Gezondheid alle pijlers

Tandvleesontsteking, tips gevraagd

19-01-2018 20:21 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal

Ik heb een aantal dagen last van me tandvlees. Achter me achterste kies onderin. Ik ben gisteren naar de tandarts geweest. En de boel schoongemaakt en ik moest 3x per dag met waterstofperoxide spoelen. Ik heb gisteren netjes 2x gedaan. Snachts werd ik wakker rond 4 uur en mijn tong deed heel veel zeer, er zitten allemaal blaasjes op. Om half 1 was ik thuis en dacht ik ga toch maar de tandarts bellen omdat ik vanochtend niet meer durfde te spoelen met waterstofperoxide. Hij nam niet op na 4x bellen en zou om 1 uur sluiten. Ik heb de huisarts gebeld en die zei dat ik kamille thee moest drinken en water met zout mee moest spoelen. En ik moest maandag de tandarts weer bellen als het nog steeds pijn doet.

Hebben jullie nog tips om het weekend te overleven?
Als het niet uit te houden is, noodtandarts bellen( houd wel rekening met cash betaling)

En zorg voor goede pijnstilling.
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg bij zoiets een paar jaar geleden de tip van de tandarts om de waterstofperoxide op een watje te doen, en daarop een minuutje te kauwen met de zere plek. Omdat het dan dieper doordringt. Maar misschien dat het dan ook minder in contact komt met je tong.
Van blaasjes op de tong heb ik trouwens geen verstand hoor.

Laatst had ik het weer eens, ook achter een achterste kies, dat bleef ondanks waterstofperoxide. Toen heb ik perio-aid mondspoelmiddel gekregen van de tandarts (wat je overigens maar een paar dagen mag gebruiken). Maar ik weet niet of je dat zomaar vrij kan kopen.

Disclaimer: ik ben geen tandarts! Puur eigen ervaring.

Succes! Heel vervelend die pijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem wel paracetamol maar helpt niet echt.
Mijn budget is niet zo groot helaas. Was gisteren al 114 euro kwijt aan de tandarts want ik moest een nieuwe tandarts hebben. Ik had er alleen eentje in mijn oude woonplaats maar door de storm gisteren reden de treinen niet :( En anders kon hij ook dus pas maandag dus dacht dan maar een nieuwe tandarts in mijn eigen woonplaats
Corsodyl!
Alle reacties Link kopieren
Morgen even langs de (dienst) apotheek? Die hebben misschien nog tips...
Het leven is een zure bom.
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk heb je de waterstofperoxide onverdund gebruikt. Misschien dat daar de blaasjes van komen.
Het advies van eefje is goed, alleen is mijn advies het te verdunnen.

Een dopje waterstofperoxide met een dopje water mengen, een gaasje of stevig stuk keukenrol nat maken en ong 30sec kauwen op de pijnlijke plek. Niet doorslikken!

Bij pijn kan je ook ibuprofen 400mg 3x dgs overwegen, dit is ook ontstekingsremmend.
Wel altijd wat eten voordat je het neemt (en lees de bijsluiter)
Alle reacties Link kopieren
Miss_Bean schreef:
19-01-2018 20:43
Waarschijnlijk heb je de waterstofperoxide onverdund gebruikt. Misschien dat daar de blaasjes van komen.
Het advies van eefje is goed, alleen is mijn advies het te verdunnen.

Een dopje waterstofperoxide met een dopje water mengen, een gaasje of stevig stuk keukenrol nat maken en ong 30sec kauwen op de pijnlijke plek. Niet doorslikken!

Bij pijn kan je ook ibuprofen 400mg 3x dgs overwegen, dit is ook ontstekingsremmend.
Wel altijd wat eten voordat je het neemt (en lees de bijsluiter)
Ik heb half om half gedaan wat de tandarts zei. 3 % en dan 5ml waterstofperoxide en 5ml lauw water.
Alle reacties Link kopieren
Heb je wel gekauwd of gespoeld?
Kauwen masseert het goed in.
Moet je achterste kies (verstandskies) en niet gewoon uit?

Ik had iets vergelijkbaars, lag na spoelen met waterstofperoxide binnen 2 weken in de stoel van de kaakchirurg. Zij zei dat kauwen op een watje met waterstofperoxide beter werkt dan spoelen, maar zelf adviseert ze altijd zout water ipv WP. Die blaasjes op je tong... is WP niet te geconcentreerd? Ik moest hem verdunnen voor het spoelen: 1 deel WP, 1 deel water.

Maar die pijn kan ellendig zijn inderdaad! Heb er nachten wakker van gelegen. Eten was ook geen pretje. Verstandskiezen laten trekken ook niet, maar zo’n fijn idee dat ik dat soort ontstekingspijn nooit meer hoef te voelen!

Sterkte!

Edit: mosterd....
anoniem_63dd656acb052 wijzigde dit bericht op 19-01-2018 21:00
2.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Miss_Bean schreef:
19-01-2018 20:43
Waarschijnlijk heb je de waterstofperoxide onverdund gebruikt. Misschien dat daar de blaasjes van komen.
Het advies van eefje is goed, alleen is mijn advies het te verdunnen.

Een dopje waterstofperoxide met een dopje water mengen, een gaasje of stevig stuk keukenrol nat maken en ong 30sec kauwen op de pijnlijke plek. Niet doorslikken!

Bij pijn kan je ook ibuprofen 400mg 3x dgs overwegen, dit is ook ontstekingsremmend.
Wel altijd wat eten voordat je het neemt (en lees de bijsluiter)
Je hebt gelijk!! 1 op 1 verdunnen moest ik het.
Stom zeg, dat ik dat vergeten wat :O
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 1 op 1 verdund maar alsnog blaasjes ervan met spoelen. dat watje kan ik wel proberen als ik het aan durft.
Ik heb geen verstandskiezen, ook niet op de foto's te zien
Alle reacties Link kopieren
De huisarts heeft me ooit Pyralvex aanbevolen en ik vind het handig spul. Het is aanstipvloeistof op basis van rabarber. Heeft een adstringerend effect. Vroeger had ik nogal eens de gewoonte om met een naald vastzittend vlees tussen mijn kiezen weg te peuteren omdat een tandenstoker te breed was en daar kreeg ik dan heel vaak ontstoken tandvlees van. De Pyralvex hielp dan onmiddellijk. Je moet het wel vijf minuten in je mond houden voordat je mag spoelen.

Ik weet niet of het in jouw geval iets uithaalt.
retrostar wijzigde dit bericht op 19-01-2018 21:25
0.29% gewijzigd
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
19-01-2018 21:20
De huisarts heeft me ooit Pyralvex aanbevolen en ik vind het handig spul. Het is aanstipvloeistof op basis van rabarber. Heeft een adstringerend effect. Vroeger had ik nogal eens de gewoonte om met een naald vastzittend vlees tussen mijn kiezen weg te peuteren omdat een tandenstoker te breed was en daar kreeg ik daar heel vaak ontstoken tandvlees van. De Pyralvex hielp dan onmiddellijk. Je moet het wel vijf minuten in je mond houden voordat je mag spoelen.

Ik weet niet of het in jouw geval iets uithaalt.
Bedankt ik ga dat proberen
Alle reacties Link kopieren
eefje677 schreef:
19-01-2018 20:32
Ik kreeg bij zoiets een paar jaar geleden de tip van de tandarts om de waterstofperoxide op een watje te doen, en daarop een minuutje te kauwen met de zere plek. Omdat het dan dieper doordringt. Maar misschien dat het dan ook minder in contact komt met je tong.
Van blaasjes op de tong heb ik trouwens geen verstand hoor.

Laatst had ik het weer eens, ook achter een achterste kies, dat bleef ondanks waterstofperoxide. Toen heb ik perio-aid mondspoelmiddel gekregen van de tandarts (wat je overigens maar een paar dagen mag gebruiken). Maar ik weet niet of je dat zomaar vrij kan kopen.

Disclaimer: ik ben geen tandarts! Puur eigen ervaring.

Succes! Heel vervelend die pijn.
Period-aid is vrij verkrijgbaar bij de drogist, moest ik gebruiken van de kaakchirurg na het verwijderen van 2 verstandskiezen. Desondanks een hele stevige ontsteking gekregen.

Als het advies was WP zou ik daar mee door gaan (met het watje), gaat dat echt niet even bij de drogist Period-aid halen want dat is beter dan niks. En maandag natuurlijk gelijk de tandarts bellen.

Succes en sterkte met de pijn.
toeffie schreef:
19-01-2018 20:39
Corsodyl!
dit helpt idd goed en snel tegen onstekingen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven