Gezondheid alle pijlers

Anticonceptiepil: alternatieven

04-02-2018 23:39 18 berichten
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-03-2018 19:17
Reden: OP leeggehaald, maatregelen zijn getroffen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva forum
99.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als je je menstruatie wilt beïnvloeden zijn hormonen de enige optie. Welk hormoon in de pil is verantwoordelijk voor het kaakprobleem? Zoek een pil waar dat niet in zit. Als het het oestrogeen is, is een mirena een optie. Hoe groot is de kans dat je dat kaakprobleem van de pil krijgt? Vermoedelijk extreem klein. Overweeg wat je belangrijker vindt: je menstruatieproblemen of die hele kleine kans op een probleem met je kaak.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Alle reacties Link kopieren
Hier heb ik echt nog nooit van gehoord.
Ik slik al meer dan 30 jaar naar volle tevredenheid een driefasenpil van de tweede generatie, Trigynon.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
.
anoniem_363954 wijzigde dit bericht op 18-03-2018 17:53
99.33% gewijzigd
.
anoniem_363954 wijzigde dit bericht op 18-03-2018 17:53
99.84% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
JaniceSmileyFace schreef:
06-02-2018 23:10
Bedankt voor de moeite van het reageren, maar hier heb ik niet zoveel aan.
Dan doe je toch niets met de tip van Trigynon?
Jouw feestje, mij maakt het verder niet uit.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
.
anoniem_363954 wijzigde dit bericht op 18-03-2018 17:54
99.36% gewijzigd
Wat ik niet zo goed begrijp, naar misschien mis ik iets, is waarom je dergelijke zaken niet met je eigen artsen bespreekt. Via Facebook lees je iets en neemt contact op met die buitenlandse arts van het onderzoek, je vraagt hier advies in plaats van naar je huisarts te gaan. Dat lijkt mij toch een logischere keuze.
Wie heeft geconstateerd dat je kaak is teruggezakt? Valt me verder op dat je je alleen op dat onderzoek m.b.t. de anticonceptiepil richt, maar wat kunnen volgens je eigen artsen eventuele andere oorzaken zijn? Dat lijkt me allemaal zinvoller dan van eigen aannames uit te gaan, zoals dat je ervan uitgaat dat je niets met hormonen kan gebruiken etc., zonder dat je weet of je eigen aannames wel op waarheid berusten.
.
anoniem_363954 wijzigde dit bericht op 18-03-2018 17:55
99.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Even heel nuchter bekeken:
Als er echt een duidelijk verband zou zijn tussen het gebruik van de pil en problemen met de kaakkoppen, dan zouden er in Nederland alleen toch al tien- misschien wel honderdduizenden meisjes en vrouwen moeten zijn met ook problemen aan de kaakkoppen. Ik ken er niet één...
Ik vind ook op pubmed en google scholar geen enkel overtuigend onderzoek, slechts een matig onderbouwde hypothese.
Alle reacties Link kopieren
JaniceSmileyFace schreef:
07-02-2018 01:05
Naar aanleiding van jouw post heb ik gezocht naar hoe het zit met de hormoonspiegels en of bijvoorbeeld de mirena een optie is.

Bij de pil wordt de normale oestrogeenspiegel “vervangen” voor een lagere spiegel.

Bij bv de Mirena is er geen oestrogeen dat wordt toegediend maar door het progesteron gaat je oestrogeenspiegel plat liggen en heb je helemaal een lage Oestrogeenspiegel, omdat er geen oestrogeen toegediend wordt.

Als er werkelijk een causale relatie is, is iets als de mirena als alternatief gewoon ontzettend dom dus ik moet echt een ander alternatief hebben voor waarom ik de pil gebruikte. (Als het ging om seks was het een condoom maar daar gaat het bij mij dus helemaal niet om)
Dat gaat dus echt niet zonder hormonen.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
.
anoniem_363954 wijzigde dit bericht op 18-03-2018 17:55
99.75% gewijzigd
.
anoniem_363954 wijzigde dit bericht op 18-03-2018 17:56
99.50% gewijzigd
snowy2 schreef:
07-02-2018 02:50
Even heel nuchter bekeken:
Als er echt een duidelijk verband zou zijn tussen het gebruik van de pil en problemen met de kaakkoppen, dan zouden er in Nederland alleen toch al tien- misschien wel honderdduizenden meisjes en vrouwen moeten zijn met ook problemen aan de kaakkoppen. Ik ken er niet één...
Ik vind ook op pubmed en google scholar geen enkel overtuigend onderzoek, slechts een matig onderbouwde hypothese.
Dit dus.

Dergelijke onderzoeken kunnen best wel gedaan zijn, maar dat wil niet meteen zeggen dat de pil de boosdoener is.
Alle reacties Link kopieren
Koperspiraal is een alternatief zonder hormomen, maar ik neem aan dat je dat echt al wel wist...

En 6-10 op ongeveer 10.000 vrouwen krijgt trombose door pilgebruik Ik ben er één van dus nu kan je niet meer zeggen dat je er geen één kent ;)
Alle reacties Link kopieren
Enigme schreef:
10-02-2018 21:11
Koperspiraal is een alternatief zonder hormomen, maar ik neem aan dat je dat echt al wel wist...

En 6-10 op ongeveer 10.000 vrouwen krijgt trombose door pilgebruik Ik ben er één van dus nu kan je niet meer zeggen dat je er geen één kent ;)
Maar TO zoekt een alternatief voor de hormonale anticonceptie die hetzelfde werkt bij menstruatieklachten. En dat is er niet. Niet zonder hormonen iig.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
--
Enigme schreef:
10-02-2018 21:11
Koperspiraal is een alternatief zonder hormomen, maar ik neem aan dat je dat echt al wel wist...

En 6-10 op ongeveer 10.000 vrouwen krijgt trombose door pilgebruik Ik ben er één van dus nu kan je niet meer zeggen dat je er geen één kent ;)
Niemand kent jou. Jij bent een fictief persoon op het internet, ik neem aan dat er helemaal geen mensen zijn die Enigme heten.
Daarnaast kan je mensen helemaal niet kennen op basis van een bericht op internet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven