Gezondheid alle pijlers

vaak ongesteld

22-02-2018 11:53 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik zit sinds een paar maanden met toch wel een probleem ik ben namelijk zeer onregelmatig en vaak ongesteld... ik ben nu al zo'n anderhalf jaar ongesteld maar sinds 4 maanden ben ik het steeds vaker. eerst was ik het om de 5 of 6 weken soms ook vier, maar nu ben ik het dus al meer dan een maand om de week of om de twee weken... heeft iemand tips hoe ik dit op kan lossen? wil namelijk liever niet aan de pil omdat ik nog vrij jong ben.
Naar de huisarts gaan met je moeder of vader.
Alle reacties Link kopieren
Als 16 of 17 je leeftijd is, is dat een prachtige leeftijd om aan de pil te gaan!
Alle reacties Link kopieren
Leeftijd en pil zijn toch niet met elkaar verbonden?

Voor de rest de huisarts met dit soort klachten..neem aan dat je dat zelf ook kan bedenken?
Alle reacties Link kopieren
De pil kan natuurlijk op elke leeftijd, maar de hormonen kunnen een negatieve invloed hebben, in de pubertijd heb je daar sowieso al last van dus dan zou ik het zeker niet doen. Maar het is een optie, ik zou langs de huisarts gaan inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Suikerwafel schreef:
22-02-2018 11:55
Als 16 of 17 je leeftijd is, is dat een prachtige leeftijd om aan de pil te gaan!
Hoezo prachtige leeftijd? Daarnaast, ze geeft aan dat ze niet wil toch?

Vervelend to. Eerste jaar/twee jaar kan onregelmatig zijn, heel irritant. Huisarts zou ik zeker even bezoeken als je er last van hebt.
Naar de huisarts gaan.

Op mijn 13de 'moest' ik ook om deze reden aan de (zwaarste) pil, ik was al ruim 2 jaar bijna non stop ongesteld, zo zwaar dat ik er bloedarmoede van kreeg.
Alle reacties Link kopieren
Koettie schreef:
22-02-2018 12:45
Hoezo prachtige leeftijd? Daarnaast, ze geeft aan dat ze niet wil toch?

Vervelend to. Eerste jaar/twee jaar kan onregelmatig zijn, heel irritant. Huisarts zou ik zeker even bezoeken als je er last van hebt.
Omdat dat een leeftijd is dat pubers vaak beginnen met experimenteren. En juist als je last hebt van een onregelmatige cyclus zal de arts dat voorstellen. Als ze het niet wil is het prima, ik dwing haar ook niet geloof ik ..?
Maar ik zei het omdat ik 12/13 wellicht jong vind, 16/17 vind ik juist een mooie leeftijd.

In ieder geval, naar de arts gaan is inderdaad het slimst om te doen.
Ik adviseer je inderdaad om naar de huisarts te gaan. Ik heb dit probleem ook altijd gehad en was ook altijd erg ongesteld. Had daardoor veel last van bloedarmoede en beperkte mezelf hierdoor erg in mijn dagelijkse bezigheden.

De pil heeft mij hier zeker mee geholpen. Ik was destijds 13 jaar oud, ik heb nooit spijt gehad hiervan.
Alle reacties Link kopieren
Voor mij was het juist reden om wel aan de pil te gaan op mijn 16e.
Ik bloedde vaker wel dan niet en wist nooit zeker wanneer de volgende vloedgolf weer kwam en hoe lang die weer zou aanhouden (3 weken of meer was eerder regel dan uitzondering). Ik kreeg toen een lichte variant, Microgynon 30. Tijdens de stopweek was het nog wel heftig, maar het was een hele verbetering met daarvoor.

Ga idd toch even naar je huisarts, ook, of misschien juist, omdat je liever niet aan de pil wil. Misschien heeft hij/zij nog andere opties.
Life is a bitch (and I'm helping her).
Alle reacties Link kopieren
heel erg bedankt voor alle tips ik denk dat ik inderdaad maar eens een bezoekje aan de huisarts moet brengen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven