Gezondheid alle pijlers

Vitamine d tekort weinig weerstand?

20-02-2018 16:28 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 20-02-2018 18:36
Reden: TO heeft een waarschuwing gehad voor het verwijderen van de OPeningspost
99.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lage weerstand is een duidelijk kenmerk van vitamine d tekort. Het kan ook een kenmerk van heel veel andere dingen zijn, dat is wel lastig. Net als alle kenmerken van vitamine d tekort eigenlijk: spier- en gewrichtspijn, gewichtstoename, bloedend tandvlees, voorhoofdsholte-ontsteking, migraine, vermoeidheid, lusteloosheid. Kan allemaal ook door andere dingen veroorzaakt worden. En jij zit wel heel erg laag hoor. \Welk symptoom gaf de doorslag om op vitamine D te testen?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vitamine d gebrek. Slik ook al jaren die ampullen. (ik heb ms) maar mijn weerstand is niet laag. Ben verder ook nooit ziek.
Ik ben door mijn vitamine D tekort niet meer ziek dan anders. Ik merk het vooral aan vermoeidheid en pijnlijke gewrichten en dan met name mijn knieën. Ik had eerst ook maandelijks ampullen maar ben overgestapt op dagelijks een tablet want dat vergeet ik minder snel. Binnenkort weer eens bloed laten prikken om te kijken hoe het ervoor staat want die tabletten zijn qua dosis lager dan de ampullen.
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk had je al veel langer dat vitamine d gebrek en was je toen niet zo vaak ziek....
Twee keer diarree op 1 dag en daarna moe, is dat bij jou al direct buikgriep? En wat bedoel je met dat griepje in november?

Het griepvirus dat sinds week 50 van 2017 rondwaart in Nederland is behoorlijk heftig, de meeste winters is de griep minder erg. Als je echt die griep te pakken hebt ben je minstens een week heel erg ziek, en daarna nog minstens 1 week (tot wel een week of 3) erg slap en niet fit. Je moet er gewoon ff door dus, helaas.
Ik merk niets aan mijn weerstand, wel ben ik veel (en intens) moe.
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_360823 wijzigde dit bericht op 20-02-2018 17:12
99.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_360823 wijzigde dit bericht op 20-02-2018 17:12
0.00% gewijzigd
Ah ja, dan zul je dat wel opgepikt hebben. Ik denk bij 1-2x diarree op 1 dag en verder niets meer altijd aan gewoon verkeerd gegeten, teveel vet of iets waar ik niet goed tegen kan (snoepjes die met stevia gezoet zijn bijv zetten mijn darmen vreselijk aan het werk)
Marana-- schreef:
20-02-2018 16:57
Ah ja, dan zul je dat wel opgepikt hebben. Ik denk bij 1-2x diarree op 1 dag en verder niets meer altijd aan gewoon verkeerd gegeten, teveel vet of iets waar ik niet goed tegen kan (snoepjes die met stevia gezoet zijn bijv zetten mijn darmen vreselijk aan het werk)
Dit. Of ik denk helemaal niets.
Bij buikgriep zit je dagen lang de hele dag op de pot of geknield voor de pot.
Moiren’ schreef:
20-02-2018 17:00
Dit. Of ik denk helemaal niets.
Bij buikgriep zit je dagen lang de hele dag op de pot of geknield voor de pot.
Ja precies. Nja, kan ook maar 2 dagen zijn, maar die voelen dan vreselijk lang. En dan komt het er aan beide kanten tegelijk uit, zodat je niet weet hoe je moet zitten. Vreselijk.
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_360823 wijzigde dit bericht op 20-02-2018 17:14
99.54% gewijzigd
lattemachiato schreef:
20-02-2018 16:33
Lage weerstand is een duidelijk kenmerk van vitamine d tekort. Het kan ook een kenmerk van heel veel andere dingen zijn, dat is wel lastig. Net als alle kenmerken van vitamine d tekort eigenlijk: spier- en gewrichtspijn, gewichtstoename, bloedend tandvlees, voorhoofdsholte-ontsteking, migraine, vermoeidheid, lusteloosheid. Kan allemaal ook door andere dingen veroorzaakt worden. En jij zit wel heel erg laag hoor. \Welk symptoom gaf de doorslag om op vitamine D te testen?
Gewichtstoename als bijwerking wist ik niet. De rest bijna allemaal last van en ook een gebit wat het opgeeft.
Alle reacties Link kopieren
Serieus??? Waarom wis je alles?
Foodb schreef:
20-02-2018 17:13
Serieus??? Waarom wis je alles?
Dit.
Ik begrijp dat je op zoek bent naar ervaringen van mensen met slechte weerstand in combinatie met vitamine D tekort?
Je geeft aan dat je een vitamine D tekort hebt van 20 of lager. Dat is zeker een tekort te noemen. Ben je al opnieuw gecontroleerd na je ampullen van 25.000ue?

Zoals al gezegd duidt je gezondheid niet op echt verminderde weerstand (lichte griep in november, tussendoor nog paar keer wat darmproblemen en niersteenaanval, sowieso heeft nierstenen weinig met weerstand te maken voor zover ik weet). Ook al zeg je dat het vaker is dan andere jaren (2/3 x per jaar ziek en buikgriep ca. 4 x per jaar).
Onuitstaanbaar wisgedrag is ook een symptoom.
Alle reacties Link kopieren
Als ik niet genoeg in de zon zit dan neem ik af en toe een pil. Ik ben altijd graag proactief (hm dat klinkt erg gezond).
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Door ijzertekort kan je echt herhaald een infectieziekte oplopen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven