Gezondheid alle pijlers

Onzeker

18-02-2018 20:36 11 berichten
Hallo allemaal,
Ik wist niet zo goed wat ik in de titel moest zetten maar
Ik zit met een aantal dingetjes waar ik een beetje tegenaan loop en zou het graag willen delen.
Aub geen onnodige reacties .. Misshien ben ik ook een ongelofelijke zeikerd
Ik ben een meisje van 18 jaar en ik ben altijd al erg gevoelig geweest. Bij de kleinste dingetjes kan ik gaan huilen of onzeker worden
Als ik op feestjes ben of met een vriendengroepje van mij denk ik bij alles wat ik doe na of niemand mij aankijkt of mij raar vind.
Ik sta elke doordeweekse dag 2 uur vantevoren op om mijn haar en makeup te doen en kleding uit te zoeken want het moet perfect zijn..
Als ik op school in de spiegel kijk en ik zie dat mijn makeup anders zit of mn kleding niet leuk is , wil ik gelijk n huis toe.
Ik heb ook heel erg last van plaatsvervangende schaamte en als iemand iets doet wat ik gek vind ga ik me ervoor schamen wat soms erg vervelend kan zijn als ik met meerdere mensen ben word ik rood en ga ik me schamen voor anderen.
Herkennen jullie een aantal dingen of overdrijg ik? Ik heb het gevoel dat deze dingen mij vaak beinvloeden
Bedankt voor het lezen en alvast voor de reacties :)
Oh shit dees moest niet bij gezondheid sorry
Past prima bij gezondheid. Want er gaat iets mis met jouw geestelijke gezondheid. Zoek professionele hulp, jouw perfectionisme is heel ongezond. En als je niet oppast wordt het alleen maar erger. Nu hulp inschakelen.
Hoi lieve TO,

Nee deze moet eigenlijk bij psyche, vraag eventueel aan de moderators.

Ik ben 35, een stuk ouder dan jij, maar ik herken aardig wat je schrijft.
Ik heb net succesvol de therapie afgerond ivm een negatief zelfbeeld. Ik heb hard gewerkt en moet dat ook nog zeker doen want ik heb dit al erg lang.
Ik herken wat je schrijft over gevoelig zijn en perfectionistisch.

Ik ben geen deskundige en ik kan dus niet diagnoses geven, maar ik herken veel en weet hoe lastig het is.
Ik zou je aan willen raden om en afspraak met je huisarts te maken en dit te bespreken. Hij of zij kan je doorverwijzen naar een psycholoog, dat zou ik je echt aan willen raden.

Hou je taai :hug:
(Je kan me gerust pben als je daar behoefte aan hebt)
SilverShadow schreef:
18-02-2018 21:02
Past prima bij gezondheid. Want er gaat iets mis met jouw geestelijke gezondheid. Zoek professionele hulp, jouw perfectionisme is heel ongezond. En als je niet oppast wordt het alleen maar erger. Nu hulp inschakelen.
TO, dit is wel zo, het lijkt onschuldig maar bij mij is het behoorlijk hardnekkig geworden. (Al weet ik natuurlijk niet of je exact dezelfde hebt als ik, maar het lijkt er wel op)
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar...
Bij mij werd het een stuk minder naarmate ik ouder werd.
Maar het is knap vervelend hè...
realiseer je dat dit bij de leeftijd hoort en dat het over gaat.
als je 55 plus bent maakt het niks meer uit.
S-Meds schreef:
18-02-2018 21:21
realiseer je dat dit bij de leeftijd hoort en dat het over gaat.
Hoort bij je leeftijd?
Nou, die van mij van 17 en 18 jaar denken echt niet zo.

Je hebt een heel laag zelfbeeld en daar moet je aan gaan werken. Lijkt me heel naar voor je. Mijn dochters herken ik er totaal niet in. Die hebben een eigen kledingstijl en houden van gek doen met hordes vriendinnen. Ik gun dat iedere jongere!
S-Meds schreef:
18-02-2018 21:21
realiseer je dat dit bij de leeftijd hoort en dat het over gaat.
Onzin, ik ben 35 en bij mij is dat niet erg hoge zelfbeeld de laatste jaren alleen maar erger geworden. Ieder mens is bovendien anders.
anoniem_20949 wijzigde dit bericht op 19-02-2018 18:49
1.87% gewijzigd
Bedankt voor alle reacties !! Ik ga er eens met mijn ouders over praten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven