Gezondheid alle pijlers

Hevig bloedverlies menstruatie

22-02-2018 21:18 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik tob al jaren met overmatig bloedverlies tijdens de menstruatie. Zonder ac keurig om de 28 dagen, maar veel dus ,met grote stolsels (sorry brrr).
Ik heb van de gyn Cyklokapron gekregen, maar vind het wat eng, omdat er kans op trombose is (zit in de familie). Ben net weer gestopt met de pil, want ik word er echt naar van .
Ben er moedeloos van. OF de pil en me kloten voelen óf extreem bloedverlies :'-(
Gyn raadt novasure aan, maar dan moet de man zich ook laten helpen.

Nog meer vrouwen met deze ellende ?
Alle reacties Link kopieren
wat is er mis met extreem bloedverlies? Ik bedoel, hoeveel last heb je ervan?

Ik heb er voor gekozen om gewoon veel bloedverlies te hebben. Niet leuk, heel vaal verschonen, maar voor mij de minst slechtste oplossing.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik had de laatste jaren hetzelfde. Er werd een flinke vleesboom geconstateerd, en daar kreeg ik Esmya voor. Vleesbomen kunnen op veel verschillende manieren aangepakt worden, heb ik begrepen. Is er bij jou ook verder onderzoek gedaan naar de oorzaak van het hevige bloedverlies?
Mind the gap
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
22-02-2018 21:30
wat is er mis met extreem bloedverlies? Ik bedoel, hoeveel last heb je ervan?

Ik heb er voor gekozen om gewoon veel bloedverlies te hebben. Niet leuk, heel vaal verschonen, maar voor mij de minst slechtste oplossing.
Mwaah, hevig bloedverlies met stolsels zorgt doorgaans wel voor (flinke) bloedarmoede. Niet echt iets waarop je zit te wachten.
Mind the gap
Alle reacties Link kopieren
Ellius schreef:
22-02-2018 21:33
Mwaah, hevig bloedverlies met stolsels zorgt doorgaans wel voor (flinke) bloedarmoede. Niet echt iets waarop je zit te wachten.
Precies. Heftige bloedarmoede is geen pretje. Daar valt doorlekken tijdens een vergadering, midden in de nacht je bed moeten verschonen, en plassen bloed met stolsel op moeten dweilen bij in het niet.

Terwijl die laatste voorbeelden al meer dan vervelend genoeg zijn om er wat aan te laten doen.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij krijgen bij vrouwen met een tweedegeneratiepil ca 3 op de 1000 vrouwen daadwerkelijk trombose.
Je kan ook nog Mirena spiraal hiervoor overwegen. Overleg met je arts.
Alle reacties Link kopieren
Mariejan schreef:
22-02-2018 21:46
Precies. Heftige bloedarmoede is geen pretje. Daar valt doorlekken tijdens een vergadering, midden in de nacht je bed moeten verschonen, en plassen bloed met stolsel op moeten dweilen bij in het niet.

Terwijl die laatste voorbeelden al meer dan vervelend genoeg zijn om er wat aan te laten doen.

Bloedarmoede heb ik geen last van. Ik knap altijd ook op van bloed doneren.

De rest herken ik allemaal wel. Trouwens al vanaf de eerste menstruatie. In mijn geval fact of life. Schade en overlast zo veel mogelijk beperken en gewoon doorleven.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Heb je al eens geprobeerd om meteen de eerste dag meteen Aleve Feminax te gebruiken? Dit verminderd echt het bloedverlies, ik heb zelf een erg lange geschiedenis met overmatig (maanden achter elkaar) bloedverlies en dit is het enige wat bij mij helpt. Of het werkelijk allemaal met elkaar te maken heeft durf ik niet te zeggen, maar bij mij persoonlijk heeft het zeker geholpen. Ik ben nu keurig met en paar dagen van mijn menstruatie af met normaal bloedverlies.
Ik zou zeker geen ibuprofen nemen, dit werkt bloedverdunnend waardoor je meer kan bloeden!
Alle reacties Link kopieren
Google eens op tranexaminezuur
Alle reacties Link kopieren
Ibuprofen werkt zeker niet bloedverdunnend! Het helpt juist om bloedverlies te verminderen. Het is mij door de gynaecoloog aangeraden om te gebruiken tegen bloed verlies.

https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aa ... rlies.html
Alle reacties Link kopieren
miedo schreef:
22-02-2018 22:21
Google eens op tranexaminezuur
Dat is cyklokapron ;) dat heb ik nu.
1,5 jaar geleden nog een echo gehad en uitstrijkjes, was allemaal oke gelukkig. Ga morgen toch maar weer even bellen.
Ik voel me niet lekker, knallende koppijn, die stolsels gatverdamme, steeds doorlekken, flinke buikpijn door die stolsels,gewoon niet grappig meer.
anoniem_364245 wijzigde dit bericht op 22-02-2018 23:52
4.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
helen87 schreef:
22-02-2018 22:14
Heb je al eens geprobeerd om meteen de eerste dag meteen Aleve Feminax te gebruiken? Dit verminderd echt het bloedverlies, ik heb zelf een erg lange geschiedenis met overmatig (maanden achter elkaar) bloedverlies en dit is het enige wat bij mij helpt. Of het werkelijk allemaal met elkaar te maken heeft durf ik niet te zeggen, maar bij mij persoonlijk heeft het zeker geholpen. Ik ben nu keurig met en paar dagen van mijn menstruatie af met normaal bloedverlies.
Ik zou zeker geen ibuprofen nemen, dit werkt bloedverdunnend waardoor je meer kan bloeden!
Ja zag het via reclame, morgen ook maar even halen, thnx :)
Alle reacties Link kopieren
Franje75 schreef:
22-02-2018 21:18
Gyn raadt novasure aan, maar dan moet de man zich ook laten helpen.

Nog meer vrouwen met deze ellende ?
Ik heb 5 jaar geleden een novasure behandeling gehad. Mijn man hoefde zich helemaal niet te laten helpen. Je kan je als vrouw ook laten steriliseren.
Hoewel ik ook geen echte liefhebber van de pil, slik ik die toch maar braaf sinds mijn vijftiende ongeveer. Zo veel bloedverlies dat je er bloedarmoede van krijgt is echt niet fijn (constant vermoeid, duizelig, flauw vallen, etc.). Iedere keer doorlekken en weer verschonen word je ook gek van.
Ik zou terug gaan naar je gynaecoloog.
Alle reacties Link kopieren
Franje, ik heb een klein jaar geleden de novasure behandeling ondergaan. Je man hoeft niet "geholpen" worden. Het is wel belangrijk om nog anticonceptie te gebruiken, bijvoorbeeld condooms. Of je direct als vrouw ook laten steriliseren.
Alle reacties Link kopieren
martje55 schreef:
23-02-2018 23:16
Franje, ik heb een klein jaar geleden de novasure behandeling ondergaan. Je man hoeft niet "geholpen" worden. Het is wel belangrijk om nog anticonceptie te gebruiken, bijvoorbeeld condooms. Of je direct als vrouw ook laten steriliseren.
Ja dat wil hij dus niet.. en dan heb je dus wel een hele operatie bij de novasure meteen ? (met steriliseren ?)
Ik ga sws een afspraak maken met de gyn.
Franje75 schreef:
22-02-2018 23:52
Ja zag het via reclame, morgen ook maar even halen, thnx :)
.
Merkloze naproxen werkt net zo goed en een stuk betaalbaarder.
Alle reacties Link kopieren
Ja, je kunt er voor kiezen om novasure en sterilisatie in één keer te doen en dan onder narcose te gaan. Sowieso heb je bij de novasure de keuze uit plaatselijke verdoving of onder narcose. De pijn van de behandeling is mij tegen gevallen. Achteraf had ik voor narcose moeten kiezen.
Alle reacties Link kopieren
.
martje55 wijzigde dit bericht op 24-02-2018 22:46
Reden: Bad gateway
99.30% gewijzigd
Ik heb de focus niet om alles heel goed te lezen, dus sorry als dit advies al gegeven is en niets meer toe gaat voegen. Maar is een hormoonspiraaltje geen optie?
Toen ik een mirena had, had ik vrijwel geen bloedverlies (zonder anticonceptie geen heftige menstruatie, maar met mirena zo goed als niets).
Alle reacties Link kopieren
Franje75 schreef:
24-02-2018 21:46
Ja dat wil hij dus niet.. en dan heb je dus wel een hele operatie bij de novasure meteen ? (met steriliseren ?)
Ik ga sws een afspraak maken met de gyn.
"Dat wil hij dus niet"?
Jij bent geholpen en jullie gebruiken condooms.. staat niet in verhouding tot de last die jij nu hebt en het slikken van die pil.
En daar is hij niet toe genegen?
Nou, die houdt van je :-|

Ik zou de ingreep doen die voor mij het beste is. Kan hij kiezen, sex met condooms of geen sex.
Alle reacties Link kopieren
permis schreef:
25-02-2018 09:58
"Dat wil hij dus niet"?
Jij bent geholpen en jullie gebruiken condooms.. staat niet in verhouding tot de last die jij nu hebt en het slikken van die pil.
En daar is hij niet toe genegen?
Nou, die houdt van je :-|

Ik zou de ingreep doen die voor mij het beste is. Kan hij kiezen, sex met condooms of geen sex.
Nee bedoel zich laten helpen . . tja condooms zullen dan de oplossing zijn, dat lijkt me niet echt een issue. (wel duur ? geen idee wat dat kost tegenwoordig is al 25 jaar geleden lol)

@Framberry : in een mirena zitten ook hormonen, ik word daar depri/angstig van. Die haal je dan niet zo maar er even uit. En t idee dat er een spiraaltje erin bungelt vind ik ook niks.
Alle reacties Link kopieren
Erizon schreef:
24-02-2018 22:33
.
Merkloze naproxen werkt net zo goed en een stuk betaalbaarder.
Oke bedankt !
Mariejan schreef:
22-02-2018 22:40
Ibuprofen werkt zeker niet bloedverdunnend! Het helpt juist om bloedverlies te verminderen. Het is mij door de gynaecoloog aangeraden om te gebruiken tegen bloed verlies.

https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aa ... rlies.html
Klopt!
Alle reacties Link kopieren
Bblientje schreef:
28-02-2018 23:20
Klopt!
ja die tip kreeg ik ook van de dokter. Maar helpt niet genoeg helaas.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven