Gezondheid alle pijlers

ME officieel erkend!!!

19-03-2018 16:49 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eindelijk!

De gezondheidsraad heeft vandaag een adviesrapport uitgebracht mbt ME.
Eindelijk wordt deze ziekte erkend als zijnde lichamelijk met ernstige beperkingen.

Na 16 jaar door velen gezien te worden als aansteller en de adviezen cgt en "wat vaker een blokje om" is er nu officieel gezegd: ME bestaat en is niet psychosomatisch.

Hier de link naar het rapport/ samenvatting van het rapport:
http://www.me-cvsvereniging.nl/adviesra ... verschenen

Ik ben dolgelukkig, opgelucht (en uitgeput).
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Volgens mij nog niet erkend maar het begin is er.
Alle reacties Link kopieren
8102 schreef:
19-03-2018 16:50
Volgens mij nog niet erkend maar het begin is er.
Dit. Ze gaan eerst nog groots onderzoek doen maar ze nemen het nu iig serieus.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
https://nos.nl/artikel/2223306-me-patie ... dvies.html
Alle reacties Link kopieren
Het is inderdaad een adviesrapport. Maar media gaat er goed in mee!
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
https://www.gezondheidsraad.nl/nl/taak- ... zorg/mecvs
:yes:

Het werd eens tijd! Wat een ellende die ziekte. :-[
Ik vrees wel dat het nog heel lang duurt voordat breed erkent gaat worden, zeker ook door ander mensen (niet medici bedoel ik). Het blijft een ziekte die niet goed zichtbaar is (goede en slechte dagen) en waarbij je mensen niet met bloeduitslagen, slechte scans oid kan laten zien wat er mis is. Het is voor anderen niet zo duidelijk als diabetes, reuma of kanker bijvoorbeeld.

Het geeft bij sommige mensen het beeld dat je alleen ziek bent als het jou uit komt als je soms op een goede dag en veel rust er voor en er na wel iets kan en iets anders weer niet. Wel een dag naar het Theater kunnen met de auto in een andere stad, maar niet kunnen stofzuigen. Wel je eigen verjaardag kunnen vieren en een week later niet naar die van een ander. Niet terecht al wordt er vast ook misbruik gemaakt van de diagnose door bepaalde mensen. Lijkt me moeilijk om mee om te gaan.

Hopelijk maakt dit advies raport het begrip beter en daarme het leven wel iets makkelijker voor jullie.
Alle reacties Link kopieren
Interessant. Dank je wel voor het delen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Net een kort item in het rtl nieuws van 18 uur.
Ook op NOS is het te lezen en waarschijnlijk straks te zien.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
:yes:

Ik hoop vooral dat dit ook het begin is van meer onderzoek en uiteindelijk een behandeling die wel werkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven