Gezondheid alle pijlers

Verkouden en zwanger

18-02-2018 11:33 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

Ben je eigenlijk vaker verkouden als je zwanger bent??
Nee, dan nog niet. Pas als je kind naar het kdv gaat.
Alle reacties Link kopieren
Onder invloed van hormonen zetten je slijmvliezen op. Goed in je baarmoeder, maar vervelend voor je neus.
Ik had vaak een verstopte neus bij mijn zwangerschap. Veel neusspray met zeezout gebruikt, om niet zo benauwd te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Theamuts schreef:
18-02-2018 11:37
Nee, dan nog niet. Pas als je kind naar het kdv gaat.
Ja :cry:
Alle reacties Link kopieren
:proud:
Theamuts schreef:
18-02-2018 11:37
Nee, dan nog niet. Pas als je kind naar het kdv gaat.
:biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Ik niet, maar ik werk met kleuters.... top voor je afweersysteem:)
Alle reacties Link kopieren
Ja, best wel vaak, omdat je baby nog maar weinig weerstand heeft, wordt hij/zij heel vaak verkouden. De baby kan alleen nog niet de neus snuiten en daarom gaat al het snot ed naar de moeder, jij in dit geval. En als je niet op tijd je neus snuit, slaat je lichaam het snot en slijm op als vet, waardoor de baby nog beter zit ingepakt en dus minder kans op een nieuwe verkoudheid heeft.
:rofl:
Egeltje19 schreef:
18-02-2018 12:06
Ja, best wel vaak, omdat je baby nog maar weinig weerstand heeft, wordt hij/zij heel vaak verkouden. De baby kan alleen nog niet de neus snuiten en daarom gaat al het snot ed naar de moeder, jij in dit geval. En als je niet op tijd je neus snuit, slaat je lichaam het snot en slijm op als vet, waardoor de baby nog beter zit ingepakt en dus minder kans op een nieuwe verkoudheid heeft.
Hier niet, wel idd toen dochter op het kdv begon.

Je mag veel medicatie niet. Maar wel Paracetamol en een neusspray van Otrivin (met xylometazoline, de rest werkt toch niet).
Dat van de neusspray heb ik toen met de verloskundige besproken, was er eentje die mocht.
Zij had een heel boekwerk met medicatie met wat wel en niet mocht. Moet je daar even navragen.
Alle reacties Link kopieren
Egeltje19 schreef:
18-02-2018 12:06
Ja, best wel vaak, omdat je baby nog maar weinig weerstand heeft, wordt hij/zij heel vaak verkouden. De baby kan alleen nog niet de neus snuiten en daarom gaat al het snot ed naar de moeder, jij in dit geval. En als je niet op tijd je neus snuit, slaat je lichaam het snot en slijm op als vet, waardoor de baby nog beter zit ingepakt en dus minder kans op een nieuwe verkoudheid heeft.
Deze vind ik toch wel in aanmerking komen voor de meest onzinnige reactie ooit. :rofl: :rofl: :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Ik had dat toen ook. Al mijn energie ging naar mijn baby waardoor ik weinig weerstand had ook door vermoeidheid ofzo. Denk ik. Vast niet wetenschappelijk onderbouwd
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn eerste niet, de tweede wel.

Maar bij de eerste was ik vooral zwanger in de zomer en was er geen griepgolf, nu bij de tweede is het winter, heerst de griep en neemt de eerste nog wel eens wat mee naar huis :sick:
Alle reacties Link kopieren
.
maartje2016 wijzigde dit bericht op 18-02-2018 14:25
Reden: Bad gateway post
99.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Al voordat ik wist dat ik zwanger was, zit mijn neus licht verstopt. Nu 34 wk ver. 2x echt verkouden geweest met heel veel snot, maar niks ergers. Ik spoel mijn neus s avonds net zout water en gebruik zoutwater neusspray zo nodig. Mijn man vind wel dat ik snurk/zwaar ademhaal, maar zo heb ik het bed wel lekker voor mezelf ;-D
Alle reacties Link kopieren
nicole123 schreef:
18-02-2018 13:10
Deze vind ik toch wel in aanmerking komen voor de meest onzinnige reactie ooit. :rofl: :rofl: :rofl:
Ik zou denken dat wat ik schreef door niemand als een serieuze reactie gezien zou worden. :popcorn:
Egeltje19 schreef:
18-02-2018 12:06
Ja, best wel vaak, omdat je baby nog maar weinig weerstand heeft, wordt hij/zij heel vaak verkouden. De baby kan alleen nog niet de neus snuiten en daarom gaat al het snot ed naar de moeder, jij in dit geval. En als je niet op tijd je neus snuit, slaat je lichaam het snot en slijm op als vet, waardoor de baby nog beter zit ingepakt en dus minder kans op een nieuwe verkoudheid heeft.
:rofl: Deze moet ik onthouden :proud:
Alle reacties Link kopieren
Verkoudheid staat onder het kopje zwangerschapskwaaltjes.
Moet wel zeggen dat ik inderdaad in de zwangerschap ontzettend veel verkouden ben. Of makkelijker gezegd. Het duurt langer. Misschien dat het daardoor vaker lijkt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 9 maanden verkouden geweest.
Na de bevalling was het ook meteen voorbij. Was de meest vervelende zwangerschapskwaal voor mij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven