Gezondheid alle pijlers

Op een gezonde manier een aantal kilo's erbij, tips?

23-01-2018 08:59 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat raden jullie mij aan om te eten om in gewicht aan te komen?
Er mogen 3 -4 kilo's erbij. Graag op een gezonde manier.

Ik fiets zo'n drie x pw anderhalf uur. 1x pw wandelen. Verder boodschappen lopend.
Alle reacties Link kopieren
Spieren opbouwen.
Of nootjes en wijn.
Alle reacties Link kopieren
Spieren heb ik best wel..
Alcohol mag ik niet ivm medicijn gebruik. Nootjes, kan gluten niet vedragen
Wat eet je nu?

Producten als noten, avocado en olijfolie bevatten veel calorien en zijn alle erg gezond. Dat zou je dagelijks meer kunnen eten. En genoeg eiwitten, voor je spiermassa- vette vis, eitjes bakken in olie, vlees natuurlijk.

De hebt ook shakes die mensen met ernstig ondergewicht op doktersvoorschrift krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Veel gezond eten wat hoog in calorieën ligt. Denk aan nootjes (één zak is vaak al meer dan 1000 calorieën), daarnaast helpen de volle melk producten. En zoals yette zegt, spieren opbouwen zorgt ook voor meer gewicht, echter is het dan (in het begin) vooral het getalletje wat stijgt, maar zie je (naast meer spier defenitie) niet dat je "breder" wordt.

In de basis is afvallen of aankomen heel simpel: Meer calorieën eten dan je verbrand zorgt voor aankomen en minder calorieën eten dan je verbrand zorgt voor afvallen. Het is je eigen keus hoe je aan dit calorie overschot komt.
Welke noten zijn glutenvrij?

In principe zijn noten vrij van gluten. Dit geldt voor rauwe noten, geroosterde noten en gebrande noten. Borrelnootjes en andere noten uit een (supermarkt)verpakking zijn bewerkt met verschillende smaakstoffen. De kans is daarom groot dat deze wél gluten bevatten, hetgeen op de achterkant van de verpakking valt te lezen.

Is dit niet het geval, check dan altijd de andere ingrediënten. Bevatten de noten verdikkingsmiddelen? Neem ze dan, in het geval van een glutenallergie, niet mee: de kans is groot dat deze gluten bevatten. Hetzelfde geldt voor het middel maltodextrine.

Wat kan ik wél nemen?

Ben je een groot liefhebber van noten? Dan is het ons advies om te blijven bij de hierboven genoemd rauwe, geroosterde en gebrande noten.
Alle reacties Link kopieren
Wat is je probleem? Waarom heb je een ongezond ondergewicht?
Net als bij te dik zijn, is weten wat de reden is, van belang.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees ook mee. Ik heb heel mn leven al wat ondergewicht. Ik eet goed, meer als de meeste vrouwen, maar ik kom moeilijk aan. Geen idee wat de reden is, heb ook slanke ouders. Moeder was ook altijd erg slank,maar ik ben een stuk langer dus valt het ook meer op.
Ik kom vast wel wat aan als ik echt ga stouwen, maar dit vind ik niet fijn als ik geen trek heb. Ik moet echt opletten dat ik genoeg blijf eten en niet te dun word.
Wat bij mij wel helpt is tussendoor steeds even iets erin stoppen :) Dus als ik in de keuken sta of er langs loop snel even een koekje, pinda's etc. Avondeten doe ik namelijk al heel goed..
Weet je bij jou ook de reden dat je wat ondergewicht hebt?
Misschien naar een diëtiste? Ik krijg Resource (of Nutridrink), dat is medische bijvoeding, helemaal gebalanceerd etc. Omdat ik soms van de stress niet kan eten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven