Gezondheid alle pijlers

Gevoelloze vinger na ontstoken vinger

20-02-2018 06:03 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Vorige week had ik een ontstoken vinger. Ik heb antibiotica gehad en afgelopen woensdag is er een sneetje gezet en is de pus er door de huisarts uitgeknepen. Sindsdien de wond met een gaasje en daarna pleister beschermd. Nu is de huid bovenop de vinger nog wat rood en er zit lucht tussen. Ook waar het sneetje is gezet is dit het geval. Het voelt ook wat verdoofd aan. Is dit dood vel doordat de pus daar gezeten heeft? Ook mijn vingertop is gevoelig door pleisergebruik dat er lang op geplakt zat. Moet ik me zorgen maken? Ik kan op het vel drukken zonder pijn te voelen. Of moet ik terug naar de huisarts?
Nothing takes the past away like the future
Alle reacties Link kopieren
Even overleggen met de doktersassistente?

Heb je er de hele tijd gaas of pleisters op gehad?

Bij mijn zoontje was vorig jaar het beleid in het ziekenhuis zoveel mogelijk laten 'luchten' zodra de wond niet meer bloedde. En elke dag de wond spoelen met stromend water, het genas heel snel.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp niet dat artsen antibiotica geven tegen een ontstoken vinger, maar goed, het zal wel een riskante infectie zijn geweest, een dierenbeet ofzo en geen splinter.

Typisch dat je klaagt over gevoeligheid en gevoelloosheid in één adem. :proud: Als je niet gerust bent dan kan je altijd de assistente bellen uiteraard.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Er is pus uitgekomen dus er heeft ruimte tussen gezeten. Kan goed dat de huidlaag eronder al mooi aan het herstellen is. Als je geen pleister nodig hebt zou ik het de komende dagen zonder doen. Goed in de gaten houden dat het niet vies of weer ontstoken wordt en valt de huid er vanzelf vanaf. Als hij weer erg pijn gaat doen of een enorm druk krijgt zou ik terug gaan naar de huisarts.
Alle reacties Link kopieren
Ikzelf kreeg ooit de opdracht om de wond in sodawater te weken zodat er nog meer pus kon ontsnappen maar het was niet nodig want het genas binnen een dag geloof ik.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
20-02-2018 07:44
Ik begrijp niet dat artsen antibiotica geven tegen een ontstoken vinger, maar goed, het zal wel een riskante infectie zijn geweest, een dierenbeet ofzo en geen splinter.

Typisch dat je klaagt over gevoeligheid en gevoelloosheid in één adem. :proud: Als je niet gerust bent dan kan je altijd de assistente bellen uiteraard.

Bij een ontsteking in de vinger kan het bot ontsteken (fijt), om dit te voorkomen geeft de HA antibiotica.

TO: bij twijfel even dokter bellen.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
retrostar schreef:
20-02-2018 07:46
Ikzelf kreeg ooit de opdracht om de wond in sodawater te weken zodat er nog meer pus kon ontsnappen maar het was niet nodig want het genas binnen een dag geloof ik.
Dat is een achterhaald advies en wordt, als het goed is, niet meer gegeven.
TO, als je het niet vertrouwt, neem dan contact op met de huisarts of met de assistente en niet met de hobbydokters hier op het forum.
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra schreef:
20-02-2018 08:39
Dat is een achterhaald advies en wordt, als het goed is, niet meer gegeven.
Waarom denk je dat? De huid wordt wel zachter op deze manier dus makkelijker doorgankelijk voor pus om zich een uitgang naar buiten te werken, lijkt mij. Makkelijker dan door een kurkdroge opperhuidlaag. Maar in mijn geval was het niet nodig. De volgende dag was de zwelling weg en de roodheid concentreerde zich alleen nog maar op de plaats van de snee, zoals hoort.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
20-02-2018 12:37
Waarom denk je dat? De huid wordt wel zachter op deze manier dus makkelijker doorgankelijk voor pus om zich een uitgang naar buiten te werken, lijkt mij. Makkelijker dan door een kurkdroge opperhuidlaag. Maar in mijn geval was het niet nodig. De volgende dag was de zwelling weg en de roodheid concentreerde zich alleen nog maar op de plaats van de snee, zoals hoort.
Ik denk dat niet, de wetenschap denkt dat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven