je krijgt het steeds bij iets bepaalds..maar je leert er niet van?
Foie gras kan sowieso niet meer.
viva-amber schreef:
17-01-2018 12:12
De wraak van de vetgemeste gans.
:lol:
GinnyJones schreef:
17-01-2018 12:23
Foie gras kan sowieso niet meer.
Eens
Sure
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me duidelijk dat je lever van een mishandelde, gedwangvoederde gans eten maar achterwege moet laten. Lijkt me overigens ook niet zo fris, een keukenmedewerker die op een of andere manier steeds rondloopt met wormen. Mag hopen dat je een goede (hand)hygiene hebt.
Alle reacties Link kopieren
heb geeen huisdieren en speel niet in een zandbak wel 20 jaar mss ietsiepitie te oud voor te spelen in nen zandbak
Alle reacties Link kopieren
ooit al gehooord van de haccp rgeles gehoord. Dan stel je die vraag niet zomaar. Vanaf dat ik de eerste symptomen krijg last van maag en darmen. Stop ik met werken. Ben namelijk nu al meer dan 1 week rhuis sinds de eerste symptomen
Nou, dan bespreek je dit met je huisarts.
Alle reacties Link kopieren
En toch komen die wormen ergens vandaan en krijg je ze regelmatig. Parasieten krijgen minder kans bij goede hygiene. Feit dat je de hygieneregels op je werk opvolgt zegt niets over je hygiene daarbuiten.
Je gaat van die aarsmaden ook niet echt duidelijker typen, heb je net aan je aars zitten krabben? Dan zou ik even mijn handen wassen voor het typen.
spagaatje schreef:
17-01-2018 11:59
hallo

Nu heb ik ook nog bijwerkingen veel diareee
even een kurk in je kont douwen.
Alle reacties Link kopieren
mijn handhygienen is zeer goed. Ik weet alles over hygienen moet wel. Mijn vraag is gwn vanwaar het van daan kan komen. ik heb alleen maar de symptomen als ik iets heb gedaan met foie gras terwijl ik deze altijd kuis met handschoenen. mijn zus heeft een hond en die is nog niet ontwormd kan de hond die hebben overgedragen. met het lekken en het spelend bijten?
Alle reacties Link kopieren
Als je niet deftig kunt antwoorden dan moet je niet antwoorden ipv onzin en pietlullige dingen te schrijven!!
Via de hond kan deze infectie niet komen, de eitjes moeten eerst rijpen en dat gebeurt buiten het lichaam om. De hond heeft trouwens andere wormsoorten.
anoniem_352904 wijzigde dit bericht op 17-01-2018 13:00
16.48% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als je thuis zit is dit misschien leuk om te kijken.
https://www.ted.com/talks/dan_barber_s_ ... as_parable
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Anyco schreef:
17-01-2018 12:43
Je gaat van die aarsmaden ook niet echt duidelijker typen, heb je net aan je aars zitten krabben? Dan zou ik even mijn handen wassen voor het typen.
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
spagaatje schreef:
17-01-2018 12:54
mijn handhygienen is zeer goed. Ik weet alles over hygienen moet wel. Mijn vraag is gwn vanwaar het van daan kan komen. ik heb alleen maar de symptomen als ik iets heb gedaan met foie gras terwijl ik deze altijd kuis met handschoenen. mijn zus heeft een hond en die is nog niet ontwormd kan de hond die hebben overgedragen. met het lekken en het spelend bijten?
dan kun je 2 dingen doen. OF nooit meer foie gras (lijkt me trouwens prima idee)

Of wachten tot deze keer helemaal over is, en dan foie gras nemen en kijken of je weer besmet raakt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven