Gezondheid alle pijlers

Helocabacter bacterie

20-03-2018 17:42 34 berichten
ongeveer 1,5 week geleden heb ik bloed laten prikken omdat ik al een heel aantal dagen supermisselijk was en echt letterlijk niks kon eten. Nu kreeg ik vandaag de uitslag van het bloedonderzoek en daar kwam uit dat ik de Helocabacter bacterie heb (gehad). Ik heb nu een antibiotica kuur voorgeschreven gekregen en maagbeschermers. Alleen vraag ik me af....Het gaat nu al een aantal dagen weer heel goed en de klachten die ik toen had heb ik nu niet meer. Ik las op internet dat 85% van de gevallen helobacter bacterie door het lichaam zelf opgelost wordt. Nu vind ik de antibiotica kuur een beetje mosterd na de maaltijd eerlijk gezegd en liever neem ik deze ook niet (als het echt moet natuurlijk wel). Ik denk er over morgenochtend weer even naar de huisarts te gaan en te vragen om nogmaals bloed te prikken op de helocabacter bacterie en dan te kijken of deze wellicht nu negatief is en ik dus de niet aan de antibiotica hoef. Iemand hier ervaring mee??
Alle reacties Link kopieren
Ja ik heb er ervaring mee..

Bij mij zijn ze dmv een ontlastingonderdoek achter gekomen dat ik die bacterie had. Ook misselijk en moe enz en had vreetbuien en soms at ik niks.. ik kreeg een 2 wekelijkse kuur panclamox ook andere naam pantopac en deze moet je echt afmaken hoe goed je je ineens ook voelt. Eigenlijk met alle antibiotica. En trouwens je kan niet meteen weer bloed prikken om te kijken of het weg is want die antibiotica zit dan nog in je lichaam. Ik mocht pas 3 maanden later weer kijken of het weg is en het was gelukkig weg :)
Alle reacties Link kopieren
*Helicobacter

En vraag het aan je huisarts die is hier die juist aangewezen persoon voor.
Had je veel bijwerkingen van de antibiotica?
summerjamm schreef:
20-03-2018 17:47
Ja ik heb er ervaring mee..

Bij mij zijn ze dmv een ontlastingonderdoek achter gekomen dat ik die bacterie had. Ook misselijk en moe enz en had vreetbuien en soms at ik niks.. ik kreeg een 2 wekelijkse kuur panclamox ook andere naam pantopac en deze moet je echt afmaken hoe goed je je ineens ook voelt. Eigenlijk met alle antibiotica. En trouwens je kan niet meteen weer bloed prikken om te kijken of het weg is want die antibiotica zit dan nog in je lichaam. Ik mocht pas 3 maanden later weer kijken of het weg is en het was gelukkig weg :)
Het kan zo weer terug komen, gewoon kuur beginnen en afmaken dus.
Alle reacties Link kopieren
Slik die pillen, de HP bacterie is heel hardnekkig omdat deze in het maagzuur kan overleven.
http://www.maagzuur.nl/Over_brandend_ma ... Maagzweren
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
stitch77 schreef:
20-03-2018 17:48
Had je veel bijwerkingen van de antibiotica?
Jazeker het zijn wel 2 antibiotoca pillen per dag he dus totaal geen pretje. Leek een zombie maar hou vol! Probeer ernaast ook probiotica te nemen aangezien de antibiotica helaas ook de goede bacterien aantast.
Ik weet niet of dat voor jou ook geldt, maar wat ik weet van een antibioticakuur is dat je deze af moet maken, want als je dat niet doet, dan is de kans aanwezig dat de bacterie resistent wordt voor de antibiotica.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het maar afmaken want een maagzweer is niet leuk en een nog zwaardere keur wanneer dit toch niet blijkt te helpen ook niet. Volgens mij is het juist heel normaal dat je opknapt na een paar dagen antibiotica. De acute ontsteking is aan het helen. Het is geen reden om dan maar te stoppen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Echt afmaken hoor! Bij mijn heeft de bacterie er lang gezeten en sluimerend zonder merkbare klachten in een zware bloedarmoede en uiteindelijk een maagbloeding geresulteerd. En ik val gezien mijn leeftijd en leefstijl niet in een risicocategorie.
Alle reacties Link kopieren
Wat naar PP...een maagbloeding is echt vreselijk. Daar kun je zelfs aan overlijden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik spring nog vrolijk rond maar had fout kunnen aflopen idd. Meest 'eng ' vind ik dat ik me tot bijna het laatste moment nog goed voelde. Dat is dus, zeker met maagaandoeningen, niet altijd een graadmeter.
Ik ben nog helemaal niet met de antibiotica begonnen!!
viva-amber schreef:
20-03-2018 18:00
Ik zou het maar afmaken want een maagzweer is niet leuk en een nog zwaardere keur wanneer dit toch niet blijkt te helpen ook niet. Volgens mij is het juist heel normaal dat je opknapt na een paar dagen antibiotica. De acute ontsteking is aan het helen. Het is geen reden om dan maar te stoppen.
Alle reacties Link kopieren
Slik je wel de maagbeschermer?

Dat kan namelijk ook de klachten doen verminderen tot een acceptabel niveau.

Bel anders morgen even de huisarts voor overleg.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
nee, kan morgen de medicijnen pas ophalen bij de apotheek. maar juist omdat de klachten nu zo verminderd zijn ten opzichte van vorige week twijfel ik of ik wel aan die anti biotica moet beginnen
viva-amber schreef:
20-03-2018 18:40
Slik je wel de maagbeschermer?

Dat kan namelijk ook de klachten doen verminderen tot een acceptabel niveau.

Bel anders morgen even de huisarts voor overleg.
Je moet de kuur afmaken.
Helicobacter wordt nooit opgeruimd door het lichaam zelf een is erg hardnekkig. Als je steeds halve kuren neemt wordt de bacterie resistent tegen antibiotica. Bij sommige infecties mag je in overleg met de arts in sommige gevallen eerder stoppen met de antibiotica, dit geldt echter niet voor Helicobacter!!

En voor het volgende controle onderzoek moet je stoppen met de maagzuurremmers, want anders is het onderzoek niet betrouwbaar meer.
Alle reacties Link kopieren
Bel morgen even ha voor overleg. Hij heeft de labresultaten enzo en kan inschatten hoe erg het is.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Quote van internet: "Wanneer mensen besmet raken met Helicobacter zal in 83% van de gevallen de infectie vanzelf overgaan"

Fragolisa schreef:
20-03-2018 18:46
Je moet de kuur afmaken.
Helicobacter wordt nooit opgeruimd door het lichaam zelf een is erg hardnekkig. Als je steeds halve kuren neemt wordt de bacterie resistent tegen antibiotica. Bij sommige infecties mag je in overleg met de arts in sommige gevallen eerder stoppen met de antibiotica, dit geldt echter niet voor Helicobacter!!

En voor het volgende controle onderzoek moet je stoppen met de maagzuurremmers, want anders is het onderzoek niet betrouwbaar meer.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel mensen dragen die bacterie (Helicobacter Pylorie) zonder problemen. Alleen wanneer die gaat woekeren en bijvoorbeeld een maagzweer veroorzaakt dan krijg je problemen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
stitch77 schreef:
20-03-2018 18:57
Quote van internet: "Wanneer mensen besmet raken met Helicobacter zal in 83% van de gevallen de infectie vanzelf overgaan"
Waarom vraag je hier om advies als je je beslissing al hebt genomen?
stitch77 schreef:
20-03-2018 18:57
Quote van internet: "Wanneer mensen besmet raken met Helicobacter zal in 83% van de gevallen de infectie vanzelf overgaan"
Quote van een arts-microbioloog met 40 jaar ervaring (mijn opleider): "Hoeveel patiënten klaren de infectie zelf? Nul."
Ik zal morgen even bij hem navragen wat zijn bronnen zijn.
anoniem_356008 wijzigde dit bericht op 20-03-2018 19:05
5.60% gewijzigd
ik heb nog helemaal geen beslissing genomen. ik ga morgen overleggen met de huisarts. Maar heb dit topic geopend om informatie en ervaringen te horen
gizzmo-returns schreef:
20-03-2018 19:00
Waarom vraag je hier om advies als je je beslissing al hebt genomen?
Fragolisa schreef:
20-03-2018 19:02
Quote van de arts-microbioloog (mijn opleider): "Hoeveel patiënten klaren de infectie zelf? Nul."
Ik zal morgen even bij hem navragen wat zijn bronnen zijn.
Het mooie van volwassen zijn is dat je het meeste in je leven zelf mag bepalen.
Cateautje schreef:
20-03-2018 19:05
Het mooie van volwassen zijn is dat je het meeste in je leven zelf mag bepalen.
Het mooie van de wetenschap is dat er op een gedegen manier bewijzen worden gevonden voor hypotheses.
Fragolisa schreef:
20-03-2018 19:07
Het mooie van de wetenschap is dat er op een gedegen manier bewijzen worden gevonden voor hypotheses.
Je hebt helemaal gelijk, maar ik schrok van haar verhaal, zoals meerdere forummers. We posten bezorgd onze gedachten en de TO gaat ermee om alsof het niets is en maakt zich nergens druk om, dus dan vraag ik me af waar ik me druk om maak, jij niet dan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven