Gezondheid alle pijlers

Wat is nu precies een onregelmatige menstruatie?

21-02-2018 11:43 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik weet niet precies waar ik deze topic het beste kon aanmaken, dus ik heb het maar bij gezondheid gedaan. Ik zit de hele tijd al met een vraag: Wat is nu precies een onregelmatige menstruatie? Moet het altijd precies klokwerk zijn? Mij cyclus van de vorige 5 maanden is: 32, 26, 28, 26, 31. Is dit onregelmatig en moet ik me zorgen maken of is het gewoon normaal dat het wat dagen verschilt?
Alle reacties Link kopieren
https://www.gezondheidsplein.nl/aandoen ... item119788
Klinkt als een normaal patroon
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet je, je zorgen hoeft te maken, als je google vind je meerdere websites over onregelmatige menstruatie en dat gaat dan bijvoorbeeld hierom:

https://www.gezondheidsplein.nl/aandoen ... okies=true
Een onregelmatige menstruatie is eenvoudig te herkennen. Je kunt namelijk niet meer bepalen wanneer de menstruatie begint en eindigt. Bij meisjes die net beginnen met menstrueren en bij vrouwen in de overgang is het normaal dat zij vaker bloed verliezen dan normaal. Bij een onregelmatige menstruatie verliest de vrouw vaker in de maand één of twee dagen een kleine hoeveelheid bloed (spotting). Het kan ook zijn dat zij opeens in een korte tijd erg veel bloed verliezen. Als je regelmatig last hebt van overmatig bloedverlies tijdens de menstruatie lees dan hier verder. Sommige vrouwen hebben ook veel pijn tijdens de menstruatie, dit wordt ook wel endometriose genoemd.
The best way to get along with people is to expect them not to like you
Mijn cyclus ziet er zo'n beetje uit als die van jou, ergens tussen de 27-33 dagen. Ik beschouw mijn cyclus zelf niet als heel regelmatig in de zin van: ik weet exact wanneer ik ongesteld word, maar verder totaal niks om me zorgen over te maken.
Zwanger worden bleek hier ook geen enkel probleem (mocht je je daar eventueel zorgen over maken voor de toekomst).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven