Gezondheid alle pijlers

Afvallen

21-02-2018 10:36 15 berichten
Ik ben 1.63 en weeg 64kg. Ik wil heel graag een kilo of 4/5 afvallen. Ik voel me daar fijner bij. Wie heeft er tips om dit op een gezonde manier te bereiken? Ik hoef geen chrasdieet, want ik weet dat de kilo’s er daarna weer aan zullen vliegen.
Cinderella76 schreef:
21-02-2018 10:36
Ik ben 1.63 en weeg 64kg. Ik wil heel graag een kilo of 4/5 afvallen. Ik voel me daar fijner bij. Wie heeft er tips om dit op een gezonde manier te bereiken? Ik hoef geen chrasdieet, want ik weet dat de kilo’s er daarna weer aan zullen vliegen.
Ik weet ook nog niet wat ik vandaag zal koken,dus gezonde recepten zijn ook welkom. En tips en trucs ook😀.
Clean eten (tips op Pinterest)
En cardio en krachttraining doen.
Val je mischien niet af in gewicht maar wel in cm en vet.
Dat werkt bij mij het beste en voelt ook niet als dieet.
Fatsecret downloaden en een max aantal kcal in stellen, kun je ook zien hoe veel suiker, vezels en macros je binnen krijgt en zo.
strikjemetstippels schreef:
21-02-2018 10:52
Fatsecret downloaden en een max aantal kcal in stellen, kun je ook zien hoe veel suiker, vezels en macros je binnen krijgt en zo.
thanks geïnstalleerd. Ga me er eens in verdiepen.
Lillybit schreef:
21-02-2018 10:45
Clean eten (tips op Pinterest)
En cardio en krachttraining doen.
Val je mischien niet af in gewicht maar wel in cm en vet.
Dat werkt bij mij het beste en voelt ook niet als dieet.
thanks ga me er eens in verdiepen.
Cinderella76 schreef:
21-02-2018 11:04
thanks ga me er eens in verdiepen.
Succes!
Alle reacties Link kopieren
Eerst inzicht krijgen in wat je normaal op een dag eet, dan weet je ook wat je aan moet pakken. Ik weet van mezelf dat ik veel snack, met name als ik aan het leren ben op school. Dus neem ik zelf altijd gezondere snacks mee zoals cherrytomaatjes, komkommer, fruit. Als ik in een zoete bui ben maak ik zelf chocola (kokosolie smelten, pure cacao poeder toevoegen en in een ijsklontjestray in de vriezer zetten tot het hard is), heb ik zin in wat hartigers maak ik zelf crackers (200 gram noten, 1 eetlepel gesmolten kokosolie en 1 ei. Helft van de noten met de staafmixer, fijnmalen, mengen met het ei en de kokosolie en de andere nootjes erdoorheen roeren met een lepel tot een soort deegbal. Tussen twee bakpapiertjes de deegbal uitrollen tot die ongeveer 5 mm dik is. Met een mesje de vorm van de crackertjes snijden en 20 minuutjes op 150’C in de oven. De tijd verschilt nog wel eens per oven/noten, crackers zijn klaar als ze goudbruin zijn). Probeer jezelf vooral niks te ontzeggen, maar luister naar je lichaam. Overal zijn wel gezonde(re) opties voor te vinden! Ook helpt het om geraffineerde suiker te vervangen door gezondere zoetmakers, zoals honing. Suiker is een caloriebom en zorgt ervoor dat je meer honger krijgt dus meer eet. Stevig ontbijtje in de ochtend helpt ook bij een meer verzadigd gevoel (bv griekse yoghurt met noten en honing of oopsies (https://www.google.nl/amp/s/www.koolhyd ... psies/amp/)). Verder kijk ik graag voor recepten bij Jesse van der Velde of De Groene Meisjes, of op youtube bij Liezl Jayne.

Qua beweging, kijk wat bij jou past. Elke dag een half uur-uur wandelen, fitnessen, dansen, yoga. Zolang jij je er goed bij voelt zul je het ook volhouden.

Succes!!
De MyFitnessPal app berekent voor je hoeveel calorieën je per dag nodig hebt om af te vallen bij jouw gewicht en lengte. Je kan daar ook gemakkelijk bijhouden wat je eet en wat je verbrand met sporten. Toevallig heb ik de app van de week zelf geïnstalleerd. Ik dacht altijd dat ik niet zoveel calorieën binnenkreeg, maar dat valt nog vies tegen. Ik probeer ook een kilo of twee kwijt te raken en nu snap ik pas waarom het nog niet gelukt is! :lol:
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-02-2018 17:35
Reden: spam
97.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
-
moderatorviva wijzigde dit bericht op 27-02-2018 21:07
Reden: Spam
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf sinds het najaar ongeveer 60-70% minder vlees gaan eten, en ongeveer de helft minder alcohol gaan drinken, vooral omdat ik vond dat het overdreven was zoveel vlees te eten en alcohol te drinken ;)

Sindsdien zijn de onsjes er langzaam maar zeker afgegaan, ook omdat we door minder vlees te eten ons ook gedwongen hebben veel meer zelf te maken ipv voorverpakte of kant-en-klare sauzen, soepen en gerechten te gebruiken.

En als we vlees eten is het ook meteen een goed stuk kwaliteitsvlees, dus echt om van te genieten. Ik moet zeggen dat het mij allemaal prima bevalt zo en ik voel mij er wel bij, terwijl het kwijtraken van wat kilo's an sich helemaal niet het doel was.

Ik zou sowieso je voedings- en bewegingspatroon zo aanpassen dat je het voor jezelf een beetje leuk houdt. Jezelf van alles onthouden werkt vast prima, maar dat hou je niet vol, en als je weer begint met je oude patroon komt alles er zo weer bij.

Heel veel succes in elk geval!
Alle reacties Link kopieren
Jorti vond je het lastig om zoveel minder vlees te gaan eten? Ik zou het ook willen maar ik gebruik toch best vlees als ik me dat zo bedenk. Ben je langzaamaan ermee gestopt of in een keer? En wat eet je in de plaats van? ☺️
Alle reacties Link kopieren
Wat eet je nu, en waardoor ben je volgens jezelf te dik geworden?
don't watch the movie, read the book
Alle reacties Link kopieren
Kells_ schreef:
27-02-2018 21:14
Jorti vond je het lastig om zoveel minder vlees te gaan eten? Ik zou het ook willen maar ik gebruik toch best vlees als ik me dat zo bedenk. Ben je langzaamaan ermee gestopt of in een keer? En wat eet je in de plaats van? ☺️
Het was meer een gewoonte geworden dan dat het echt bewust ging. Bij een avondmaaltijd hoorde vlees, zo was het gewoon. Net zoals worst op je brood in de middag.

We zijn er in één keer flink mee gaan minderen, afgesproken om drie dagen per week minimaal vegetarisch te eten. Soms gebruiken we vleesvervangers, of laten we gewoon het gehakt of de kip weg uit de pastasaus. Maar we gebruiken ook steeds vaker andere ingrediënten: vaker paddenstoelen zoals gedroogd eekhoorntjesbrood, heerlijk in de pasta met wat room of kaas, sjalotjes en kruiden. Simpele salade ernaast, maar wel altijd met volzoete cherrytomaatjes. Ik maak regelmatig vegetarische burgers, op basis van linzen. Sowieso: linzenstoofpotjes: heerlijk! Ook gebruiken we wat vaker noten in gerechten, en soms gewoon wat extra andere groenten. We eten ook vaker zelfgemaakte soepen.

Ik heb er helemaal geen problemen mee, en die paar keer dat je vlees eet geniet je er ook meer van, tenminste, ik zelf wel :) En inmiddels eten we gemiddeld nog 2 a 3 keer per week vlees.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven