Gezondheid alle pijlers

Naakt slapen warmer?

20-02-2018 13:23 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een echte koukleum en pak me altijd goed in tijdens de nacht. Volgens mijn man is dat echter geen goed idee omdat naakt slapen - of in ondergoed - eigenlijk warmer is. Klopt dit ook werkelijk, of heeft mijn man een verborgen agenda? 😜

Google maakt mij ook niet wijzer, maar wellicht zijn hier ervaringsdeskundigen.

Naakt slapen warmer dan met pyjama?

Totaal aantal stemmen: 104

Ja (41%)
Nee (50%)
Weet ik niet (9%)
anoniem_91704 wijzigde dit bericht op 20-02-2018 15:11
1.38% gewijzigd
Natuurlijk is dat niet warmer. Zeker niet als je met draaien ook af en toe 'n arm boven je dekbed hebt. Dan is het stervenskoud in de winter. Ik slaap alleen in onderbroek in landen waar het 's nachts niet onder de 25 graden uit komt.
Jij hebt een hele slimme man ;) !
Alle reacties Link kopieren
mmm heb nooit anders als naakt geslapen voorzover ik mij mijn volwassen levne kan herinneren 99 vna de 100keer regeld je lichaam je warmte wel goed.
Naakt met geode dekens slaapt het lekkerste, je bent vrijer in bewegin je lichaam kan e.v.t zijn warmte zweet condens beter kwijt etc.

nee kleding slaapt gewoon niet lekker
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een echte koukleum, maar ik slaap het hele jaar rond naakt. Ik vind het soms iets kouder als ik in bed ga liggen, maar koud heb ik het nooit. En anders kruip ik even tegen mijn man aan. Bij is wel de truc dat de slaapkamer warm is op het moment dat ik in bed ga liggen. In een koud bed krijg ik het ook niet warm.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Nee, kan ik zeggen uit ervaring! Ik slaap driekwart van het jaar (bijna) naakt, maar de afgelopen weken had ik toch echt een lekker slaapshirt aan om me warm te houden. Niet alleen behaaglijker bij het in slaap vallen, maar ook bij het wakker worden.
Vind het ook helemaal niet lekker liggen als mijn benen tegen elkaar plakken, daar hoort gewoon zachte stof tussen te zitten dmv 'n pyjamabroek.
Bovendien moet ik regelmatig naar de wc en zou dan echt niet in de kou naakt uit bed willen stappen.
Ik zou afknappen op 'n man die zulke smoesjes bedenkt om makkelijker aan z'n trekken te kunnen komen.
Alle reacties Link kopieren
ik slaap altijd in een t-shirt en slip. veel kleding vind ik maar irritant met draaien. maar warmer, nee.
Don't cry, buy a bag and move on.
Ik slaap ook bijna altijd naakt, en het voelt wel kouder als je in bed gaat liggen. Als je tegen elkaar aan ligt verspreid de warmte sneller als je 2 naakte lichamen tegen elkaar hebt. Dus zolang je veel knuffelt of innig slaapt, dan ja. Als je los van elkaar slaapt, dan lijkt het me kouder.
Ik denk dat je eraan gewend raakt. Ik sliep altijd in een pyjama of nachthemd, nu ik op mezelf woon steeds vaker naakt en ik heb het eigenlijk nooit koud en vind een pyjama nu juist veel te warm. Dus je went eraan. Maar dat het altijd warmer zou zijn geloof ik niet
Alle reacties Link kopieren
Ze zeggen het wel. Je lichaam is 38 graden. Zo warm je de deken lekker op en houd die jou weer warm.

Een pyjama moet je lichaam anders eerst ook nog verwarmen.

Ik denk op zich dat naakt warmer is, alleen uit bed gaan is dan weer fijner mét iets aan.
Alle reacties Link kopieren
Als je alleen slaapt is het niet warmer, als je met z'n tweeën onder een deken ligt is naakt wel warmer. Je sluit dan de warmte van de ander niet buiten.
Maar ga je dan ook naakt naar de wc of trek je in de winter wat aan? Dan ben je toch gelijk wakker als je naakt de kou in moet? In mijn slaapkamer heb ik de verwarming niet aan en is het soms maar 17 graden!
Alle reacties Link kopieren
Ik slaap altijd naakt. Eigenlijk al zolang ik me kan herinneren. Ik krijg het spaans benauwd van kledingstukken om me heen snachts.

In de winter een wollen dekbed voor de warmte. In de zomer een wollen dekbed voor de koelte.

Als ik snachts moet plassen dan ligt er op mijn voeteneind een ochtendjas
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Als ik 's nachts moet plassen, ga ik even snel naar de WC en kruip daarna mijn warme bed weer in.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ik ben ook een koukleum, maat kan echt niet met kleding slapen. In bed moet ik even opwarmen, maar ik heb het nooit koud.
Als ik wel met kleding aan slaap heb ik dat ook.

Daarnaast heb ik wel eens gelezen dat het ook goed is voor je intieme zone om naakt te slapen
Ik vind naakt slapen persoonlijk heel vervelend, ik krijg het dan veel te warm, en ga dan zweten, en plakkerig en klef voelen, niks voor mij.
In een t-shirt of pyjama blijf ik veel langer koel, en voelt het gewoon aangenaam, het zal wel isoleren op een of andere manier.
Dus als je het graag warmer hebt, zou je man nog best wel eens gelijk kunnen hebben hoor.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
20-02-2018 13:32
Bovendien moet ik regelmatig naar de wc en zou dan echt niet in de kou naakt uit bed willen stappen.
Ik zou afknappen op 'n man die zulke smoesjes bedenkt om makkelijker aan z'n trekken te kunnen komen.
Smoesjes? Trekken? Hij probeert z'n vrouw te helpen.

Ik heb trouwens gewoon een badjas naast m'n bed, dus ik blijf lekker warm als ik opsta.
Annelleke schreef:
20-02-2018 13:36
Als je alleen slaapt is het niet warmer, als je met z'n tweeën onder een deken ligt is naakt wel warmer. Je sluit dan de warmte van de ander niet buiten.
Vind het ook niets om tegen 'n ander aangeplakt te liggen. Mijn dekbed moet naast mij gewoon het matras raken.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
20-02-2018 13:36
Maar ga je dan ook naakt naar de wc of trek je in de winter wat aan? Dan ben je toch gelijk wakker als je naakt de kou in moet? In mijn slaapkamer heb ik de verwarming niet aan en is het soms maar 17 graden!
Het vroor laatst op m'n kamer, het raam staat altijd open. Zelfs de woonkamer stoken we niet tot 17 graden. Een koud lichaam valt sneller in slaap. En er bestaan ook nog badjassen en kamerjassen.
Alle reacties Link kopieren
Elke laag (of het nu kleding is of dekbed of deken) levert isolatie op. Dus zonder kleding slapen is niet warmer, als je dekbed hetzelfde blijft. Persoonlijk vind ik het wel fijner om een extra laag op het bed te gooien, zodat ik niet verstrikt raak in mijn kleding als ik in bed lig te draaien. Dus ik slaap wel vrijwel naakt of naakt. En mijn man ook. Vind ik ook fijn om elkaars huid te voelen. Maar dat zijn natuurlijk allemaal persoonlijke voorkeuren.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
20-02-2018 13:42
Vind het ook niets om tegen 'n ander aangeplakt te liggen. Mijn dekbed moet naast mij gewoon het matras raken.
Je hoeft niet tegen de ander aan te liggen om de warmte te voelen :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Als ik het koud heb in bed trek ik mijn pyjamabroek aan. Niet mijn shirt uit.

Op hoog gelegen campings waar het 's nachts maar een paar graden boven 0 is in de zomer lig ik écht niet bloot in m'n slaapzak. Met extra een trui en sokken is het voor mij dan net uit te houden.
Annelleke schreef:
20-02-2018 13:42
Het vroor laatst op m'n kamer, het raam staat altijd open. Zelfs de woonkamer stoken we niet tot 17 graden. Een koud lichaam valt sneller in slaap. En er bestaan ook nog badjassen en kamerjassen.
Dan zou ik niet op visite komen. Ik zou serieus mijn winterjas en handschoenen aan hebben als ik stil zit in 'n ruimte van maar 17 graden. Bij mij is het 'n behaaglijke 22-23 graden en in de slaapkamer dus kouder. Maar als ik het echt erg koud heb begin ik zelfs met sokken aan in bed, omdat ik dus juist niet kan slapen als het té koud is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven