Gezondheid alle pijlers

Doodsbang dat ik hiv heb...

11-02-2018 15:07 169 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties! Ik heb er veel aan gehad maar verwijder het verhaal nu omdat ik het geen fijn idee vind dat het online staat.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-02-2018 19:05
Reden: maatregelen genomen ivm OP verwijderd
94.62% gewijzigd
Je weet toch nog helemaal niks? Ik snap je niet helemaal. Je hebt het over de "jongen die je geïnfecteerd heeft" maar er is nog helemaal geen uitslag? En je bent ook al bezig met hoe je anderen dit moet vertellen en wat de bijwerkingen van de medicatie gaan zijn? Het kan nog zoveel anders zijn, zoals je zelf al schrijft is de kans op HIV erg klein.
Alle reacties Link kopieren
Dus dinsdag heb je de uitslag? Weet die jongen het ook al?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Adem in, adem uit.

Dinsdag heb je duidelijkheid en ga tot die tijd alsjeblieft niet te veel googlen! Je lijf is raar ding dat je ook voor de gek kan houden en het is niet altijd wat het lijkt.

Mocht het blijken dat je geïnfecteerd bent krijg je begeleiding om met alle bijkomende effecten om te gaan.

Ik duim voor je dat het dinsdag loos alarm blijkt te zijn!
"Nee" is ook een antwoord.
Alle reacties Link kopieren
Wat hertje zegt.
De kans is klein. Er is nog geen uitslag. Je hebt niets aan het drukmaken wat je nu doet. Wacht het af.
Chocolate is the answer, who cares what the question is..
Het stomme is dat ik de jongen die me geïnfecteerd heeft nog steeds leuk vind

Je gaat nu echt deze jongen beschuldigen, ja?
Er is (nog) niks aan de hand,wacht eerst rustig op de uitslag en ga dan bedenken hoe het verder moet.
Het wachten is niet fijn, maar het is de enige optie die je hebt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het al met al een vreemd verhaal...

Allergiepil van je broer? really??!
Alle reacties Link kopieren
Wat een naar gevoel moet dit zijn. Het kunnen nog tig andere dingen zijn. Ook al heb je jezelf vanuit je angst al overtuigd lijkt het.

Daarnaast. Je leven is niet voorbij wanneer je hiv hebt. Echt niet. Hoe lastig het ook lijkt. Met hiv kun je ook gelukkig zijn en een partner vinden.

Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Lucylucille schreef:
11-02-2018 15:16
Het stomme is dat ik de jongen die me geïnfecteerd heeft nog steeds leuk vind

Je gaat nu echt deze jongen beschuldigen, ja?
Dit inderdaad.
Hoezo beschuldigen, je hebt samen onbeschermde seks.
Als je al besmet zou zijn, is de kans ook groot dat hij niet eens weet dat hij hiv besmet is.

Wacht nou eerst maar eens af. De statistieken spreken in je voordeel!
ikmoetwatvertellen schreef:
11-02-2018 15:07
...
Het stomme is dat ik de jongen die me geïnfecteerd heeft nog steeds leuk vind. Aan de ene kant ben ik kwaad op hem, maar aan de andere kant vind ik het jammer dat ‘’dit’’ tussen ons komt, want het moge duidelijk zijn dat we elkaar daarna niet meer gaan zien.
Nee, dat is me totaal niet duidelijk. Tenminste niet als hij niet wist dat hij deze infectie had.
Jullie vinden elkaar leuk, besluiten samen om onveilige seks te hebben, maar nu hij opeens de foute partij?

Als hij wel wist dat hij deze infectie had en desondanks dat onveilige seks met je heeft gehad, dan is het een ander verhaal.
Ach, ik snap best dat je je zo erg drukmaakt dat je al zeker weet dat het hiv is... maar het hoeft echt niet zo te zijn.

Sterkte! En laat je weten hoe het afloopt?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties! Ik heb er veel aan gehad maar verwijder het verhaal nu omdat ik het geen fijn idee vind dat het online staat.
anoniem_364340 wijzigde dit bericht op 21-02-2018 19:36
94.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je hoefjes hoort vd zebra en het maar een pony is..

Kalmaan zeg...je bent echt slecht voor je hart en psyche bezig voor iets wat waarschijnlijk vrij weinig is...
Alle reacties Link kopieren
Maar stel dat je inderdaad HIV hebt, en dat hij je besmet heeft, en hij wist niet dat hij HIV had, en je vindt hem nog steeds leuk, en hij jou ook. Waarom zou je hem dan niet meer willen zien?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties! Ik heb er veel aan gehad maar verwijder het verhaal nu omdat ik het geen fijn idee vind dat het online staat.
anoniem_364340 wijzigde dit bericht op 21-02-2018 19:37
75.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Probeer je echt nog even rustig te houden, uitslag e.d. kan zó veel zijn.

Sterkte!
Je had seks maanden geleden, maar ook recent met deze jongen? En dat was blijkbaar niet je vaste partner maar toch doe je het onbeschermd?
Je krijgt symptomen van iets en je denkt meteen aan HIV?

Ik vind het nogal vergezocht allemaal..
ikmoetwatvertellen schreef:
11-02-2018 16:03
@fantatica:
Ik weet het niet. Het ligt ook aan zijn reactie als ik het vertel, want ik wil echt zeker weten dat hij van niks wist. Al lijkt het me niet dat zoiets prils dit overleeft. We hadden het gewoon leuk samen en veel aan het flirten, maar we waren nog niet aan hele serieuze onderwerpen toe. Dan is dit toch wel andere koek.

Daar komt bij dat hij achteraf heeft verteld dat hij echt met heel veel vrouwen naar bed is geweest, zeg maar tegen de 100, dus ik vind dat er wel een stukje verantwoordelijkheid bij hem ligt.

Ook bij mezelf, dat zeker. Ik weet het gewoon niet, word echt door de emoties heel en weer geslingerd...
Er vanuit gaande dat hij niet wist dat hij besmet was, dan snap ik echt niet wat het aantal eerdere sekspartners er toe doet en waarom hij meer 'schuld' zou hebben dan jij.
Ik snap dat het makkelijker is om een schuldige anders dan jezelf aan te wijzen als je dit overkomt, maar reëel is dat niet.
Maar wacht nou eerst die uitslag maar eens af.
Als het wel waar blijkt, is er nog tijd genoeg om in paniek te raken.
Jeetje wat heftig! Ik duim voor je voor een goede uitslag dinsdag. Wat een hel moet dit zijn. :hug:
Alle reacties Link kopieren
ikmoetwatvertellen schreef:
11-02-2018 15:39
Bedankt voor de snelle reacties!! Fijn om te horen dat jullie denken dat het iets anders kan zijn, maar ik heb mezelf inderdaad al overtuigd. Ik heb wel 40 uur zitten zoeken naar alternatieven, maar ik kom toch steeds weer hier op uit.
Dat noemen we een confirmation bias, geen betrouwbaar oordeel.

Ik snap de angst heel goed, maar vind echt dat je doordraaft. 'De jongen die mij geïnfecteerd heeft'... Kom op zeg, doe normaal. Na een eventuele slechte uitslag dinsdag kun je jezelf toestaan zo ver af te zakken in dit soort gedachten, nu is dat ècht (nog) niet ok. Je bent duidelijk geen arts, hebt geen medische kennis en kunt geen diagnoses stellen. Stop met googlen en probeer afleiding te vinden. De kans zit er echt in dat dit helemaal niet aan de hand is en je bent jezelf niet aan het helpen op dit moment.
Hop, sluit dat internet af, neem een treinkaartje van mijn part naar Parijs, of ga wat andere leuke dingen doen buitens huis!!
Trek vooral de stekker uit je internet! Tijd voor een paar dagen gezelligheid.
Als je jezelf compleet 'gek' wilt maken, moet je vooral zo doorgaan. 40 uur zoeken naar alternatieven? Ik zou maar snel zorgen dat daar geen seconde meer bijkomt; stop nu met doordraven. Je gaat nl. alleen maar meer en meer piekeren, als ik je topic en reacties zo lees en dat terwijl de huisarts gezegd heeft dat het ook iets anders kan zijn. Zoek afleiding, dat lijkt me een beter idee. De situatie en uitslag veranderen er echt niet door als jij maar constant aan het googelen bent en blijft.
Verder: Je weet toch nog helemaal niet of je het virus hebt; dus hoe kan hij je besmet hebben als zou blijken dat je het virus niet hebt? In je OP benader je hem ook al als dader (je spreekt over de jongen die je geïnfecteerd heeft); terwijl
A: niet bekend is of je het virus wel hebt, dus mogelijk beschuldig je hem valselijk.
B: je samen de keus hebt gemaakt om geen condooms te gebruiken. Daar heb jij net zoveel verantwoordelijkheid in. Compleet onterecht dus om hem als schuldige aan te wijzen.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 11-02-2018 17:04
9.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sterkte! Wachten duurt lang!

Ik heb jou symptomen ook gehad in maleisie. Was een allergische reactie op ietd onbekends in het eten daar. Heeft 3 weken geduurt toen trokken de bulten weg, korsten bleef je wat langer plekjes van zien. Maar nu alles weg
TheSky=moreBlue@Malibu
Wacht nu gewoon ff af tot dinsdag... De kans is echt heel klein, hoor.

Wordt er ook iets anders getest dan hiv?

De kans lijkt me groter dat je een andere infectie hebt of dat je allergisch bent aan iets (wasmiddel, shampoo, bodylotion ...) of dat je een insectenplaag in je huis hebt (bedwantsen, vlooien...). Gezwollen lymfeklieren zijn ook niet abnormaal deze tijd van het jaar (verkoudheid, griep,... er gaat vanalles rond) en als je allerlei wondjes hebt door het krabben dan vormt dat ook een risico voor infecties.

Zomaar 1 allergiepil van je broer nemen is niet de beste manier om een allergie uit te sluiten.

Verder zou ik persoonlijk NOOIT onbeschermde seks hebben met een scharrel die meer dan 100 bedpartners heeft gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven