Gezondheid alle pijlers

Herpes infectie in het oog...

15-02-2018 18:29 19 berichten
Ik ben op zoek naar verhalen omtrent een herpes infectie in het oog (ontstaat door een hele slechte weerstand).

Ik heb het beiderzijds en gelukkig gaat het na 4 weken de goede kant op.
Ik weet enkel niet wat ik kan verwachten in de toekomst...een koortslip (blijkt nl dezelfde infectie te zijn maar ik heb de pech het in mijn oog te hebben) komt meestal regelmatig terug.
Is dat ook met de veel gevaarlijker infectie in het oog?

Ik hoop nu geen schade te hebben opgelopen maar wil dit ook zeker niet in de toekomst.

Zijn er mensen die dit ook hebben gehad en wat doen jullie als jullie bijvoorbeeld op vakantie gaan naar een heel zonnig land, daar krijgt de koortslip immer ook vaker kans om zich te laten zien (hoor ik althans om mij heen)...nemen jullie dan medicijnen mee?

Ik hoor graag jullie ervaringen.
Alle reacties Link kopieren
Eerst een :hug: want ik weet dat dit ontzettend pijnlijk is en ontzettend jeukt tegelijk. Mijn moeder heeft het recent gehad: Bij haar werd het gordelroos genoemd, dat virus is de agressievere vorm van herpes. Inderdaad door lage weerstand. Bij haar heeft het bijna 4 maanden geduurd voor de klachten echt weg waren en ze heeft er helaas minder zicht en gevoelige ogen aan over gehouden. Maar zij is een bejaard kwetsbaar vogeltje waar de weerstand niet zo direct opgevoerd kon worden.
Sowieso zou ik zoveel mogelijk een zonnebril op zetten als de zon schijnt en het is natuurlijk altijd verstandig om preventief medicijnen mee te nemen op vakantie. Al zijn er niet echt medicijnen die 'genezen'. Je zenuwuiteindjes zijn aangetast door het virus en die moeten 'vanzelf' herstellen. Vandaar dat 'genezen' ook zo lang kan duren. Sterkte!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Wat verschrikkelijk! Hoop voor je dat het niet meer terugkomt.. Maar je kan toch niet zomaar herpes in je oog krijgen van een lage weerstand?

Ik heb mij veel jaren terug eens laten opmaken bij de Douglas, had net aan een puistje gezeten. Dikke koortslip (of kin eigenlijk) aan overgehouden. Ik wist niet wat het was, dacht gewoon last van puistje. Dus heb toen in mijn ogen gewreven, meer zeer besmettelijke handen. Daardoor begon ik ook last van mijn ogen te krijgen. De huisarts wist niet wat hij zag. Het is uiteindelijk in mijn ogen niet erg geworden gelukkig. Daarna nooit meer last van gehad, in tegenstelling tot de koortslip.

Hoop echt voor jou dat je er geen last meer van zal hebben. Dacht gelezen te hebben dat je er blind van kan worden als het heel erg is..
Sorry, I can't hear you over the sound of how awesome I am
Harvey_Specter schreef:
15-02-2018 18:39
Wat verschrikkelijk! Hoop voor je dat het niet meer terugkomt.. Maar je kan toch niet zomaar herpes in je oog krijgen van een lage weerstand?
Jep helaas wel.
Ik had net de griep met een dubbele longontsteking en een allergische reactie op medicatie gehad...toen zag het kans om toe te slaan waarschijnlijk.
Vrijwel iedereen draagt het virus bij zich maar vaak komt het niet tot uiting.

Ik heb weken met een zonnebril gelopen en ook nu, met deze zonnige dagen, merk ik dat ik veel gevoeliger ben idd.
Tja en schade kunnen we pas aan het einde van de rit bepalen, maar ik ben positief gestemd.
Helpt l-lysine niet om de herpes aanvallen te verminderen? Ik heb dit eens gelezen.
vivagirl2013 schreef:
15-02-2018 19:40
Helpt l-lysine niet om de herpes aanvallen te verminderen? Ik heb dit eens gelezen.
Ik zou het niet weten eigenlijk.
Dit is mijn eerste ervaring en ik hoop natuurijk dat ik het never nooit meer ga krijgen.

Iemand ervaring met l-lysine?
GirlPowerrrrr-2 schreef:
15-02-2018 19:51
Ik zou het niet weten eigenlijk.
Dit is mijn eerste ervaring en ik hoop natuurijk dat ik het never nooit meer ga krijgen.

Iemand ervaring met l-lysine?
https://www.optimalegezondheid.com/lysi ... estrijden/
Alle reacties Link kopieren
Wauw, wist niet dat dat mogelijk was. Wat naar :( beterschap! Hopelijk loopt het met een sisser af...
Sorry, I can't hear you over the sound of how awesome I am
Heb je een uitwendige ontsteking of inwendig? Je bent onder controle van de oogarts hoop ik?

Zonnebril ivm lichtschuwheid?
Zelf wel last van inwendige oogontsteking. Aanvankelijk werd ook aan herpesvirus gedacht. Oorzaak bleek na 1 jaar echter geheel iets anders te zijn: sarcoidose.

Uveitis 6 jaar geleden heel heftig gehad en vorig jaar teruggekomen in mildere vorm. Met dank aan prednison nu weer rustig.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 10 jaar geleden ook een herpes infectie in beide ogen gehad; het was verschrikkelijk. Maar ik heb er niks aan overgehouden, het is nooit meer teruggekomen en ik heb ook nooit een koortslip oid gehad. Dus dat kan ook, dat het overgaat en klaar. Ik heb alleen zo'n 1-2 jaar lang daarna heel gevoelige ogen gehad die makkelijk traanden en niet goed tegen felle licht konden, maar dat is ook overgegaan.
Alle reacties Link kopieren
Herpes simplex in het hoornvlies is een naar probleem. het beschadigd je hoornvlies waardoor er littekens ontstaan en daardoor kun je wat slechter gaan zien. Gelukkig heb je tegenwoordig zovirax, ook voor je hoornvlies. Hopelijk ben je er nu snel van genezen. Het kan natuurlijk terugkomen, en zo gauw dat je denkt dat het je hoornvlies is meteen naar de huisarts om zovirax te vragen, niet wachten! Hoe sneller je er bij bent hoe sneller het geneest. En geen zachte lenzen dragen, deze werken als een verband waardoor je de pijn veel te laat voelt met alle ellende vandien.
Oudblond had het over gordelroos, dat is een herpes zoster, dat zie je meer bij oudere mensen met een verlaagde weerstand. niet alleen het hoornvlies is aangedaan maar ook meestal de helft van de huid op het hoofd en het puntje van de neus. Deze aandoening kan zeer pijnlijk verlopen.
Alle reacties Link kopieren
Vervelend. Ik heb al vanaf kindzijnde herpes aanvallen in mijn ogen en neus maar nog nooit een koortslip.
Je kunt er vrij weinig tegen doen. Zorgen dat je een goede weerstand hebt. Bij mij gaat het vaak mis met de hooikoorts periodes. Veel moeten spoelen in het ziekenhuis om mijn ogen schoon te houden. Mocht je weer eens een aanval krijgen wees er dan gewoon snel bij en zorg dat je medicatie voor je ogen hebt.
Zelf neem ik niks mee op vakantie. Daar hebben ze ook apotheken en dokters. Het gaat er gewoon om dat het virus niet op je hoornvlies slaat. Dan kun je schade krijgen. Helaas heb ik zo'n plekje in mijn oog. Blijft altijd een beetje wazig hoekje.
Angel64 schreef:
15-02-2018 23:19
Heb je een uitwendige ontsteking of inwendig? Je bent onder controle van de oogarts hoop ik?

Zonnebril ivm lichtschuwheid?
In of uitwendig?
Je bedoelt?
Angel64 schreef:
15-02-2018 23:22
Zelf wel last van inwendige oogontsteking. Aanvankelijk werd ook aan herpesvirus gedacht. Oorzaak bleek na 1 jaar echter geheel iets anders te zijn: sarcoidose.

Uveitis 6 jaar geleden heel heftig gehad en vorig jaar teruggekomen in mildere vorm. Met dank aan prednison nu weer rustig.
Jij hebt iets anders denk ik
Dionne36 schreef:
16-02-2018 02:49
Ik heb 10 jaar geleden ook een herpes infectie in beide ogen gehad; het was verschrikkelijk. Maar ik heb er niks aan overgehouden, het is nooit meer teruggekomen en ik heb ook nooit een koortslip oid gehad. Dus dat kan ook, dat het overgaat en klaar. Ik heb alleen zo'n 1-2 jaar lang daarna heel gevoelige ogen gehad die makkelijk traanden en niet goed tegen felle licht konden, maar dat is ook overgegaan.
Ik teken er voor!
Tranen zijn ook welkom aangezien ik vrijwel geen tranen aanmaak en zelf al een jaar kunst tranen moet gebruiken 😉
gipfel5k schreef:
16-02-2018 09:19
Herpes simplex in het hoornvlies is een naar probleem. het beschadigd je hoornvlies waardoor er littekens ontstaan en daardoor kun je wat slechter gaan zien. Gelukkig heb je tegenwoordig zovirax, ook voor je hoornvlies. Hopelijk ben je er nu snel van genezen. Het kan natuurlijk terugkomen, en zo gauw dat je denkt dat het je hoornvlies is meteen naar de huisarts om zovirax te vragen, niet wachten! Hoe sneller je er bij bent hoe sneller het geneest. En geen zachte lenzen dragen, deze werken als een verband waardoor je de pijn veel te laat voelt met alle ellende vandien.
Oudblond had het over gordelroos, dat is een herpes zoster, dat zie je meer bij oudere mensen met een verlaagde weerstand. niet alleen het hoornvlies is aangedaan maar ook meestal de helft van de huid op het hoofd en het puntje van de neus. Deze aandoening kan zeer pijnlijk verlopen.
Ik moest met grote spoed naar de oogarts, niet de huisarts.
Ik heb twee kuren gekregen omdat ik ook gordelroos ontwikkelde.

En om het niet al te dramatisch te laten overkomen moet ik je vertellen dat je beschadigingen op KAN lopen, dat staat helemaal niet vast.
Nala2013 schreef:
16-02-2018 12:47
Vervelend. Ik heb al vanaf kindzijnde herpes aanvallen in mijn ogen en neus maar nog nooit een koortslip.
Je kunt er vrij weinig tegen doen. Zorgen dat je een goede weerstand hebt. Bij mij gaat het vaak mis met de hooikoorts periodes. Veel moeten spoelen in het ziekenhuis om mijn ogen schoon te houden. Mocht je weer eens een aanval krijgen wees er dan gewoon snel bij en zorg dat je medicatie voor je ogen hebt.
Zelf neem ik niks mee op vakantie. Daar hebben ze ook apotheken en dokters. Het gaat er gewoon om dat het virus niet op je hoornvlies slaat. Dan kun je schade krijgen. Helaas heb ik zo'n plekje in mijn oog. Blijft altijd een beetje wazig hoekje.
Jeetje zeg!
Lijkt mij heel vervelend, lees kut, als je dit vaker hebt
Alle reacties Link kopieren
GirlPowerrrrr-2 schreef:
16-02-2018 20:54
Jeetje zeg!
Lijkt mij heel vervelend, lees kut, als je dit vaker hebt
Het blijft altijd even pijnlijk. Maar moet zeggen dat ik het bij mij ogen minder pijnlijk vind dan mijn neus. Bij mij begint het vaak binnen in mijn neus en slaat het naar buiten naar het puntje van mijn neus. En dat puntje... Dat vind ik altijd een helse pijn. Als ik daar per ongeluk tegen aan kom schreeuw ik moord en brand. En ik ben natuurlijk altijd verkouden als dat uitslaat.
Maar helaas blijft het virus altijd in je zitten. Er is altijd kans dat het terug komt. En dan terwijl sommige het dragen maar nooit ergens last van hebben. Het leven is niet eerlijk...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven