Gezondheid alle pijlers

Lekkere combi: oorsuizen en angst

18-01-2018 18:01 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik zoek eigenlijk wat geruststelling en herkenning hier. Misschien overdreven, maar vind het wel fijn 😊

In mijn leven drie zware periodes met angstaanvallen gehad. Daar ben ik sinds bijna drie jaar overheen en met name de laatste twee jaar voel ik mij hartstikke goed!

Wel heb ik al jaaaaren last van oorsuizen, maar hier heb ik verder geen last van.

Nu heb ik vorige week een drukke en stressvolle week gehad met werk. Door de week ook twee keer tot laat uit geweest (niet handig, maar wel met oordoppen). Daarna begon het: de oorsuizen waren na het stappen ineens harder. Dat heb ik altijd na een avondje muziek, maar het trekt normaal gesproken na een dag altijd weer weg. Nu niet. Ik kreeg enorme focus daarop. Kreeg zelfs weer last van lichte paniek en somberheid. Dan is mijn cirkel weer rond: als ik maar niet angstig en somber word. Zie je wel, ik ben somber en bang etc 😩 Ondertussen begon ik te hoesten en werd ik licht verkouden. Paar dagen erna niet lekker van werk naar huis gegaan.

Kan allemaal gebeuren. Wat is mijn angst: de angst dat mijn oorsuizen harder zijn dan voorheen en dat dat mijn hele leven zo blijft. Huisarts zegt dat mijn trommelvliezen wat zijn ingetrokken door verkoudheid en dat de suis vanzelf weggaat. Ik ben zo bang dat dit niet gebeurt en dat ik dan weer terechtkom in de angstaanvallen en extreme somberheid.

Ben continu aan het opletten wat ik voel en hoe hard de suizen zijn. Ik ben er somber door en daardoor ben ik weer bang voor angstaanvallen en daardoor weer bang om nooit meer normaal te worden.

Het klinkt wellicht allemaal overdreven maar ik voel me er heel naar over 🙁

Ik hoop op wat geruststelling en tips!
Alle reacties Link kopieren
misschien toch maar weer terug naar de huisarts en je angsten en somberheid bespreken met de huisarts.

alles wat je aandacht geeft dat groeit en bloeit. dus hoe meer jij je op het oorsuizen gaat focussen hoe luider het waarschijnlijk wordt.

in de meeste gevallen trekt het weer weg.

en in de toekomst nooit meer zonder doppen uitgaan!
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Wat zei de huisarts erover?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Huisarts zag ingetrokken trommelvliezen en zegt dat het vanzelf voorbij gaat. Fijn om te horen, maar ik blijf er zo angstig voor 🙁

Heb veel therapiën gehad en gesprekken met psycholoog, maar ging eigenlijk hartstikke goed!

Misschien maak ik mij druk om niks, I hope So!
Ik weet niet of ik een succesverhaal voor je ben, maar ik heb al 16 jaar tinnitus (oorsuis) en sinds een jaar of 8 ook nonstop ingetrokken trommelvliezen (ik hoor altijd gekraak als ik slik). 'leer er maar mee leven' was het advies toentertijd. En ach, dat doe ik nu al jaaaaaaaren. Heb er op zich weinig last van gelukkig. Als het suizen aanhoudt is het wel handig om even langs de kno te gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven