Gezondheid alle pijlers

Jeukende (hoofd)huid

15-02-2018 20:03 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb in de winter vaak last van een jeukende huid, maar gelukkig heb ik een goede bodylotion wat de jeuk tegen gaat. Helaas kan ik geen bodylotion op mijn hoofdhuid smeren, dus heb ik hier onwijze last van. Dit is vooral als ik in bed lig, en ik kan dan niets anders doen dan krabben. Speciale shampoos heb ik al geprobeerd. Heeft iemand een idee wat ik hier tegen kan doen?
Alle reacties Link kopieren
Heb je ook de shampoo van Louis wittmer geprobeerd? Die hielp bij mij
Alle reacties Link kopieren
Welke speciale shampoo heb je gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
Geen shampoo meer gebruiken was hier de oplossing!
Alle reacties Link kopieren
Girlmusic schreef:
15-02-2018 20:17
Welke speciale shampoo heb je gebruikt.
Deze natuurlijke speciaal tegen jeukende hoofdhuid: https://www.deonlinedrogist.nl/urtekram ... gLaVvD_BwE

En deze: http://www.hollandandbarrett.nl/shop/pr ... o-60058656

Maar helpt beide niet voor mij
Alle reacties Link kopieren
sophiax schreef:
15-02-2018 20:25
Geen shampoo meer gebruiken was hier de oplossing!
Dat is voor mij geen optie o_o
Dan wordt mijn haar vet, vies en futloos
Alle reacties Link kopieren
Poeszie schreef:
15-02-2018 20:12
Heb je ook de shampoo van Louis wittmer geprobeerd? Die hielp bij mij
Nee nog niet! Welke gebruik je dan?
Alle reacties Link kopieren
Haarzeep ivpv shampoo?
Stript hoofdhuid niet, dus minder jeuk als het goed is!(Als het door droogheid komt natuurlijk, hielp bij mij erg goed :) )
kohaku wijzigde dit bericht op 15-02-2018 21:32
Reden: Aanvulling
73.81% gewijzigd
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Ik heb het hele jaar last van jeuk en schilfers en ik gebruik sinds een tijdje wekelijks selsun. Sindsdien, geen jeukende hoofdhuid meer
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk zou je eens naar de huisarts moeten gaan om te laten onderzoeken wat de oorzaak eigenlijk is. Zou ik eigenlijk ook moeten doen, ik heb niet zo zeer jeuk, soms, maar wel heel erg plekjes, irritaties, korstjes. Bij mij helpen producten vaak maar eventjes, daarna moet ik weer wat anders gebruiken.

Je zou de Herbal Wellness producten van Fuente eens kunnen proberen, shampoo en een soort olie die je laat intrekken en later uitspoelt. Is in ieder geval via de Cosmo kapper verkrijgbaar.
Ik heb op dit moment veel succes met Juhldal, de kuurshampoo, verkrijgbaar bij de Etos. Niet goedkoop trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Poelewoeps schreef:
15-02-2018 21:01
Nee nog niet! Welke gebruik je dan?
Er is er 1 speciaal voor een droge, jeukende hoofdhuid
Ik heb hoofdhuidlotion van Wella SP. Werkt heel goed.
Ik heb er deze winter ook heel veel last van. Soms weet ik echt niet waar ik het zoeken moet. Mijn hoofdhuid voelt daar ook warm aan, alsof het iets van een ontsteking is. Speciale shampoo heb ik nog niet geprobeerd, toch maar eens naar kijken. Heb ook het idee dat met kouder water mijn haar wassen misschien kan helpen.
Alle reacties Link kopieren
Douche niet te heet zetten is stap een.

Bij mij helpt de Schwarzkopf care and repair Cocos shampoo best goed (is een bruine flacon).

Mocht de jeuk te erg worden, smeer ik een paar keer per week 's avonds mijn hoofdhuid in met wat cocosolie (van Holland and Barret).
Alle reacties Link kopieren
Nevyn schreef:
16-02-2018 07:54
Eigenlijk zou je eens naar de huisarts moeten gaan om te laten onderzoeken wat de oorzaak eigenlijk is. Zou ik eigenlijk ook moeten doen, ik heb niet zo zeer jeuk, soms, maar wel heel erg plekjes, irritaties, korstjes. Bij mij helpen producten vaak maar eventjes, daarna moet ik weer wat anders gebruiken.
het kan zelfs een schimmeltje zijn
Alle reacties Link kopieren
Ik bleek een cocamidepropyl betaine allergie te hebben (via allergoloog achter gekomen). Zit in bijna alle shampoos (en douchegels, tandpasta, kortom, alles wat moet schuimen). De shampoobar van Lush heeft het niet, Bee Honest van de Tuinen niet, Sebamed. Het is even zoeken, maar dan wel te vinden.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
16-02-2018 09:24
het kan zelfs een schimmeltje zijn
Daar heb ik nou nooit aan gedacht. Ik heb het altijd gezocht in gevoelige hoofdhuid, allergie, zoiets. Ook omdat ik een gevoelige, droge huid heb en soms eczeem. Maar een schimmel zou natuurlijk heel goed kunnen. Toch maar eens langs de huisarts.
Alle reacties Link kopieren
Van Andrélon elkedagshampoo heb ik nooit last.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb dit ooit ook eens aan de hand gehad in de winter. Heel mijn lijf jeukte ‘s nachts! Op advies van de ha een simpel histaminetabletje genomen (gewoon hooikoortspilletje) voor het slapen gaan en dat werkte inderdaad echt goed. Verder; niet te veel zeep, niet te vaak douchen en niet te heet douchen.

Sterkte!
Dat hooikoortspilletje heb ik ook weleens geprobeerd ja, toen het echt heel erg was. (Heb geen hooikoorts, maar had dat nog in huis tegen de jeuk bij zonneblaasjes). Het werkte wel had ik het idee, maar dacht toen dat het toeval was.
Bij de apotheek hebben ze een speciale shampoo. Selsun geloof ik.
En anders even langs de huisarts voor een verwijzing naar de dermatoloog.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven