Gezondheid alle pijlers

Niet slapen door hoest

17-03-2018 23:50 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al 2 weken hoest ik ontzettend! Vooral de nachten zijn vreselijk.. Ik lig hoger (handdoek onder topper gelegd), heb een keelsnoepje om lekker op de sabbelen als ik kriebel voel, en water als ik een droge keel heb.
Heb codeine gekregen, maar zelfs dat lijkt niet te helpen..

Iemand dé tip waardoor ik lekker slaap vannacht?
Alle reacties Link kopieren
Codeine helpt niet? Dat vind ik wel bijzonder, altijd als ik hele erge hoest heb en ik neem codeine, is het als sneeuw voor de zon verdwenen. Heb je een recept van de huisarts gekregen?
Alle reacties Link kopieren
Ja, mag er 3 per dag, 10 mg is het per tablet. Ik neem ze overdag niet omdat ik er inderdaad wel suf van wordt, traag. Maar hoest er niks minder om! Na meerdere slechte nachten ging ik vanavond 21.00 naar bed, mét pilletje, en heb er 23.00 nog 1 genomen.

Ben inmiddels naar de bank verplaatst.
Ik hoest momenteel ook erg en heb daar ook codeine voor gekregen.
Bij mij helpt het wel.
Meestal helpen die dingen toch?Wat raar.
Mag je er geen 2 tegelijk innemen?

Beterschap in ieder geval!
Alle reacties Link kopieren
Niet te warm aankleden.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Wat is de oorzaak van het hoesten?

* Even heel heet douchen.
* Je matras nog hoger leggen.
* Raam en deur een stukje open laten.
* Radiator uit in slaapkamer.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Kriebelhoest is het. Ik ga gelijk ff douchen :-) En daarna mijn derde pilletje nemen denk ik..

Dank jullie!
Alle reacties Link kopieren
Aray48 schreef:
17-03-2018 23:59
Ja, mag er 3 per dag, 10 mg is het per tablet. Ik neem ze overdag niet omdat ik er inderdaad wel suf van wordt, traag. Maar hoest er niks minder om! Na meerdere slechte nachten ging ik vanavond 21.00 naar bed, mét pilletje, en heb er 23.00 nog 1 genomen.

Ben inmiddels naar de bank verplaatst.
Ik zou ze toch ook overdag nemen als dat het advies van de arts is. Ik nam het ook liever niet te vaak vanwege dezelfde reden als jij. Maar ik merk wel met erge hoest voor een langere periode je een beetje in een vicieuze cirkel terecht komt. Door het hoesten overdag word je keel gewoon heel schraal en dat veroorzaakt weer die hoest. Je keel kan beter zoveel mogelijk rust hebben en als codeine ervoor zorgt dat je in ieder geval minder hoest, is het als het goed is na een tijd wel weg.
De bijsluiter of het advies van de arts volgen is altijd beter dan drie pilletjes codeïne vlak achter elkaar nemen.

Bij mij helpt codeïne pas als mijn lijf een 'spiegel' heeft opgebouwd, maar dan werkt het ook prima. Dat betekent in mijn geval dus gewoon met regelmaat slikken zodat er altijd codeïne aanwezig blijft in mijn lijf.
Zonnebloem1996 schreef:
17-03-2018 23:56
Codeine helpt niet? Dat vind ik wel bijzonder, altijd als ik hele erge hoest heb en ik neem codeine, is het als sneeuw voor de zon verdwenen. Heb je een recept van de huisarts gekregen?
Zo bijzonder is dat niet hoor. Ik moest ooit 30 mg per keer innemen; werkte totaal niet en werd er ook niet moe van. Kortom: ieder mens is anders en het hangt daarnaast ook nog eens van de oorzaak af. Achteraf bleek dat ik dus nooit codeïne had mogen gebruiken. Sommige aandoeningen kunnen zelfs verergeren door gebruik van codeïne.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 18-03-2018 00:31
6.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Whisky met honing. En op een suikerklontje zuigen.
Alle reacties Link kopieren
Toen de huisarts zei dat ik er 3 per dag mocht heb ik gelijk gezegd dat ik het eigenlijk alleen voor ‘s nachts nodig heb omdat ik het overdag wel red. Dit was prima.
Maar jullie argumenten klinken logisch, dus zal ze inderdaad morgen ook overdag nemen.
Alle reacties Link kopieren
Superhuisvrouw schreef:
18-03-2018 00:26
Whisky met honing. En op een suikerklontje zuigen.
En ik maar braaf thee met honing drinken... Whisky klinkt beter! ;-)
Aray48 schreef:
18-03-2018 00:26
Toen de huisarts zei dat ik er 3 per dag mocht heb ik gelijk gezegd dat ik het eigenlijk alleen voor ‘s nachts nodig heb omdat ik het overdag wel red. Dit was prima.
Maar jullie argumenten klinken logisch, dus zal ze inderdaad morgen ook overdag nemen.
Drie per dag betekent drie verspreid over de dag. Niet binnen een paar uur. Dan volstaat 1 ook wel.
Na onderzoek is trouwens gebleken dat het eten van pure chocolade beter helpt dan hoestdrank. Kun je altijd proberen toch? Anders heb je in elk geval een goed excuus om eens chocolade te eten. ;) Chocolademelk werkt niet, bleek uit hetzelfde onderzoek.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 18-03-2018 00:38
12.69% gewijzigd
Tijdschriftenverslindster schreef:
18-03-2018 00:27
Na onderzoek is trouwens gebleken dat het eten van pure chocolade beter helpt dan hoestdrank. Kun je altijd proberen toch? Anders heb je in elk geval een goed excuus om eens chocolade te eten. ;)
Dus whisky, honing en chocolade :-D
lise1985 schreef:
18-03-2018 00:29
Dus whisky, honing en chocolade :-D
Klinkt als een bijzonder dieet, waar je vrolijk van wordt. :proud:
Alle reacties Link kopieren
Hoestdrank schijnt sowieso helemaal niet te helpen hoorde ik laatst. En mijn ervaring is ook dat honing beter helpt dan hoestdrank. Ik neem dan echt een eetlepel honing die ik langzaam opslurp. Niet alleen honing in de thee, dat is te weinig.
Ze vermoeden dat cacao hoestremmend werkt, omdat het plakkeriger en stroperiger is dan hoestdrank. Hierdoor zou het het een soort laagje in je keel vormen dat de zenuwuiteinden beschermt tegen hoestprikkels.
Kun je het ook naar je omgeving toe nog mooi verantwoorden. ;)
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 18-03-2018 00:34
13.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
18-03-2018 00:29
Dus whisky, honing en chocolade :-D
:proud:
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Tijdschriftenverslindster schreef:
18-03-2018 00:30
Klinkt als een bijzonder dieet, waar je vrolijk van wordt. :proud:
Ik niet. Ik hou niet van whisky, honing en chocolade :facepalm:
lise1985 schreef:
18-03-2018 00:35
Ik niet. Ik hou niet van whisky, honing en chocolade :facepalm:
Dat is dan wel balen. Hoewel je met codeïne moet oppassen met alcohol omdat het sufheid kan versterken. Dus die kun je onderbouwd weer van je lijstje schrappen. :proud:
Alle reacties Link kopieren
Ik kan niet slapen door de hoest van mijn man ;) Maar daar heb jij niets aan natuurlijk, ik lees mee voor tips. Beterschap!
Alle reacties Link kopieren
Is de lucht in je huis niet heel droog door de verwarming? Wat bakjes water bij de radiatoren neerzetten (of aan hangen) kan helpen de luchtvochtigheid wat meer op peil te brengen waardoor je misschien ook minder hoest.
Dulcissime, totam tibi sibdo me...
Alle reacties Link kopieren
Toen ik klein was en ziek/de hoest had, kreeg ik altijd een halve ui naast me op het nachtkastje. Of het werkt? Ik heb geen idee, maar toen mijn oudste voor het eerst goed ziek was volgde ik dit voorbeeld.. de dag erna vond ik die ui naast het bed met een hap eruit :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven