Gezondheid alle pijlers

Winterhanden..

22-02-2018 07:41 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja het is weer zover! De temperatuur daalt en ik krijg last van winterhanden. Geen wintervoeten dit keer, maar mijn handen lijken wel een oorlogsgebied.. Opgezwollen, kloven, bulten en scheurtjes. En niks helpt! Het belemmert mijn dagelijkse bezigheden maar zeker ook op mijn werk. Aangezien ik in een bloemenzaak sta, waar geen verwarming is en de temperatuur ook maar 5 graden is, warmen ze de hele dag niet op.. Ik heb van alles geprobeerd, zalfjes, medicijnen maar tevergeefs. Is er iemand hier die er ook last van heeft en misschien de gouden tip heeft? Ik hoor het graag!! Gisteren al de huisarts gebeld, en die zei goed warmhouden. Maar dat gaat haast niet..

Liefs,
Its a long way to the top if you wanna rock n roll..
Alle reacties Link kopieren
Het enige wat mij helpt is mijn handen smeren met de handcreme van dr Swaab en dan wel de glycerine variant. ik heb ook alles geprobeerd van goedkoop tot duur maar dit is bij mij echt de enige die verlichting geeft. Als ik mijn handen hier mee insmeer voor het slapen gaan dan zijn ze de volgende morgen bijna weer gewoon.
Alle reacties Link kopieren
Wisselbaden wil nog wel eens verlichten.
Draag je handschoenen tijdens je werk? Je hebt ze ook zonder vingertoppen zodat je je vingers wel kunt blijven gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
ElizabethThatcher schreef:
22-02-2018 07:59
Draag je handschoenen tijdens je werk? Je hebt ze ook zonder vingertoppen zodat je je vingers wel kunt blijven gebruiken.
Ja het enige nadeel aan handschoenen is, is dat ik de hele dag ook met water bezig ben. Dus de handschoenen worden nat die ik nu gebruik, en dat verergert het weer. Maar ik ga eens kijken voor handschoenen die waterdicht zijn!
Its a long way to the top if you wanna rock n roll..
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips! Ik ga eens kijken voor die creme Ploppie76. Bedankt :)
Its a long way to the top if you wanna rock n roll..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb trouwens ook echt bulten op mijn vingers. Ik kan ze moeilijk buigen en ze zijn knalrood. Iemand die dit herkent? Normaal had ik dit niet, lijkt wel of het ieder jaar erger wordt.
Its a long way to the top if you wanna rock n roll..
Alle reacties Link kopieren
ga eens in een winkel kijken waar boeren/tuinders inkopen doen. Welkoop/Boerenbond oid. Daar hebben ze goede handschoenen voor nat werk, en goede vettende cremes
De enige remedie is goed smeren en warm houden. En juist niet te veel met water in aanraking komen. Nu snap ik dat dat lastig is als je met bloemen werkt, maar kom op ... geen verwarming op je werkplek ? Een kamertemperatuur van 5 graden ?? Wat is dat voor een werkgever die zijn personeel zo in de kou zet ? Ik denk dat de Arbowet hiermee overtreden wordt. Of ben je zelf eigenaar ?
anoniem_178452 wijzigde dit bericht op 22-02-2018 08:20
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou blijven smeren; het hoeft niet duur te zijn; alles wat vet is is prima.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
tarataz schreef:
22-02-2018 08:17
De enige remedie is goed smeren en warm houden. En juist niet te veel met water in aanraking komen. Nu snap ik dat dat lastig is als je met bloemen werkt, maar kom op ... geen verwarming op je werkplek ? Een kamertemperatuur van 5 graden ?? Wat is dat voor een werkgever die zijn personeel zo in de kou zet ? Ik denk dat de Arbowet hiermee overtreden wordt. Of ben je zelf eigenaar ?
niet elke baan leent zich voor een verwarmde kantoor plek. Veel mensen die nu buiten werken hoor, of in koelcellen.
Daar zijn regels voor, maar wat TO verteld, klinkt niet als overtredend.
Alle reacties Link kopieren
Abovetheweather schreef:
22-02-2018 08:07
Ik heb trouwens ook echt bulten op mijn vingers. Ik kan ze moeilijk buigen en ze zijn knalrood. Iemand die dit herkent? Normaal had ik dit niet, lijkt wel of het ieder jaar erger wordt.
Nee, daarmee zou ik naar een arts gaan want dat is wel erg extreem.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
tarataz schreef:
22-02-2018 08:17
De enige remedie is goed smeren en warm houden. En juist niet te veel met water in aanraking komen. Nu snap ik dat dat lastig is als je met bloemen werkt, maar kom op ... geen verwarming op je werkplek ? Een kamertemperatuur van 5 graden ?? Wat is dat voor een werkgever die zijn personeel zo in de kou zet ? Ik denk dat de Arbowet hiermee overtreden wordt. Of ben je zelf eigenaar ?

Nee ik ben werknemer. Het is zoals mijn werkgever het zelf zegt, slecht voor de bloemen als er een verwarming/kachel staat. Ene kant snap ik het wel, het is toch je handel. Maar ben nu op een punt dat ik het echt onwijs koud heb in de winkel. Arbo wet wordt niet overtreden hoor.
Its a long way to the top if you wanna rock n roll..
En ik weet niet of je rookt, maar dat is bij deze kwaal ook zeer af te raden.
(Sowieso.)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wat warms aantrekken. Wel jammer dat je verder in het seizoen haast geen thermo-ondergoed meer kan krijgen. Als je het warm hebt worden ook je handen warmer.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
22-02-2018 08:30
Ik zou wat warms aantrekken. Wel jammer dat je verder in het seizoen haast geen thermo-ondergoed meer kan krijgen. Als je het warm hebt worden ook je handen warmer.
jawel, op de plek die ik net noemde: een boerenwinkel als de Welkoop
(ik koop er hele jaar rond bijvoorbeeld thermosokken. Ben wat kouwelijk :)
Handen in de creme en dan van die blauwe (zorg)handschoenen dragen? Dan heb je geen last van het water en 2 isolerende lagen eromheen.
Onze glazenwasser heeft ook handschoenen aan, hij heeft daar speciale handschoenen voor, misschien op een glazenwasser site kijken, hij vertelde me, dat hij meerdere paren heeft en gedurende de dag steeds een nieuw paar aantrekt omdat erop staat dat zijn handen droog blijven, maar in de praktijk toch niet helemaal. Misschien voor jou ook het proberen waard, want de kou en het nat worden, dat is de combinatie die jouw handen zo stuk maken.
Alle reacties Link kopieren
Geen gouden tip voor je.
Wat bij mij wel beter werkt is meteen na het insmeren met handcreme 10-15 minuten boterhamzakjes om je handen doen.
Abovetheweather schreef:
22-02-2018 08:23
Nee ik ben werknemer. Het is zoals mijn werkgever het zelf zegt, slecht voor de bloemen als er een verwarming/kachel staat. Ene kant snap ik het wel, het is toch je handel. Maar ben nu op een punt dat ik het echt onwijs koud heb in de winkel. Arbo wet wordt niet overtreden hoor.
Hoe doet hij dat dan als het buiten 30 graden is ? Staat dan de airco op 5 graden ? Ik heb zelf in een bloemenwinkel en een tuincentrum gewerkt daar is het gewoon rond de 15 graden in de winter. Ik vind het een smoes van de eigenaar en ik zou er nog niet zo zeker van zijn dat dit mag van de Arbowet. Als je op de markt staat is het wat anders maar daar sta je meestal niet de hele dag.
Alle reacties Link kopieren
Dunne handschoenen en daarover heen grotere maat wegwerp handschoenen zodat ze droog blijven?
Alle reacties Link kopieren
En latexhandschoenen met daar iets over. Ik heb ook erg last gehad van winterhanden en voeten. Nestosyl hielp dan, maar het beste werkte de vit. D injecties. Die haalde ik dan voordat de winter begon.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Heeft de huisarts jouw handen al gezien??

Ik werkte ooit in een slagerij waar een nieuwe collega kwam. Een superleuke meid maar na twee weken zagen haar handen eruit zoals jij beschrijft. Het bleek een allergie en ze heeft ander werk moeten zoeken.

En ja, in de slagerij is het kkkkkoud, en alles wat je vastpakt is ook koud. Toch had verder niemand van ons dergelijke problemen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt ook warmtepleisters voor handen. Al zullen daar dan wel goede waterdichte handschoenen overheen moeten.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
tarataz schreef:
22-02-2018 09:43
Hoe doet hij dat dan als het buiten 30 graden is ? Staat dan de airco op 5 graden ? Ik heb zelf in een bloemenwinkel en een tuincentrum gewerkt daar is het gewoon rond de 15 graden in de winter. Ik vind het een smoes van de eigenaar en ik zou er nog niet zo zeker van zijn dat dit mag van de Arbowet. Als je op de markt staat is het wat anders maar daar sta je meestal niet de hele dag.

Wij hebben hier geen verwarming, airco of dergelijke. Het is sowieso al heel slecht geisoleerd hier. Maar goed, ik weet niet beter dan dat het zo is. Maar het lijkt wel ieder jaar erger te worden met mijn handen, misschien ook omdat het zo verschrikkelijk koud is hier! De koelcel staat bij ons op 5 graden, en je merkt geen verschil qua temperatuur als je naar binnen loopt.
Its a long way to the top if you wanna rock n roll..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven