Gezondheid alle pijlers

Tandvleesontsteking, tips gevraagd

19-01-2018 20:21 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal

Ik heb een aantal dagen last van me tandvlees. Achter me achterste kies onderin. Ik ben gisteren naar de tandarts geweest. En de boel schoongemaakt en ik moest 3x per dag met waterstofperoxide spoelen. Ik heb gisteren netjes 2x gedaan. Snachts werd ik wakker rond 4 uur en mijn tong deed heel veel zeer, er zitten allemaal blaasjes op. Om half 1 was ik thuis en dacht ik ga toch maar de tandarts bellen omdat ik vanochtend niet meer durfde te spoelen met waterstofperoxide. Hij nam niet op na 4x bellen en zou om 1 uur sluiten. Ik heb de huisarts gebeld en die zei dat ik kamille thee moest drinken en water met zout mee moest spoelen. En ik moest maandag de tandarts weer bellen als het nog steeds pijn doet.

Hebben jullie nog tips om het weekend te overleven?
Als het niet uit te houden is, noodtandarts bellen( houd wel rekening met cash betaling)

En zorg voor goede pijnstilling.
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg bij zoiets een paar jaar geleden de tip van de tandarts om de waterstofperoxide op een watje te doen, en daarop een minuutje te kauwen met de zere plek. Omdat het dan dieper doordringt. Maar misschien dat het dan ook minder in contact komt met je tong.
Van blaasjes op de tong heb ik trouwens geen verstand hoor.

Laatst had ik het weer eens, ook achter een achterste kies, dat bleef ondanks waterstofperoxide. Toen heb ik perio-aid mondspoelmiddel gekregen van de tandarts (wat je overigens maar een paar dagen mag gebruiken). Maar ik weet niet of je dat zomaar vrij kan kopen.

Disclaimer: ik ben geen tandarts! Puur eigen ervaring.

Succes! Heel vervelend die pijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem wel paracetamol maar helpt niet echt.