Gezondheid alle pijlers

Zoontje ziek hoeveel drinken

23-02-2018 13:29 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje van 2 jaar is al een week ziek waarvan hij 4 dagen ook hoge koorts had.
Nou drinkt hij vanaf vorige week vrijdag max 400 ml per dag en eten krijg ik er al een week niet in .
Ik heb al verschillende keren bij de huisarts gezeten maar die zegt telkens dat ik mij geen zorgen hoef te maken .

Maar dat doe ik dus wel.
Nog meer moeders die kindjes hebben die zo ziek geweest zijn en niet veel wilde drinken en niet wilde eten en hoelang heeft dat geduurd ?

Plas luiers heeft hij nog voldoende en huilt gewoon met tranen

Einde van de middag heb ik nog een keer een afspraak bij de dokter
Alle reacties Link kopieren
Heeft je zoon wel zin in een waterijsje? Op die manier krijgt hij ook vocht binnen.

Bouillon wl hij ook niet?
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
23-02-2018 13:33
Heeft je zoon wel zin in een waterijsje? Op die manier krijgt hij ook vocht binnen.

Bouillon wl hij ook niet?
Een waterijsje zijn een paar likjes en dan wilt hij niet meer .
Boullion krijg ik er ook niet in
Hier vorige week ook gehad ivm doorkomende kiezen dat ze een Paar dagen niet wilt eten en drinken heel moeilijk, ondanks de pcm.

Ik maak een lauw soepje/boullion, smoothie, waterijsjes en steeds even de beker aanbieden. Elk slokje is meegenomen!

Beterschap met de kleine.
Alle reacties Link kopieren
Eet hij wel yogurt of ijs? Of stukjes komkommer? Daar zit ook veel vocht in.

Zolang hij nog goed plast en huilt met tranen, zou ik me nog geen zorgen maken.

Hoe vaak ben je al bij de huisarts geweest en wat heeft deze geadviseerd?
Als het griep is, dan is het meestal gewoon uitzieken.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het weinig Op die leeftijd mocht zoon het ziekenhuis niet uit voordat hij minimaal 750 dronk (eten als yoghurt word dan wel meegeteld) Je ziet het het snelst bij de ogen, die raken dan ingevallen.
Alle reacties Link kopieren
Btw als een kind niet meer plast ben je rijkelijk laat.
En een knijpfruitje?
Alle reacties Link kopieren
Waarom heb je meer vertrouwen in een stel vreemden op een internetforum dan in iemand die er 10 jaar voor heeft gestudeerd?
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar dochter 1,5 nu ook ziek en twee weken geleden ook al. Hoge koorts zweten spugen en nauwelijks willen drinken.

De huisarts zegt dat zolang ze 1/3 vocht binnen krijgt van wat ze normaal drinkt ze niet uitdroogt. En idd ze huilt nog met tranen,
Ze drinkt af en toe een slokje water en kleine flesjes 90 ml ( waarna ze wel weer gaat spugen) in de gaten houden was hier het advies en bij sufheid of andere symptomen bellen
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter drinkt altijd vrij weinig, 300/400 cc op een dag max. Ik heb me er regelmatig druk om gemaakt, maar veel kan je er toch niet aan doen. Zolang hij huilt met tranen, nog plast en geen droge mond heeft valt het waarschijnlijk wel mee(uiteraard wel goed in de gaten houden). Misschien vindt hij het lekker om danoontjes te eten? Die vielen hier wel in de smaak wanneer mijn dochter ziek was.
badmuts111 schreef:
23-02-2018 13:53
Waarom heb je meer vertrouwen in een stel vreemden op een internetforum dan in iemand die er 10 jaar voor heeft gestudeerd?
Dit inderdaad.
Als je niet vertrouwt ga je nog een keer naar de huisarts.
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
23-02-2018 13:42
Ik vind het weinig Op die leeftijd mocht zoon het ziekenhuis niet uit voordat hij minimaal 750 dronk (eten als yoghurt word dan wel meegeteld) Je ziet het het snelst bij de ogen, die raken dan ingevallen.
Dochter (5) drinkt in goede doen met moeite 750 ml. Ik vind 400 ml bij ziekte dus niet eens heel weinig. Volgens de diëtiste is 500 ml genoeg voor een kleuter.

De huisarts geeft hier als richtlijn dat als een kind bij ziekte minimaal de helft drinkt van normaal dat voldoende is. En tranen en plas(luiers) vind hij ook een goede indicatie.
Alle reacties Link kopieren
badmuts111 schreef:
23-02-2018 13:53
Waarom heb je meer vertrouwen in een stel vreemden op een internetforum dan in iemand die er 10 jaar voor heeft gestudeerd?


Nou ja in de tijd dat mijn, op anderhalf jarige leeftijd, zoon ziek was, was er nog geen forum, 29 jaar geleden. Sowieso
vertrouwde ik op mijn huisarts. Hij kwam, gedurende twee dagen, twee keer per dag langs. Griep volgens hem, maar hij had het dus wel erg fout.

Mijn zoon heeft ternauwernood hersenvliesontsteking overleefd. Wel met restverschijnselen, voor de rest van zijn leven.

Alle reacties Link kopieren
Dochter van bijna twee is ook ruim een week ziek geweest met vijf dagen koorts. Gelukkig niet spugen, wel wat diaree... ze at ook niks (behalve soms een droge crackotte) en dronk erg slecht. Wat er hier nog wel een beetje in ging: cool best mango, drinkyoghurt, ice tea green, knijpfruit... oftewel, zoete zooi. Maar ja, vocht is vocht :) Ik heb me er niet druk om gemaakt. Alert gebleven op plassen en tranen maar verder kon ik eigenlijk maar weinig. Gelukkig is ze daarna weer snel opgeknapt. Beterschap!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven