Gezondheid alle pijlers

Depressief en pil

18-02-2018 09:39 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tien jaar lang heb ik de pil geslikt en had nooit ergens last van. Ik ben nu 30 en sinds mijn bevalling 2 jaar geleden merk ik dat ik me tijdens de stopweek heel slecht voel. Niet een beetje depri, maar echt met zelfmoord gedachten erbij. Na mijn ongesteldheid is dat ook weer weg.
Op internet las ik dat dit na je dertigste en bevallingen kan verergeren maar helpt het nog om met de pil te stoppen? Zijn hier ervaringdeskundigen?
Ik had het ook met de pil.

Poosje pilloos geweest en ik merkte een wereld van verschil.
Nu al jaren een Mirena en ik heb nergens meer last van. (Ook niet ongesteld en dat is ook reuze makkelijk.)


Waarom stop je niet eerst eens een paar maanden met de pil om te kijken hoe je dan voelt?
Inderdaad, stop er gewoon es een paar maanden mee.
Doorslikken zodat je niet meer ongesteld wordt. Je bent tenslotte depri in de week waarin je de pil niet slikt en van ongesteld zijn word je doorgaans ook depri.
Alle reacties Link kopieren
In je stopweek krijg je geen kunstmatige hormonen door de pil.Endaar wordt jij blijkbaar depri van.
Dus ik zou juist niet ermee stoppen.Gewoon wat meer choco eten in die periode:)
Alle reacties Link kopieren
In je stopweek krijg je geen kunstmatige hormonen door de pil.Endaar wordt jij blijkbaar depri van.
Dus ik zou juist niet ermee stoppen.Gewoon wat meer choco eten in die periode:)

Bad gateway pfff
Alle reacties Link kopieren
Ik zou inderdaad ook proberen om de stopweek over te slaan of om tijdelijk helemaal te stoppen met de pil.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Wat lijkt me dat heerlijk, bij mij is het precies andersom...
Dan slik je de pil toch gewoon door?
Alle reacties Link kopieren
Overleggen met je huisarts?
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
18-02-2018 10:36
Wat lijkt me dat heerlijk, bij mij is het precies andersom...
Dan slik je de pil toch gewoon door?
Dat is dan nog veel vervelender idd!
Ik kan wel eens proberen de pil door te slikken. Helemaal stoppen vind ik niet handig. Ook niet omdat het handig is dat je weet of je ongesteld word op vakantie enzo..
Hoeveel maanden kun je achter elkaar slikken voor je een doorbraakbloeding krijgt?
Alle reacties Link kopieren
taxi87 schreef:
18-02-2018 13:30

Hoeveel maanden kun je achter elkaar slikken voor je een doorbraakbloeding krijgt?
Verschilt per persoon. Ik kan zo'n 5 maanden doorslikken, een vriendin 3 maanden en mijn zus heeft helemaal geen last van doorbraakbloedingen.

Als ik op vakantie ga en het is al ongeveer 4 maanden geleden, las ik voor de vakantie preventief een stopweek in.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Suicidaal zijn lijkt me ook niet handig eigenlijk....ik begrijp niet waarom je niet gewoon naar je huisarts gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken dit best wel..
Bijna even oud en ook een kind van 2.

Voorheen had ik er nooit last van, maar sinds een paar jaar dus wel.
Stront chagrijnig, snel moeten huilen, rare gedachtes. Dit alles begint dan net een paar dagen voordat ik ongesteld moet worden. Iedere keer denk ik: volgende keer er rekening mee houden dat het daar aan ligt. Maar nee hoor, ermee rekening houden lukt niet.
Als ik stront chagrijnig ben geweest bijv, en na een paar dagen ongesteld word, denk ik: oh ja kak, komt dus hierdoor...
Ook Mn rare gedachtes soms.
Pff moet ook een keer langs mijn huisarts, stel het steeds uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven