Gezondheid alle pijlers

Overlast wonen zelfstandig apartement

15-02-2018 23:09 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik ervaar geluidsoverlast in de studio apartement waar ik nu woon waardoor ik psychiche klachten van krijg. Ieder keer die mijn rust verstoord wordt voel ik me hulpeloos en verdrietig. Ik heb het gevoel dat ik rust verdien in mijn eigen woning. Iedere buur heeft gips muren en als deze geraakt worden, hoor ik bas geluiden door mijn kamer heen. Dit gebeurt meerdere keer op een dag.

Ik wil graag met spoed verhuizen maar daarvoor heb ik een urgentieverklaring nodig want vijf jaar wachttijd is niet genoeg. Om in aanmerking te kunnen komen voor urgentie, moet ik kunnen aantonen dat het psychisch onhoudbaar is om te blijven wonen waar ik woon. Hoe moet ik deze situatie best aanpakken? Kan ik via een psycholoog of wie dan ook een verklaring krijgen dat het lawaai voor mij ondraagbaar is? Ik wil niet nog een vijf jaar wachten om te kunnen verhuizen.
anoniem_354529 wijzigde dit bericht op 15-02-2018 23:13
0.18% gewijzigd
Het lawaai.
Dat moet je een psycholoog vragen.
Noice cancelling headphone
Particulier huren
Waar wil je dan naartoe verhuizen? Als je nu de middelen hebt om een slecht geïsoleerde woning te huren met veel buren om je heen, hoe kom je dan aan geld voor een hogere huur voor een vrijstaande woning?
Misschien kun je woningruil doen als je op een gewilde locatie woont.
En waarom zou jij voorrang krijgen?
Wat heb je al aan die overlast gedaan?
En hoe terecht is het dat jij klaagt?
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
15-02-2018 23:13
Waar wil je dan naartoe verhuizen? Als je nu de middelen hebt om een slecht geïsoleerde woning te huren met veel buren om je heen, hoe kom je dan aan geld voor een hogere huur voor een vrijstaande woning?
Het hoeft niet een vrijstand woning te zijn. Ik heb gewoon 8 buren om mij heen wonen. Dit kan minder.
Alle reacties Link kopieren
sinnombre schreef:
15-02-2018 23:14
En waarom zou jij voorrang krijgen?
Wat heb je al aan die overlast gedaan?
En hoe terecht is het dat jij klaagt?
Wat zou ik eraan kunnen doen, ik kan niet langs elk buur om te vragen of zij de muren telkens raken.
anoniem_354529 wijzigde dit bericht op 15-02-2018 23:19
2.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
15-02-2018 23:13
Misschien kun je woningruil doen als je op een gewilde locatie woont.
Dat kan niet bij een sociaal huurwoning.
marcusday schreef:
15-02-2018 23:14
Het hoeft niet een vrijstand woning te zijn. Ik heb gewoon 8 buren om mij heen wonen. Dit kan minder.
Ik nog wel meer en ze maken allemaal herrie.
marcusday schreef:
15-02-2018 23:15
Wat zou ik eraan kunnen doen, ik kan niet langs elk buur om te vragen of de muren raken telkens.
Wat?
Als je in de Randstad woont dan mag je blij zijn dat je een sociale huurwoning hebt. Je hebt maar 1 rumoerige buur nodig om herrie te hebben.

Zo te lezen heb je van alle buren last, dus ik denk dat het probleem bij jezelf ligt. Verhuizen helpt dan niet, je kunt misschien beter zelf hulp zoeken om met je probleem om te kunnen gaan.
Alle reacties Link kopieren
Moiren’ schreef:
15-02-2018 23:17
Wat?
zin aangepast
marcusday schreef:
15-02-2018 23:15
Wat zou ik eraan kunnen doen, ik kan niet langs elk buur om te vragen of de muren raken telkens.
Jawel hoor, ik zou niet weten waarom je ze niet zou kunnen aanspreken.
Je hebt niets te willen. Je zal zelf actie moeten ondernemen.
marcusday schreef:
15-02-2018 23:15
Wat zou ik eraan kunnen doen, ik kan niet langs elk buur om te vragen of zij de muren telkens raken.
Kan prima hoor. Of het iets oplost, geen idee.

Heb je al eens een normaal gesprek gevoerd met je buren over dat jij overlast ervaart?
Alle reacties Link kopieren
Pientjexxxx schreef:
15-02-2018 23:19
Als je in de Randstad woont dan mag je blij zijn dat je een sociale huurwoning hebt. Je hebt maar 1 rumoerige buur nodig om herrie te hebben.

Zo te lezen heb je van alle buren last, dus ik denk dat het probleem bij jezelf ligt. Verhuizen helpt dan niet, je kunt misschien beter zelf hulp zoeken om met je probleem om te kunnen gaan.
daar ben ik niet mee eens, deze woningen zijn goedkoop neergezet met gips muren. Het ligt niet aan de woning, ik wil een woning met normale muren. Niks zelf hulp zoeken, dat is onzin.
marcusday schreef:
15-02-2018 23:16
Dat kan niet bij een sociaal huurwoning.
Hier wel.
Alle reacties Link kopieren
Moiren’ schreef:
15-02-2018 23:20
Kan prima hoor. Of het iets oplost, geen idee.

Heb je al eens een normaal gesprek gevoerd met je buren over dat jij overlast ervaart?
Nee, want ik weet niet welk het zijn. Ik wil niet bekend zijn als die buurman die geluidsoverlast ervaart.
marcusday schreef:
15-02-2018 23:22
daar ben ik niet mee eens, deze woningen zijn goedkoop neergezet met gips muren. Het ligt niet aan de woning, ik wil een woning met normale muren. Niks zelf hulp zoeken, dat is onzin.
Wat bedoel je met gipsmuren?
Geen huis heeft gipswandjes als tussenmuur.
marcusday schreef:
15-02-2018 23:24
Nee, want ik weet niet welk het zijn. Ik wil niet bekend zijn als die buurman die geluidsoverlast ervaart.
Dan moet je niet mekkeren.
Ik kan je de headphone van harte aanbevelen.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
15-02-2018 23:23
Hier wel.
oke bedankt voor de tip. ik zal het overwegen.
Alle reacties Link kopieren
Moiren’ schreef:
15-02-2018 23:25
Dan moet je niet mekkeren.
Ik kan je de headphone van harte aanbevelen.
Ik wil niet de hele dag een koptelefoon aanhebben. Ik verdien rust in mijn eigen te huis.
Alle reacties Link kopieren
Moiren’ schreef:
15-02-2018 23:25
Wat bedoel je met gipsmuren?
Geen huis heeft gipswandjes als tussenmuur.
De mijn wel, dat bedoel ik met goedkoop. Bijna iedereen heeft een buur aan de overkant van een gips muur.
marcusday schreef:
15-02-2018 23:26
Ik wil niet de hele dag een koptelefoon aanhebben. Ik verdien rust in mijn eigen te huis.
Je wil er alleen helemaal niets aan doen.
Je wil zeiken en dat een ander jouw problemen oplost.

Sneu wel.
marcusday schreef:
15-02-2018 23:27
De mijn wel, dat bedoel ik met goedkoop. Bijna iedereen heeft een buur aan de overkant van een gips muur.
Dus als je er een stomp op geeft zit je met je hand bij de buren?
Alle reacties Link kopieren
Moiren’ schreef:
15-02-2018 23:28
Dus als je er een stomp op geeft zit je met je hand bij de buren?
het is geen gipsplaat maar een gipsmuur, je kan een tv eraan hangen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven