Gezondheid alle pijlers

Kies wordt donker.

22-01-2018 11:39 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames.

Ik heb een kies die steeds lastig is. Zeurderige en/of kloppende pijn, afentoe een nacht heel heftig, en dan weer weken niet. Dan is de kies weer een paar dagen vervelend, en het gaat weer voorbij.

De tandarts heeft regelmatig fotos van die kies gemaakt maar er is steeds niets te vinden.

Kies doet nu weer lastig maar het valt me op dat hij nu verkleurd. Kies wordt donkerder, is zelfs grijzig op dit moment.

Iemand die dit herkend en weet wat er mogelijk scheelt? Ik kan wel weer terug gaan naar de tandarts maar verwacht dat er weer niks te vinden zal zijn. :-|
Nothing worth having ever comes easy
Alle reacties Link kopieren
Een andere tandarts naar laten kijken misschien?
Dit is mijn motto
Alle reacties Link kopieren
zozoe schreef:
22-01-2018 11:40
Een andere tandarts naar laten kijken misschien?
Spoedarts heeft enkele maanden geleden er ook niks aan gevonden. :(
Nothing worth having ever comes easy
Alle reacties Link kopieren
Donker verkleuren van tand betekent volgens mij dat 'ie dood is/gaat.
...
Justlikesnow schreef:
22-01-2018 11:42
Spoedarts heeft enkele maanden geleden er ook niks aan gevonden. :(
Heeft deze toen ook foto's gemaakt?
Wanneer zijn er voor het laatst foto's gemaakt? En hoe ver 'reikte' die foto?
Heb vroeger ook wel problemen gehad. Pas bij een overzichtsfoto kwam alles in beeld. Probleem in zenuw lag bij mij verder weg.
Alle reacties Link kopieren
Is bij spoedarts toen ook foto gemaakt ja, maar alleen foto van de kies, geen overzicht. Zou het kwaad kunnen als die dood gaat?
Nothing worth having ever comes easy
Alle reacties Link kopieren
Daarom reden te meer om even bij een andere tandarts aan de bel te gaan trekken.
Dit is mijn motto
Alle reacties Link kopieren
Kan ik gewoon een andere praktijk opbellen?
Nothing worth having ever comes easy
Alle reacties Link kopieren
Je kan altijd bellen, maar ik weet niet of dat zomaar zou kunnen. Zit je bij een tandartsenpraktijk? (Daar lopen meerdere tandartsen)
Dit is mijn motto
Je kan toch ook gewoon naar je eigen tandarts en dit vertellen? Dat geeft hem/haar misschien weer een nieuw aanknopingspunt om te vinden wat er aan de hand is.

Ik had een zelfde soort probleem met een kies die extreem pijnlijk was na een val op mijn kaak. Foto's toonden geen afwijkingen, maar de kies bleek doormidden gebroken, de zenuw lag al die tijd bloot...Bij mij was de foto in de verkeerde richting gemaakt, een foto in de andere richting liet de breuk zien.
Justlikesnow schreef:
22-01-2018 11:53
Kan ik gewoon een andere praktijk opbellen?
Natuurlijk kan dat.

Een kies die dood gaat is een probleem ja. De zenuw moet goed behandeld worden om ontsteking te voorkomen.
Ook achterhalen waarom de kies te lijden heeft gehad. Heb je een idee? Klap op gehad misschien?

Weet niet hoe de techniek tegenwoordig is, maar mogelijk kan er ook iets in je kies gedaan worden om hem weer beetje te bleken.
Alle reacties Link kopieren
Tja, tijdens mijn bevalling heb ik heel hard op mijn kiezen gebeten waar er wel 2 bij zijn afgebroken, maar we zijn nu al exact 15 maanden verder. Het is wel opvallend dat het ook al al die tijd aan de gang is..

Ik ga mijn eigen tandarts nog eens vragen en anders toch second opinion..
Nothing worth having ever comes easy
Alle reacties Link kopieren
14:20 bij tandarts, hopelijk gaat er nu eens wat uitkomen.
Nothing worth having ever comes easy
Alle reacties Link kopieren
Ja, zeker even naar de tandarts gaan. Als een kies ontzenuwd is, gaat hij verkleuren, dus het zou kunnen zijn dat jouw kies afgestorven is en dat moet goed behandeld worden. Succes!
Life is short. Eat dessert first.
Justlikesnow schreef:
22-01-2018 12:00
Tja, tijdens mijn bevalling heb ik heel hard op mijn kiezen gebeten waar er wel 2 bij zijn afgebroken, maar we zijn nu al exact 15 maanden verder. Het is wel opvallend dat het ook al al die tijd aan de gang is..
Dat is geen toeval hoor. En dit soort problemen kunnen een lange aanlooptijd hebben (ik spreek uit ervaring).
Moet echt opgelost worden, het lijkt me duidelijk dat er toch echt iets aan de hand is.
Alle reacties Link kopieren
Hoe ging het, TO?
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
De tandarts gaat mijn kies ontzenuwen. :)
Nothing worth having ever comes easy
Justlikesnow schreef:
22-01-2018 17:10
De tandarts gaat mijn kies ontzenuwen. :)
Jouw probleem is een verkleurde kies. Maar nu gaat de TA de kies ontzenuwen?
Dat begrijp ik niet want net door een ontzenuwde tand/ kies gaat het element verkleuren (grijs-achtig).
Zou je echt geen second opinion vragen?
Sterkte!
doornroosje9 schreef:
22-01-2018 12:25
Ja, zeker even naar de tandarts gaan. Als een kies ontzenuwd is, gaat hij verkleuren, dus het zou kunnen zijn dat jouw kies afgestorven is en dat moet goed behandeld worden. Succes!
Dit dus!
Alle reacties Link kopieren
Maar hij is dus nog niet ontzenuwd .. Zijn wel fotos gemaakt & ik heb pijn. Woensdag wordt die behandeld, gewoon door laten gaan lijkt me?
Nothing worth having ever comes easy
.
anoniem_212391 wijzigde dit bericht op 20-04-2018 17:27
99.38% gewijzigd
MinionX schreef:
22-01-2018 18:40
ja gewoon door laten gaan. Donker worden betekent dat de kies dood is, dus de zenuw is dood. Een dode zenuw moet verwijderd worden anders gaat deze ontsteken. Duurt even, zo'n behandeling, maar je kies is daarna nog net zo sterk, dus geen zorgen. Vraag wel aan de tandarts om de kies te bleken zodat deze weer wit wordt.
Exact.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven