Gezondheid alle pijlers

Wachten op uitslag

15-02-2018 15:31 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

3 weken geleden werd ik op mijn werk gebeld door de assistente van mijn huisarts met de mededeling dat ik het uitstrijkje van het bevolkingsonderzoek onrustige cellen waren gevonden en ik naar de gynaecoloog moest.
Ze zei niet hoe ernstig het was en ik was overdonderd en heb later nog teruggebeld om het te vragen.
Het bleek te gaan om pap 3 b.Nu zei me dat niet veel ,maar door te gaan zoeken op internet kwam ik erachter dat het vaak een voorstadium is van baarmoederhalskanker.
Afgelopen dinsdag is er een onderzoek gedaan waarbij bleek dat er idd onrustige cellen zaten en dit gebied is weggehaald.Heel fijn dat dat meteen kon en ik ben echt goed geholpen in hebt ziekenhuis.Nu is er ook een biopt genomen en ik krijg dinsdag de uitslag.De arts kan niet zeker zeggen door alleen te kijken of het kwaadaardig was maar het leek op cin 3 zover hij het kon beoordelen.Dat is nog geen kanker en goed te behandelen.Doordat toch het K woord is genoemd ben ik erg nerveus...ik weet verstandelijk dat de kans echt klein is en ik wil me ook niet aanstellen maar pffff ik vind het toch best eng.Vannacht heb ik er slecht van geslapen.Ik wilde even alles van me afschrijven.Dankje voor het lezen.
Alle reacties Link kopieren
Wat zal jij geschrokken zijn! Heel veel sterkte :hug:
Alle reacties Link kopieren
Dat is inderdaad schrikken! Ik wil je verhaal en je ervaring niet bagatelliseren, maar enorm veel vrouwen krijgen deze uitslag (waaronder ik, pap3b en cin III) en 99% van de tijd zijn die slechte cellen na de behandeling weg.

Zijn er nu alleen stukjes weggehaald om te beoordelen of heb je direct een lis excisie gehad? Het biopt doen ze met een lange schaar, de lis gaat onder plaatselijke verdoving met een hete lus.

Ik vraag dat omdat als je de lis nog niet gehad hebt de kans bestaat dat je die nog krijgt.

Ik heb onlangs trouwens mijn controle uitstrijkje gehad en alles was weer in orde, over een half jaar weer terug. Het werd bij mij ook een voorstadium van baarmoederhalskanker genoemd, maar dat is nog geen kanker.

Ik weet dat het een eng idee is, hopelijk krijg je snel de uitslag! Hou vol!
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Nee ik heb gelijk de lisexcisie gehad.Dankje voor het delen van je ervaring.
Ik weet ook dat het waarschijnlijk meevalt.Maar is toch even fijn om te lezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven