Gezondheid alle pijlers

De pil voor het eerst slikken

23-02-2018 16:03 12 berichten
Hallo,

Ik heb vandaag op aanrading van m'n dokter m'n eerste doosje pillen afgehaald, ik ben alleen vergeten te vragen wanneer ik kan beginnen met slikken.

Mijn cyclus is rond de 40-60 dagen (heel onregelmatig dus) en de laatste keer was eind januari. Wanneer ik ongesteld ben lig ik gemiddeld drie dagen in bed omdat het echt te veel pijn doet om op te staan, ik wil dus het liefst niet wachten tot m'n volgende menstruatie om te beginnen met slikken.

Ik vroeg me dus af of ik ook nu al kan beginnen en meteen drie weken slik, of moet ik per sé wachten tot m'n volgende menstruatie?

Alvast heel erg bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Er zit een blaadje bij, dat heet de bijsluiter. Daar staat heel veel nuttige informatie op. Heb je die al gelezen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
23-02-2018 16:04
Er zit een blaadje bij, dat heet de bijsluiter. Daar staat heel veel nuttige informatie op. Heb je die al gelezen?

:popcorn:
himalaya schreef:
23-02-2018 16:04
Er zit een blaadje bij, dat heet de bijsluiter. Daar staat heel veel nuttige informatie op. Heb je die al gelezen?
Jaa, daar stond dus tussen dag 1 en 7 van de menstruatie, ik vroeg me dus af of dat de enige mogelijkheid is..
Bel anders even met de huisartsassistente. Ik neem aan dat die nu nog wel bereikbaar is.
Alle reacties Link kopieren
Bij de meest voorgeschreven pil kan je op elk moment beginnen, alleen zul je de eerste week niet veilig zijn tegen zwangerschap.
Maar omdat wij niet weten welke pil jij hebt (en wij niet bevoegd zijn) kunnen wij hier dus geen goed antwoord op geven.
De apotheek/huisarts daarentegen wel. Dus snel nog even bellen voor het weekend begint!
k ben gewoon halverwege mijn cyclus begonnen. Dat kan wel maar dan ia hij als anticonceptie niet veilig, pas na de eerste strip of stopweek geloof ik. Ik zal even bellen met je ha
ClarkeBlake schreef:
23-02-2018 16:14
Jaa, daar stond dus tussen dag 1 en 7 van de menstruatie, ik vroeg me dus af of dat de enige mogelijkheid is..
als er nog een andere optie was, had dat er wel bijgestaan, denk je niet?
Alle reacties Link kopieren
Welke pil heb je exact voorgeschreven gekregen?
badmuts111 schreef:
23-02-2018 16:55
Welke pil heb je exact voorgeschreven gekregen?
er staat op: Ethinylestradiol / Levonorgestrel Sandoz.. 0,02 /0,1 mg

Huisarts was niet meer bereikbaar, wachtlijn was te lang :-[
Alle reacties Link kopieren
Als je heel zeker weet dat je niet zwanger bent kun je op elk moment beginnen maar zul je de eerste 7 dagen nog iets van niet-hormonale anticonceptie moeten gebruiken als bescherming tegen zwangerschap.
Heel erg bedankt!
Ik heb net een kennis gebeld die zelf ook doktersassistente is, en zij zegt dat je gedurende elk moment in je cyclus met de pil kan beginnen, hij werkt dan alleen de eerste twee weken niet als anticonceptie.

Aangezien ik hem daar toch niet voor nodig heb kan ik er dus gewoon mee beginnen! :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven