Gezondheid alle pijlers

Wondje ingang vagina

17-01-2018 19:41 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al maanden heb ik pijn bij seks en last van een gevoelige huid en pijn bij de ingang van mijn vagina bij penetratie. Een paar weken terug ben ik hiervoor naar de dokter geweest. Hij heeft naar mijn huid gekeken en zei dat het erg droog was. Vervolgens heb ik een creme gekregen die ik de afgelopen 3 weken moest smeren. Voor de buitenkant van mijn vagina heeft dit heel goed geholpen, maar de ingang doet nog steeds pijn bij penetratie.

Hier ben ik dus weer mee naar de dokter geweest. Hij zag toen dat ik een wondje van ongeveer 1,5 cm heb bij de ingang van mijn vagina. Omdat hij niet weer een creme wilde geven die veel bijwerkingen kon geven adviseerde hij mij om de komende weken vaseline op het plekje te smeren, als een soort beschermlaagje. Nu vraag ik mij toch echt af of dit wel zo goed is voor mijn huid daar. Zijn er meer mensen die ervaring hebben met wondjes daar beneden en hoe is het bij jullie over gegaan? Op internet lees ik toch wel meerdere keren dat vaseline niet wordt aangeraden dus ga ik twijfelen aan het advies van mijn dokter.
Alle reacties Link kopieren
Misschien even geen penetratie?
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Je kan nog even bellen naar de assistente om te vragen of je zorgen gegrond zijn. Zo niet dan kan je gewoon vaseline gebruiken lijkt mij

Ik ben zelf fan van kokololie dus dat zou ik er zelf denk ik op smeren.
Geef het wondje even de tijd om te helen. Mocht je daarna last houden, dan zou ik opnieuw de huisarts bellen.
Alle reacties Link kopieren
Hier geeft de gynaecoloog juist vaseline als advies en twee weken geen gemeenschap.
May the force be ever in your favor, Mr. Potter - Gandalf (The Chronicles of Narnia)
Bjort schreef:
17-01-2018 19:46
Je kan nog even bellen naar de assistente om te vragen of je zorgen gegrond zijn. Zo niet dan kan je gewoon vaseline gebruiken lijkt mij

Ik ben zelf fan van kokololie dus dat zou ik er zelf denk ik op smeren.
kokosolie neem ik aan...

google even op honingzalf en beslis dan voor jezelf wat je gaat gebruiken

sterkte
ouwewijsneus schreef:
17-01-2018 20:02
kokosolie neem ik aan...

google even op honingzalf en beslis dan voor jezelf wat je gaat gebruiken

sterkte
Ja die bedoel ik ;-D
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties. Goed om te horen dat de gynaecoloog ook vaseline aanraadt! Ik zal ook nog even zoeken naar de honingzalf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven