Gezondheid alle pijlers

Griep

17-02-2018 18:18 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helaas ontkom ik na weken kwakkelen niet aan een flinke griep. Ik weet alleen nu even niet wat te doen, omdat ik me echt ellendig voel.
Maandag staat er een afspraak bij de huisarts waar ik vrijdag ook al was, maar niet met een fijn gevoel naar huis ging. Maandag kan ik bij mijn eigen huisarts terecht.

Oren/longen/bloeddruk waren allemaal goed.


Vanaf donderdag ben ik ziek en heb donderdag en vrijdag hoger dan 39 graden koorts gehad. Nu is dat iets gezakt naar 38.9, maar nog steeds hoog. Na het nemen van paracetamol zweet ik gigantisch en zakt de koorts wel iets.

Daarnaast alle griepverschijnselen: hoofdpijn, hoesten, verkouden, spierpijn, een kop thee zetten kost grote moeite en alleen zijn wil ik eigenlijk niet. Klinkt kinderachtig op je 25e, maar zo voelt het nu wel. Mijn eetlust komt gelukkig weer terug en vandaag heb ik meer gegeten dan de twee dagen hiervoor.

Vandaag voelde ik me echter zo ziek dat ik twijfelde om de HAP te bellen. Ik kreeg pijn op mijn borst (maar dat kan ook door de pil komen)
Ik ben iemand die zich best snel zorgen maakt en daar heel onrustig van kan worden. Ik weet nu niet zo goed wat te doen..
anoniem_349082 wijzigde dit bericht op 17-02-2018 18:26
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt alsof je je enorm aanstelt. Er heerst nou eenmaal griep. Je moet er even doorheen hoe vervelend ook. Voor een griepje naar de huisarts vind ik erg overdreven.
Alle reacties Link kopieren
Daarbij vergeten te vertellen dat ik al maanden 2x buikgriep, 2x oorontsteking en 3x verkouden heb gehad/ben geweest. In juli bij de cardioloog geweest vanwege hartkloppingen..
Alle reacties Link kopieren
Elastiekje22 schreef:
17-02-2018 18:22
Het klinkt alsof je je enorm aanstelt. Er heerst nou eenmaal griep. Je moet er even doorheen hoe vervelend ook. Voor een griepje naar de huisarts vind ik erg overdreven.
+1
Waarom voor een griep naar de huisarts? Wat verwachtte je vrijdag? Dat ze je zouden opnemen in het ziekenhuis of zo?
Griep ziek je gewoon uit.
anoniem_277465 wijzigde dit bericht op 17-02-2018 18:29
0.70% gewijzigd
Wat ga je maandag doen dan? Je hebt niet extreem hoge koorts, oren/neus zijn prima. Wat wil je dat de huisarts voor je doet?
Alle reacties Link kopieren
Elastiekje22 schreef:
17-02-2018 18:22
Het klinkt alsof je je enorm aanstelt. Er heerst nou eenmaal griep. Je moet er even doorheen hoe vervelend ook. Voor een griepje naar de huisarts vind ik erg overdreven.
+2
Alle reacties Link kopieren
Fijn, zoveel begrip..

Het zweten na het nemen van paracetamol lijkt me niet heel erg goed.. Neem daarbij dat ik al even paracetamol gebruik voor ik ziek werd voor de verkoudheid.

Het zorgen maken is niet echt een prettig gevoel en ik weet niet zo goed wat ik daar tegen moet doen.
Alle reacties Link kopieren
Ben je snel bang voor ziektes enzo? Je komt hier echt enorm hypochonder over.
Alle reacties Link kopieren
Voortaan een griepprik halen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Bij mij hebben ze de longontsteking in eerste instantie niet gehoord. Pas bij de 2de afspraak 4 dagen later .
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Elastiekje22 schreef:
17-02-2018 18:22
Het klinkt alsof je je enorm aanstelt. Er heerst nou eenmaal griep. Je moet er even doorheen hoe vervelend ook. Voor een griepje naar de huisarts vind ik erg overdreven.
+ 3
Elastiekje22 schreef:
17-02-2018 18:22
Het klinkt alsof je je enorm aanstelt. Er heerst nou eenmaal griep. Je moet er even doorheen hoe vervelend ook. Voor een griepje naar de huisarts vind ik erg overdreven.
Dit. Ik had zelf ook last van benauwdheid en pijn op de borst. Gewoon een paar dagen plat gelegen en na een paar dagen was het weer over.
Alle reacties Link kopieren
Maar wat verwacht je nog van de huisarts? Dat je vaker verkouden bent geweest en last van een oorontsteking hebt klinkt mij als dat je gewoon een lage weerstand hebt. Er heerst een flinke griep waar veel mensen goed ziek van zijn inclusief mijzelf.
Ik ben nu 36 weken zwanger en ja ik ben ter controle bij de huisarts geweest. Maar normaal zou ik er niet over nadenken om langs te gaan. Griep moet je gewoon uitzieken en je kunt je gewoon echt dodelijk beroerd voelen. Ik lig nu ook al lang als een zwaar asmatisch patient te hijgen omdat ik geen lucht heb. Gewoon in je bed kruipen en uitzieken!
Alle reacties Link kopieren
Lieverd, ik had precies dezelfde symptomen toen ik griep had, twee weken geleden. Het was naar en zwaar, maar het was ook gewoon griep. Griep is zo: koorts, zweten, koude rillingen, moe, geen eetlust. Het gaat vanzelf over. Beterschap.
Alle reacties Link kopieren
Zweten na paracetamol is toch juist heel logisch? Had ik ook en dan koelde ik in ieder geval af zodat ik het niet meer zo heet had. Daar moet je je niet druk om maken. Waarom slik je paracetamol voor verkoudheid?
Alle reacties Link kopieren
lifeissweet schreef:
17-02-2018 18:43
Zweten na paracetamol is toch juist heel logisch? Had ik ook en dan koelde ik in ieder geval af zodat ik het niet meer zo heet had. Daar moet je je niet druk om maken. Waarom slik je paracetamol voor verkoudheid?
Alle reacties Link kopieren
Verwijderd.
anoniem_360098 wijzigde dit bericht op 07-03-2018 10:12
97.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zweten, dat is hoe je lichaam afkoelt.
Alle reacties Link kopieren
Een huisarts kan ook weinig aan griep doen verwacht ik.
Wat wil je dat hij maandag doet?
Uitzieken is het enige denk ik en ja je voelt je vast heel ziek.
Volgens mij is het zelfs niet heel handig om pcm te slikken omdat je het daarmee onderdrukt.
Beterschap!
Nou je eetlust is weer terug, dat lijkt me een goed teken. Verder schijnt het halve land last de hebben van de griep en daar ben jij dan helaas eentje van. Op je 25ste hier dood aan gaan is echt ongelooflijk zeldzaam dus het zal wel mee vallen.

Dat je zo snel onrustig wordt is misschien wel iets voor de huisarts maar dan meer qua psychologische hulp. Daar kun je ook slecht van gaan ademen waar door je pijn krijgt op je borst.
Alle reacties Link kopieren
Ik irriteer me dood aan al die topics over de griep maar deze is wel heel erg.

Zweten is een bijwerking van paracetamol he
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop op een bloedonderzoek. Ik slik al extra vitamine d, b12, visolie en magnesium, maar misschien dat ik juist ergens teveel van heb of toch een tekort.
Alle reacties Link kopieren
Zebra123 schreef:
17-02-2018 19:02
Ik irriteer me dood aan al die topics over de griep maar deze is wel heel erg.

Zweten is een bijwerking van paracetamol he
Bedankt voor een beetje begrip..
Alle reacties Link kopieren
Zebra123 schreef:
17-02-2018 19:02
Ik irriteer me dood aan al die topics over de griep maar deze is wel heel erg.

Zweten is een bijwerking van paracetamol he

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven