Gezondheid alle pijlers

Harde pijnlijke borsten, hoofdpijn en wat niet

14-03-2018 23:15 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal:)

Misschien een beetje een lang verhaal.. Ongeveer 2/3 weken terug kreeg ik hele erge last van hoofdpijn, soms deed het zoveel pijn dat ik er misselijk van werd. Tegelijkertijd kreeg ik gespannen borsten, maar gezien de hoofdpijn zo heftig was stond ik niet heel erg stil bij de rest. Ik kan ieder moment wel in slaap vallen en sochtends kom ik mn bed niet uit. Op het werk ben ik ook niks waard momenteel, omdat ik gewoon zó moe ben.

Ok goed, om een lang verhaal kort te maken.. Mn borsten gingen echt pijn doen en werden heel hard (vooral zijkanten en bovenkant). Ik ben er dus mee naar de dokter geweest, die zei dat ik waarschijnlijk ontstoken/opgezette melkklieren heb.

Inmiddels heb ik een afspraak voor een mamografie, maar die is pas de 26e en ik maak mezelf helemaal gek. Ik denk echt dat er iets heel erg mis is, dus eigenlijk ben ik hier in de hoop dat er iemand is die zegt ; ‘Ik had dat ook, maar t viel uiteindelijk helemaal mee’

Momenteel :

-harde, pijnlijke borsten
-borrelige buik/opgeblazen gevoel
-Afgelopen 2 nachten nat van het zweet wakker
-hoofdpijn
-moe

Xxx lizzard
En je hebt een zwangerschapstest gedaan?
konijn82 schreef:
14-03-2018 23:19
En je hebt een zwangerschapstest gedaan?
Dit dus.
Doe eens een zwangerschaps test, voordat je je borsten op die afschuwelijk borstenpletter zet (zeer pijnlijk :purple: ) En je eventuele vrucht bloot stelt aan radioactiviteit.
Raar dat de dokter geen test gedaan heeft.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik dezelfde klachten had was ik zwanger......
Alle reacties Link kopieren
Uit je post blijkt niet waar je precies bang voor bent, maar mocht dat borstkanker zijn dan lijkt mij dat niet de meest aannemelijke en voor de hand liggende aandoening als je klachten pijnlijke en gespannen borsten zijn.

Vreemd dat je huisarts er niet naar heeft gevraagd waar je bang voor bent en je wellicht daarin iets heeft kunnen geruststellen.

En over de mammografie, bij mij deed dat helemaal geen pijn. Het verschilt echt van persoon tot persoon hoe men dat ervaart.

En inderdaad wat de rest zegt: zwangerschapstest. Veel sterkte!
ik sluit me aan bij de rest. Toen ik die klachten had, was ik zwanger.
Alle reacties Link kopieren
Wat Jolijn zegt, ik herken de klachten, toen was ik zwanger.
Dit is mijn motto
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties.. Ik ben 2 dagen geleden ongesteld geworden en een baby staat momenteel uberhaupt niet op de planning. Beetje stom van me dat er niet bij te vermelden.

Ik kan me kan voorstellen dat dit inderdaad ook zwangerschapsverschijnselen zijn voor veel vrouwen inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
En hoe oud ben je?
Mag je ook al meedoen met het feest dat overgang heet?
je kunt ook ongesteld zijn en zwanger.
een baby staat niet op de planning - maar heb je de afgelopen 3 weken wel seks gehad?
Alle reacties Link kopieren
Jamie-Lee schreef:
15-03-2018 05:49
Uit je post blijkt niet waar je precies bang voor bent, maar mocht dat borstkanker zijn dan lijkt mij dat niet de meest aannemelijke en voor de hand liggende aandoening als je klachten pijnlijke en gespannen borsten zijn.

Vreemd dat je huisarts er niet naar heeft gevraagd waar je bang voor bent en je wellicht daarin iets heeft kunnen geruststellen.

En over de mammografie, bij mij deed dat helemaal geen pijn. Het verschilt echt van persoon tot persoon hoe men dat ervaart.

En inderdaad wat de rest zegt: zwangerschapstest. Veel sterkte!
Dankjewel! Misschien ben ik inderdaad wel heel erg bang voor borstkanker. Ik ben pas 25, maar ik heb nog nooit zoveel klachten op hetzelfde moment gehad 😐

Anyways, ik denk dat ik maar gewoon even moet afwachten voor die mammografie. Ik hoop dat het net als bij jou zal meevallen wat betreft de pijn ☺️
Alle reacties Link kopieren
Als een baby niet op de planning staat, betekent dat niet dat je niet zwanger zou kunnen zijn. Heb je de laatste tijd seks gehad?

Verder heb ik ook wel eens de klachten die jij beschrijft, al dan niet tegelijkertijd. Het kunnen allemaal losstaande klachten zijn die je toevallig op hetzelfde moment hebt. Vermoeidheid, buikklachten en hoofdpijn kunnen betekenen dat je een griepje onder de leden hebt en die borsten kunnen er net zo goed niets mee te maken hebben. Maak jezelf niet gek.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat jaren geleden ook gehad en inderdaad, mammografie gehad, ik hoefde tot mijn grote opluchting geen punctie en de arts zei na het bestuderen van de mammografie dat ze niets raars zag. Mijn borsten voelden soms heel hard en koortsig aan, ik kon er niet op liggen omdat dit pijn deed, maar ook aanraking kon ik slecht verdragen. De mammografie was dan ook allesbehalve een pretje...

Dit heeft iets van een jaar geduurd, sindsdien zijn mijn titties kalm gebleven.

Wel heb ik nog steeds een klein hard knobbeltje in één van mijn borsten, maar volgens de arts hoef ik me daar geen zorgen om te maken, het knobbeltje kreeg zelfs een compliment van haar. :cheer:

Sterkte, hopelijk valt het voor jou ook mee.
De trotse geest, de pauw en het paard zijn de drie fierste dieren hier op aard.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
15-03-2018 09:04
Als een baby niet op de planning staat, betekent dat niet dat je niet zwanger zou kunnen zijn. Heb je de laatste tijd seks gehad?

Verder heb ik ook wel eens de klachten die jij beschrijft, al dan niet tegelijkertijd. Het kunnen allemaal losstaande klachten zijn die je toevallig op hetzelfde moment hebt. Vermoeidheid, buikklachten en hoofdpijn kunnen betekenen dat je een griepje onder de leden hebt en die borsten kunnen er net zo goed niets mee te maken hebben. Maak jezelf niet gek.
Ja ik heb seks gehad, maar ik ben er toch echt heel zeker van dat ik niet zwanger ben gezien die kans wel heeeel klein is gezien ik nu ongesteld ben. Je hebt gelijk, misschien maak ik mezelf wel gek. Ik hoop het maar 😊
Alle reacties Link kopieren
Kleine kans, maar ben je misschien koolhydraatarm gaan eten?
Alle reacties Link kopieren
aello schreef:
15-03-2018 11:13
Ik heb dat jaren geleden ook gehad en inderdaad, mammografie gehad, ik hoefde tot mijn grote opluchting geen punctie en de arts zei na het bestuderen van de mammografie dat ze niets raars zag. Mijn borsten voelden soms heel hard en koortsig aan, ik kon er niet op liggen omdat dit pijn deed, maar ook aanraking kon ik slecht verdragen. De mammografie was dan ook allesbehalve een pretje...

Dit heeft iets van een jaar geduurd, sindsdien zijn mijn titties kalm gebleven.

Wel heb ik nog steeds een klein hard knobbeltje in één van mijn borsten, maar volgens de arts hoef ik me daar geen zorgen om te maken, het knobbeltje kreeg zelfs een compliment van haar. :cheer:

Sterkte, hopelijk valt het voor jou ook mee.
Dankjewel voor je reactie en gelukkig was het niets ernstigs😊👏 En had je ook last van al die andere klachten? Ik kijk zeker niet uit naar de mammografie nadat ik de ervaringen hier lees. Maargoed, toch fijn om zekerheid te hebben dat je gezond bent (of niet). Ik wacht nog even af 🙄
Alle reacties Link kopieren
miedo schreef:
15-03-2018 12:47
Kleine kans, maar ben je misschien koolhydraatarm gaan eten?
Nee ik ben juist meer koolhydraten gaan eten, gezien ik wil aankomen :)
Ik zou bij deze klachten proberen of de arts akkoord gaat met bloedprikken om mijn hormonen in beeld te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eind 2016 een mammo laten doen ivm pijnlijke borst en oksel en hij was qua structuur wat "raar" tot op heden heb ik het nog steeds en voel ik zelfs een pijnlijke steek achter mijn borstkas. Weliswaar 1 borst maar toch. En de mammo was goed. 4 artsen hebben mijn borsten gecontroleerd en er was zelfs geen kalk te vinden zoals de arts het toen zei. Ja die mammografie is geen pretje maar wat fucking fijn dat die dingen bestaan!

Maak jezelf niet gek. Want ik werd helemaal gestoord van mezelf en het googelen erbij maakte mij helemaal een zombie. Als ik die verhalen moest geloven stond ik al met 1 been in het graf.. probeer toch een zwangerschaps test te doen om dat in ieder geval uit te sluiten want ook tijdens een zs kan je bloeden.

Heb je ook veel stress? Ik merk aan mezelf dat als ik veel stress ineens al me spieren pijn doen en ineens last van vage klachten heb. Het kan ook iets hormonaal zijn wat tijdelijk is dus ga aub niet van het ergste uit.

:rose:
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook zulke pijnlijke borsten een tijd, waren ook keihard en ik voelde allemaal hard weefsel. Meteen naar ziekenhuis verwezen voor een mammo. Gelukkig besloten ze daar een echo te doen, dat kan (nog?) als je jong bent zei mijn arts. Geen idee. Het bleek mastopathie te zijn. Vreemd want was heel opeens gekomen en nooit meer helemaal weggegaan. Soms hele tijd geen last van, dan opeens weer terug. Pijnlijk en vervelend maar niet erg gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
15-03-2018 12:58
Ik zou bij deze klachten proberen of de arts akkoord gaat met bloedprikken om mijn hormonen in beeld te krijgen.
Dankjewel😊 Dat is inderdaad een goed idee. De dokter zei al dat als hier niets uitkwam, hij nog een bloedonderzoek wou doen en dus kan ik inderdaad aangeven dat ik dit ook even wil laten testen.
Alle reacties Link kopieren
summerjamm schreef:
15-03-2018 19:41
Ik heb eind 2016 een mammo laten doen ivm pijnlijke borst en oksel en hij was qua structuur wat "raar" tot op heden heb ik het nog steeds en voel ik zelfs een pijnlijke steek achter mijn borstkas. Weliswaar 1 borst maar toch. En de mammo was goed. 4 artsen hebben mijn borsten gecontroleerd en er was zelfs geen kalk te vinden zoals de arts het toen zei. Ja die mammografie is geen pretje maar wat fucking fijn dat die dingen bestaan!

Maak jezelf niet gek. Want ik werd helemaal gestoord van mezelf en het googelen erbij maakte mij helemaal een zombie. Als ik die verhalen moest geloven stond ik al met 1 been in het graf.. probeer toch een zwangerschaps test te doen om dat in ieder geval uit te sluiten want ook tijdens een zs kan je bloeden.

Heb je ook veel stress? Ik merk aan mezelf dat als ik veel stress ineens al me spieren pijn doen en ineens last van vage klachten heb. Het kan ook iets hormonaal zijn wat tijdelijk is dus ga aub niet van het ergste uit.

:rose:
Hahahaha zombie mode voor google is aan inderdaad. En net zoals je zegt, als we google mogen geloven gaan we diezelfde dag nog dood. Vandaar dat ik ook maar een topic heb aangemaakt en dankzij jouw reactie en de anderen ben ik er al wat rustiger onder😊

Stress heb ik inderdaad de laatste tijd ook veel last van, waardoor de hormonen uit balans raken en wie weet is dat inderdaad wel de reden van ons rare boobies 😝
Alle reacties Link kopieren
Koettie schreef:
15-03-2018 19:53
Ik had ook zulke pijnlijke borsten een tijd, waren ook keihard en ik voelde allemaal hard weefsel. Meteen naar ziekenhuis verwezen voor een mammo. Gelukkig besloten ze daar een echo te doen, dat kan (nog?) als je jong bent zei mijn arts. Geen idee. Het bleek mastopathie te zijn. Vreemd want was heel opeens gekomen en nooit meer helemaal weggegaan. Soms hele tijd geen last van, dan opeens weer terug. Pijnlijk en vervelend maar niet erg gelukkig.
Hier heb ik ook over gelezen inderdaad. Gelukkig maar dat het niets ergs is, maar alsnog heel erg balen dat het nooit helemaal wel is gegaan 😢 Uiteraard weet ik niet wat ik heb, maar ik hoop toch zeker wel dat de pijn die ik nu ervaar niet blijft terugkomen. Heel erg veel sterkte voor jou en laat die mastopathie maar lekker wegblijven 😉

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven